ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 30 ارديبهشت 1403
يکشنبه 30 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 10 دي 1392     |     کد : 64837

بیش از 40 درصد موقوفات در خدمت عرصه علم و دانش است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی گفت: بیش از 40 درصد موقفات استان به آموزش و پرورش و عرصه علم و دانش تخصیص یافته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی گفت: بیش از 40 درصد موقفات استان به آموزش و پرورش و عرصه علم و دانش تخصیص یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدشهاب حسینی شامگاه دوشنبه در همایش وقف و رسانه با بیان این مطلب اظهار داشت: سنت حسنه وقف یکی از سنت های ارزشمند پیامبر اکرم (ص) به شمار می رود که متأسفانه در زمان حاکمان طاغوت به باد فراموشی سپرده شده و قانون های ناثوابی بر این مسئله گذاشته شده بود که به برکت انقلاب اسلامی این سنت برای بار دیگر حیات دیگری یافت.

وی با بیان اینکه وقف تاکنون رشد و بالندگی خوبی در جامعه داشته، افزود: وقف پشتوانه فرهنگی، مذهبی و حتی مسائل اجتماعی است که مردم می توانند به واسطه این فرهنگ ناب اسلامی، باری از دوش دولت بردارند.

حجت الاسلام سیدحسینی در ادامه افزود: وقف باید با برداشته شدن موانع به جایگاه واقعی خود را در جامعه برسد و به صورت شایسته به این مسئله پرداخت شود.

وی در ادامه با بیان اینکه بیش از 40 درصد موقفات به بخش علم و دانش تعلق دارد، افزود: بیشتر مدارس استان به واسطه زمین های وقفی مردم احداث شده که نیازمند بیش از پیش مردم در این زمینه داریم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان هدف از برگزاری همایش وقف و رسانه نیز اظهار کرد: امیدواریم به پشتوانه حمایت رسانه ها و فرهنگ سازی از این طریق مردم به نحواحسن با مسئله وقف آشنا شوند.

وی با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی پس از استان خراسان رضوی در رتبه چهارم کشوری در امر وقف قرار گرفته، افزود: امیدواریم استان را به واسطه حمایت مردم به جایگاه رفیع و بالاتری برسانیم.

وی همچنین از مسئولان استانی خواست تا در احیای زمین وقفی ربع رشیدی به عنوان محل علم الفنون دینی و پزشکی اهتمام بیشتری داشته باشند.


نوشته شده در   سه شنبه 10 دي 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode