ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 13 خرداد 1403
يکشنبه 13 خرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 17 آذر 1392     |     کد : 63707

پیام رسانی زینب کبری(س) و امام سجاد (ع) پیام عاشورا را تبیین و تکمیل کرد

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: در عصر فقدان رسانه ها اگر خطبه های حضرت زینب کبری(س) و امام سجاد (ع) نبود، پیام واقعه عاشورا تکمیل نمی شد و این واقعه در کربلا می ماند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: در عصر فقدان رسانه ها اگر خطبه های حضرت زینب کبری(س) و امام سجاد (ع) نبود، پیام واقعه عاشورا تکمیل نمی شد و این واقعه در کربلا می ماند.


به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی،حجت‌الاسلام حمید عظیمی درهمایش تجلیل از عوامل برگزاری سوگواریهای دهه اول محرم در بیت نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز با بیان این مطلب اظهار داشت: برخلاف انقلاب هایی چون انقلاب کبیر روسیه و فرانسه که عمری کوتاه داشته واکنون اثری از آنها باقی نیست، انقلاب اسلامی ایران و هر انقلاب دیگری که متاثر از نهضت عاشورا باشد، انقلابی پایدار خواهند بود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی افزود: دلیل این تداوم و ثبات نیز ریشه در قیام خونین کربلا در سال ۶۱ هجری دارد که ماندگاری این قیام نیز مدیون پیام رسانی حضرت زینب کبری (س) و امام سجاد (ع) در خطبه های کوفه و شام است و اکنون این رسالت و وظیفه دشوار انتقال پیام عاشورا بر عهده برگزار کنندگان مراسم عزای سید و سالار شهیدان است.

حجت‌الاسلام عظیمی در این مراسم با تقدیر از نقش محوری نماینده ولی فقیه در استان برای برگزاری مراسم ایام محرم خاطرنشان کزد: اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در کنار سایر سازمان ها و نهادهای استان تمام توان خود را برای برگزاری هرچه باشکوه این مراسم بکار گرفت.

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در خصوص اقدامات صورت گرفته توسط این اداره کل نیز گفت: اعزام یکهزار و ۷۵۰ روحانی مبلغ به نقاط مختلف استان، برگزاری ۳۸ جلسه روحانیت و هیئات مذهبی، ۳۶ جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در برگزاری مراسم مذهبی، ۳۵ جلسه شب شعر محرم در ۱۰ شهرستان، تشکیل ۷۸ اکیپ نظارتی و ۸۰پرونده رسیدگی به تخلفات مراسم عزاداری، صدور مجوز ۶۰ تشکل مذهبی، توزیع و تولید گسترده محصولات فرهنگی و همکاری در برگزاری مراسم هفتم محرم در تبریز از جمله اقدامات اداره کل تبلیغات اسلامی استان در دهه اول محرم بوده است.

وی در پایان با اشاره به برخی آسیب های مراسم سوگواری محرم اظهار داشت: افزایش نمادهای تجسمی، ادامه دسته های شاه حسین گویان تا ۱۳ محرم، استفاده از آلات موسیقی نامناسب چون نی، ایجاد راه بندان و ترافیک، نزاع و درگیری، استفاده از تصاویر منتسب به ائمه معصومین روی طبل ها، استفاده از شمشیروشمایل، مراسم نعش کشی و خودزنی با زنجیر و نیز اختلاط زن و مرد، از آسیب ها و نکات منفی برگزاری مراسم امسال بشمار می روند.

در این مراسم با اهدای لوح های یادبود و برخی هدایا، از دست اندرکاران و مسئولان برگزاری مراسم سوگواری دهه اول محرم در آذربایجان شرقی تقدیر و قدردانی شد.


نوشته شده در   يکشنبه 17 آذر 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode