ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 10 ارديبهشت 1403
دوشنبه 10 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 29 بهمن 1388     |     کد : 6550

پنج شنبه 29 بهمن 3 ربيع الاول 18 فوريه

درگذشت يوسف بحراني فقيه، متكلم، محدث، محقق، نويسنده در سال1186هجري قمري ...

درگذشت يوسف بحراني فقيه، متكلم، محدث، محقق، نويسنده در سال1186هجري قمري
يوسف بحراني فقيه، متكلم، محدث، محقق، نويسنده و رجال شناس مشهورقرن 12هجري قمري در سال1186هجري قمري دركربلا درگذشت. او ازمعروفترين شخصيتهاي روحاني- علمي آل عصفوربود و ازرجال شناسان نامدارشيعي محسوب مي شد. مقدمه كتاب«لؤلؤَةُ البحرين» مستندترين و روشن ترين مأخذي است كه شرح حال وي درآن آمده است. يوسف بحراني معروف به ابن عصفورتحصيل را ازمكتبخانه پدرآغازكرد و براي تحقيق و تفحص سفرهاي بسياري كرد. «الحَدائِقُ النّاظِرة» مشهورترين كتاب ابن عصفوراست كه بنام همين كتاب وي صاحب حدائِق نيزخوانده مي شود.

قتل ابوالفضل علامي از نويسندگان زبر دست هند در سال 1011 هجري قمري
ابوالفضل علامي از نويسندگان زبر دست هند در سال 1011 هجري قمري در سبزوار به قتل رسيد. او از 5 سالگي به تحصيل پرداخت، 15 ساله بود كه بر همه علوم احاطه كامل يافت به زبانهاي عربي، فارسي، و سانسكريت مسلط بود و در سرودن شعر بويژه غزل و قصيده و مثنوي تبحر داشت. ابوالفضل علامي در سال 981 هجري قمري به دربار اكبر شاه هندي رفت ودر انجمني كه بنام مذهب جديد يا توصيه الهي يا دين الهي تشكيل شده بود شركت كرد. بعد از چندي به دكن فرستاده شد و در آنجا به علت خصومت و د شمني ميان او و شاهزاده سليم بر طبق توطئه اي از پيش تنظيم شده كشته شد. علامي آثاري جون مجموع لغات. تفسير آية الكرسي و داستانهاي بيد پايي يا پيل پاي كه همان كليله و دمنه است ازخود به يادگار گذاشته است.

قيام خونين مردم تبريز در چهلم فاجعه قم در سال 1357 هجري شمسي
مردم قهرمان تبريز به پاس بزرگداشت چهلم شهداي انقلابي قم در سال 1357 هجري شمسي ، به دعوت علما و روحانيون به يكي از مساجد شهر رفتند و در آنجا اجتماع كردند. اين اجتماع پر شكوه بر اثر رفتار خشونت بار مأموران رژيم طاغوت به قيامي عمومي در سراسر شهر تبديل شد. اين واقعه در حقيقت ادامه مبارزات طولاني امت مسلمان ايران با ظلم رژيم پهلوي بود و منشأ تظاهرات و قيام هاي بعدي ملت مسلمان ايران شد.

تنظیم نخستين طرح تشكيل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در سال 1357هجري شمسي
در پي پيروزي انقلاب اسلامي ايران و احساس نياز مبرم به تشكيل نيروي منسجم رزمي از افراد حق جو و مؤمن براي حفظ كشور اسلامي ايران، نخستين طرح تشكيل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي تنظيم در سال 1357هجري شمسي شد. بدين ترتيب به منظور حفظ اسلام و پاسداري از كشور اسلاميمان ايران سپاهي عظيم در مقابل قدرتهاي ظالم جهاني ايجاد شد.

برگزاری با شکوه انتخابات ششمين دوره مجلس شوراي اسلامي در سال 1378 هجري شمسي
انتخابات ششمين دوره مجلس شوراي اسلامي با حضور پرشور مردم در سال 1378 هجري شمسي برگزار شد. حضرت آيت الله خامنه اي مقام معظم رهبري در پيامي حضور آگاهانه و پرشور ملت ايران را در پاي صندوق هاي رأي نصرت الهي دانستند و از ملت مسلمان كشورمان تشكر كردند. ايشان در بخشي از پيام خود فرمودند: حضور پرشور و آگاهانه ملت ايران در پاي صندوق هاي رأي يكبار ديگر آيات نصرت الهي و عنايت ويژه حضرت بقية الله ارواحنا له الفداء را آشكار ساخت و دفاع جانانه مردم از نظام اسلامي را در منظر جهانيان نهاد.

درگذشت ميكل آنژ نقاش، مجسمه ساز و شاعر در سال1564ميلادي
ميكل آنژ نقاش، مجسمه ساز و شاعر در سال1564ميلادي درايتاليا درگذشت. ميكل آنژرا سردمدار هنر رنسانس دراروپا مي‎دانند. درباره اوگفته‎اند: او زيبايي شناسي هنري را به كاملترين حدّ هنري ارتقا داد. ازشاهكارهاي ميكل آنژ مجسمه‎هاي «داوود» و «حضرت موسي(ع)» را مي‎توان نام برد.

تولد الكساندرولتا دانشمند و فيزيكدان ايتاليايي در سال1745 ميلادي
الكساندرولتا دانشمند و فيزيكدان ايتاليايي در سال1745 ميلادي متولد شد. او در17سالگي تحصيلات دانشگاهي را به پايان رساند و ازآن پس تحقيقات و آزمايشهاي خود را آغازكرد و سرانجام موفق به اختراع پيل الكتريكي شد. اين اختراع بنام وي پيل ولتا ناميده شد. همچنين درسال893ميلادي دانشمندان و محققان رشته برق، واحد نيروي محركه برق را «وُلت» ناميدند.




نوشته شده در   پنجشنبه 29 بهمن 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode