ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 30 ارديبهشت 1403
يکشنبه 30 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 12 دي 1392     |     کد : 64908

اجرای رسمی طرح ترافیک محدوده مرکزی شهر تبریز از خرداد سال آینده

در راستای مدیریت و کنترل هدفمند ترافیک ، کاهش بار ترافیکی و نیز تسهیل عبور و مرور وسائط نقلیه در هسته مرکزی شهر، طرح ترافیک محدوده مرکزی شهر تبریز از خرداد سال آینده اجرا خواهد شد.

در راستای مدیریت و کنترل هدفمند ترافیک ، کاهش بار ترافیکی و نیز تسهیل عبور و مرور وسائط نقلیه در هسته مرکزی شهر، طرح ترافیک محدوده مرکزی شهر تبریز از خرداد سال آینده اجرا خواهد شد.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه آذربایجان شرقی، در جلسه شورای فنی ترافیک شهر تبریز مقرر شد؛ با توجه به پیک ترافیک شهری در اسفند ماه، جهت رفع نواقص احتمالی، طرح ترافیک به صورت آزمایشی اجرا شود.

 در این جلسه همچنین مقرر شد: تیم کارشناسی متشکل از فرمانداری، راهنمایی و رانندگی، نیروی انتظامی و دبیرخانه شورای ترافیک استانداری، بسترهای لازم برای اجرای این طرح را فراهم کنند.

 بازنگری در خصوص پارکینگ های حاشیه‌ی محدوده طرح ترافیک، نصب دوربین های کنترل، توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی، تامین نیروی انسانی لازم برای اجرای این طرح، ساماندهی تجهیزات کنترلی، ساماندهی پیاده گذرها، تعیین تکلیف سرویس ایاب و ذهاب کارکنان ادارات مستقر در محدوده طرح ترافیک، ساماندهی باراندازها و اطلاع رسانی و توجیه مردم در خصوص اجرای این طرح، به عنوان الزامات و پیش نیازهای اجرای طرح ترافیک محدوده مرکزی شهر تبریز در این جلسه مورد تاکید قرار گرفت.

معاون عمرانی استاندار آذربایجانشرقی در این جلسه بر اطلاع رسانی اجرای طرح ترافیک محدوده مرکزی شهر تبریز از طریق رسانه ی ملی و نشریات تاکید کرد و گفت: این اطلاع رسانی ها باید با تشریح مزایای اجرای این طرح و جلب مشارکت مردم صورت گیرد.

پور مهدی با اشاره به مشکلات احتمالی مربوط به تردد خودروهای شهروندان ساکن در این محدوده یادآور شد: برای شهروندان تبریزی که منزل مسکونی و محل سکونت آنان در محدوده و حریم اجرای طرح ترافیک هسته مرکزی قرار دارد با اعلام فراخوان و جمع آوری و اخذ اطلاعات خودروی آنان، اعم از شماره پلاک و مشخصات خودرو، کارت ویژه تردد صادر خواهد شد تا این دسته از شهروندان از بابت تردد دچار مشکل مواجه نشوند.

وی با اشاره به افزایش روز افزون خودرو در تبریز و از سوی دیگر محدودیت شریان‌ها و خیابان‌های شهری، و افزایش آلودگی هوای شهر گفت: در کنار اجرای طرح ترافیک محدوده مرکزی تبریز باید اجرای آزمایشی تردد خودروها براساس زوج و فرد جهت کاهش آلودگی هوا نیز مورد توجه قرار گیرد.

بر اساس طرح ترافیک محدوده مرکزی شهر تبریز، که پیش از این به تصویب شورای عالی ترافیک استان و کشور نیز رسیده، به جز وسائط نقلیه عمومی شامل اتوبوس، تاکسی و مینی‌بوس، هیچ خودروی شخصی اجازه ورود به محدوده طرح را نخواهد داشت.

حریم و محدوده اجرای طرح ترافیک هسته مرکزی شهر طرح ترافیک محدوده مرکزی شهر تبریز در محدوده چهار راه شریعتی تا میدان شهرداری، خیابان امام از ابتدای خیابان خاقانی تا میدان دانشسرا، خیابان شریعتی جنوبی تا چهارراه 17 شهریور، 17شهریور تا چهارراه باغشمال و ارتش جنوبی، ابتدای خیابان شهید مطهری (راسته کوچه) از سمت چایکنار تا پل قاری و تقاطع خیابان‌های فلسطین و جمهوری اسلامی به مرحله اجرا در خواهد آمد و در این محدوده تنها خودروهای حمل و نقل عمومی و درون شهری اجازه تردد خواهند داشت.


نوشته شده در   پنجشنبه 12 دي 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode