ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 30 ارديبهشت 1403
يکشنبه 30 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 20 دي 1392     |     کد : 65383

وحدت شیعه و سنی ضرورت دنیای اسلام است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: در شرایط کنونی که توطئه دشمنان گسترده شده وحدت بین شیعه و سنی برای دنیای اسلام ضروری است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: در شرایط کنونی که توطئه دشمنان گسترده شده وحدت بین شیعه و سنی برای دنیای اسلام ضروری است.


به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله محسن مجتهد شبستری در خطبه های نماز جمعه تبریز با اشاره به نقش وهابیت در تفرقه اندازی بین شیعه و سنی افزود: هرچند بیشتر سنی ها از وهابیت بیزاری می جویند، ولی عربستان سعودی با حمایت آمریکا و اسراییل با تقویت فرقه وهابیت سعی در اختلاف اندازی بین شیعه و سنی دارد.

وی همچنین به حوادث تاریخ انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: جوانان باید با مرور تاریخ انقلاب سعی بیشتری در حفظ آرمان های شهدا و امام راحل داشته باشند.

آیت الله مجتهد شبستری با اشاره به قیام 19 دی مردم قم یادآوری کرد: پس از انتشار مقاله ای در روزنامه اطلاعات که به ساحت رهبر کبیر انقلاب جسارت شده بود، مردم قم قیام کرده و نهضتی که از سال 42 آغاز شده بود را شعله ور کردند.

امام جمعه تبریز تاکید کرد: ماهیت قیام خونین 19 دی مردم قم و 29 بهمن مردم ولایتمدار تبریز نیاز به واکاوی بیشتری دارد.

وی با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب در جمع مردم قم گفت: نصرت الهی شامل امتی می شود که دارای بصیرت باشد.

آیت الله مجتهد شبستری با تاکید بر اتکاء بر توانایی داخلی برای اداره کشور افزود: تصور نشود که دشمنان از دشمنی با ایران منصرف شده اند و آنها به دنبال منافع خود بوده و اگر بتوانند و قدرت داشته باشند به دشمنی خود ادامه می دهند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز با اشاره به بیانات رهبری اظهار کرد: دشمنان فهمیده اند که ملت ایران زیر بار تهدید نمی رود و ملت ایران در شرایطی سخت تر از شرایط کنونی نیز حاضر به تسلیم نشده است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عملیات کربلای پنج گفت: رزمندگان اسلام در این عملیات یکی از سخت ترین تاکتیک های جنگی را اجرا و با عبور از اروند رود مواضع دشمنان را در هم شکستند.

با توجه به آغاز ولایت ولی عصر از امروز، نمازگزاران تبریزی فرازهایی از دعای عهد را قرائت و با حضرت صاحب الامر تجدید بیعت کردند.

همچنین مردم تبریز پس از اقامه نماز به مناسبت شهادت امام حسن عسگری(ع) عزاداری کردند.


نوشته شده در   جمعه 20 دي 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode