ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 28 ارديبهشت 1403
جمعه 28 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 23 بهمن 1388     |     کد : 6511

قیام امام حسین (ع) در منابع اهل سنت

شکوه شخصیت حقیقی و حقوقی حسین بن علی(ع) در قرآن کریم و نزد پیامبر گرامی اسلام و در باور آحاد مسلمین از چنان مرتبتی برخوردار است که واژه ها در توصیف آن به عجز نشسته است...

کتاب قیام امام حسین (ع) در منابع اهل سنت (جلد اول)
نویسنده: هادی درویشی مترجم:
ناشر: انتشارات بنشاسته نوبت چاپ: 1
تعداد صفحات: 690
قیمت: 70000
--------------------------------------------------------------------------------
معرفی كتاب: شکوه شخصیت حقیقی و حقوقی حسین بن علی(ع) در قرآن کریم و نزد پیامبر گرامی اسلام و در باور آحاد مسلمین از چنان مرتبتی برخوردار است که واژه ها در توصیف آن به عجز نشسته است.
براستی از عهده‌ی چه واژه‌ای و از خامۀ بنان و سحر بیان چه کسی بر می آید که کنه عظمت معجزه‌ی قیام خونین اشرف اولاد آدم را برای نسل های مشتاق و نیازمند این عصر به تصویر کشد.
با نگاهی به منابع دسته اول تاریخی این واقعه در می یابیم که تاریخ نگاری و پاسداشت دستاوردهای نظری، اخلاقی و معنوی آن از بدو حدوث تا کنون اختصاص به شیعیان نداشته و ندارد.
رویکرد مورخان و محدثان بنام اهل سنت در نگارش گسترده قیام کربلا در نزدیک ترین زمان وقوع این فاجعه ی دردناک حاکی از پیامی خاص همراه با ویژگی های منحصر به فرد است.
آحاد مسلمانان صرف نظر از تعلقات مذهبی برابر آموزه های قطعی و مورد اتفاق قرآن کریم، آنجا که مودت ذوی القربی پیامبر اکرم(ص) را سرمایه‌ی دینی خود و از الزامات مسلمان بودن می دانند دل و جان در گرو مودت و تولای آن حضرت داشته اند، از این رو همواره توجه و همت مورخان و اندیشمندان اهل سنت به ثبت و ضبط و حراست از آموزه ها و دستاوردهای نظری و پیامهای معرفتی حادثه‌ی قیام خونین حسین بن علی، در مقایسه با سایر رخدادهای به وقوع پیوسته در این قرن بیشتر و جدی تر به نظر می رسد.
کتاب قیام امام حسین در منابع اهل سنت در سال موسوم به نام مبارک سید و سالار شهیدان حسین بن علی(ع) به منظور دسترسی هرچه بیشتر عاشورا پژوهان به منابع غنی جهان اسلام به همت هادی درویشی در 5 جلد وزیری تحقیق و تالیف گردید . تنها جلد دوم آن (در سال 81 ) نظر به ویژگیهایی که داشت توسط انتشارات وثوق قم به زیور طبع آراسته گردید. جلد اول این کتاب در تیراژ 2500 نسخه و به قیمت 70000 ریال منتشر گردید که با اقبال علاقمندان مواجه شد.
در جلد اول این کتاب متون عربی کتابهای اخبار الطوال ، الطبقات الکبری ، جمل الانساب الاشراف همراه با ترجمه فارسی آنها به تفصیل آمده است .
به راستی باید قیام خونین عاشورا را به عنوان یکی از ژرف ترین و نیرومندترین گفتمان های مذهبی و فرادینی روزگاران به تمام ملل جهان معرفی کرد.
بر آحاد مسلمانان است به رویکرد عاطفی این قیام بسنده نکرده و با حفظ این بعد و تحول در این رویکرد به سایر ابعاد آن دست پیدا نمایند چرا که به فرموده پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) حسین مشعل جاویدان هدایت و سفینه نجات مسلمانان بلکه بشریت آزادی خواه به سوی کمال مطلق است.



نوشته شده در   جمعه 23 بهمن 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode