ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 30 ارديبهشت 1403
يکشنبه 30 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 27 دي 1392     |     کد : 65745

اعتقادات دینی و اتحاد در جامعه نقشه دشمنان را خنثی می کند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: در جامعه ای که اعتقادات دینی و اتحاد حاکم باشد، همواره نقشه دشمنان نقش بر آب می شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: در جامعه ای که اعتقادات دینی و اتحاد حاکم باشد، همواره نقشه دشمنان نقش بر آب می شود.


آیت الله محسن مجتهدشبستری در خطبه های نماز جمعه این شهر با تبریک میلاد پیامبر اکرم (ص) و هفته وحدت اظهار کرد: تفرقه و اختلاف در جهان اسلام از دو ریشه داخلی و خارجی نشات می گیرد.

وی افزود: در امور داخلی اگر اخلاق حسنه در جامعه حکمفرما شود، صلح و آرامش برقرار می شود ولی در ریشه خارجی، کشورهای استکباری و غرب سعی در ایجاد تفرقه و از بین بردن تفکر اسلامی در جوامع مسلمان را دارند.

آیت الله مجتهدشبستری خاطر نشان کرد: عمده دشمنی آنها با اسلام بوده و مسایل هسته ای بهانه است، بنابراین از راه های مختلف و با تحریک قومیت ها، دامن زدن به اختلاف شیعه و سنی، نشر کتاب های ضاله و بزرگ نمایی اختلافات سعی بر نابودی اسلام دارند.

وی با دعوت مسلمین به وحدت و هوشیاری در برابر توطئه دشمنان گفت: یکی از راه های تفرقه اندازی، فرقه تراشی است و فرقه وهابیت را که اکثریت مسلمانان عربستان هم قبول ندارند، به عنوان مسلمان سنی معرفی می کنند.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: در ایران برادران اهل سنت در کمال امنیت و آرامش در کنار شیعیان زندگی می کنند حتی بسیاری از برادران اهل سنت در جنگ هشت ساله ایران و عراق شرکت کرده و شهدایی هم تقدیم انقلاب کردند.

آیت الله مجتهدشبستری با اشاره به مرگ آریل شارون ˈ قصاب اردوگاه های فلسطینی صبرا و شتیلا ˈ گفت: این فرد جنایت های بسیاری در مورد بشریت انجام داده و از جمله سیاهترین کارنامه وی کشتار هزاران زن و کودک بی گناه در اردوگاه صبرا و شتیلاست.

وی افزود: نفرت از وی نه تنها در بین مردم فلسطین بلکه در بین اکثر نمایندگان اروپا و برخی از یهودیان هم وجود دارد.

وی گفت: روزنامه واشنگتن پست نوشت ˈ فقط فلسطینی ها از مرگ شارون خوشحال نشدند بلکه در خود اسراییل هم برخی یهودیان به همدیگر تبریک می گفتند.

امام جمعه تبریز همچنین با اشاره به 27 دی سالروز شهادت نواب صفوی و سه تن از یارانش، گفت: جلادان رژیم پهلوی ایشان را به جرم امر به معروف و نهی از منکر، بیان حقایق و افشای آن به شهادت رساندند.


نوشته شده در   جمعه 27 دي 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode