ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 30 ارديبهشت 1403
يکشنبه 30 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 17 دي 1392     |     کد : 65215

احیای 10 هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده و حاشیه‌نشین تبریز

شهردار تبریز از هدفگذاری احیا، بهسازی و ساماندهی 10 هزار واحد مسکونی در معرض خطر تبریز در قالب طرح‌های ویژه و ضربتی توسط شهرداری و دولت در این شهر خبر داد.



شهردار تبریز از هدفگذاری احیا، بهسازی و ساماندهی 10 هزار واحد مسکونی در معرض خطر تبریز در قالب طرح‌های ویژه و ضربتی توسط شهرداری و دولت در این شهر خبر داد.
 

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز،صادق نجفی با اعلام این خبر افزود: گام نخست اجرای این طرح بزرگ شنبه گذشته و با امضای تفاهم‌نامه مشترک میان شهرداری، معاون وزیر راه و شهرسازی و شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی در قالب طرح اسکان "پایا" به عنوان پایلوت کشوری و در فضایی به وسعت 15 هکتار در محدوده بافت فرسوده مرکزی تبریز برداشته شد.

وی گفت: قرار است در این محدوده و در مدت چهار سال کاری، بالغ بر 5 هزار واحد مسکونی قدیمی، فرسوده، در معرض خطر و تخریب موجود در مرکز شهر نوسازی و احیا شوند که این طرح تحول عظیمی در احیای بافت‌های فرسوده شهری ایجاد خواهد کرد.

شهردار تبریز در بخش دیگری از سخنان خود از برنامه‌ریزی کلانشهرداری تبریز برای اجرای طرح مشابه و این بار در مناطق حاشیه‌نشین تبریز خبر داد و خاطر نشان کرد: در راستای همین هدف و با مشارکت و همکاری انبوه‌سازان استان و دیگر دستگاه‌ها، انتقال شهروندان ساکن در برخی از مناطق حاشیه‌نشین و نامقاوم شهر و احداث 5 هزار احد مسکونی دیگر در این مناطق نیز در دستور کار قرار گرفته است.

نجفی در ادامه اجرای این دو طرح بزرگ و حیاتی را در راستای نوسازی شهری و کاهش آسیب‌ها و خطرات ناشی از بحران‌های طبیعی به ویژه زلزله ارزیابی کرد و از عزم جدی مدیریت شهری تبریز برای تحقق و اجرای این دو طرح خبر داد.

اسکان "پایا" به عنوان یکی از محوری‌ترین و کلیدی‌ترین طرح‌های موضوعی احیای بافت‌های فرسوده شهری به صورت پایلوت کشوری و در شهر تبریز به مرحله اجرا درخواهد آمد و قرار است در چهار سال بالغ بر 5 هزار واحد مسکونی واقع در محدوده 15 هکتاری مرکز شهر تبریز تملک، تجمیع و نوسازی شود.


نوشته شده در   سه شنبه 17 دي 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode