ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 13 خرداد 1403
يکشنبه 13 خرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 15 آذر 1392     |     کد : 63620

امام جمعه تبریز: با الگو قراردادن زندگی ائمه اطهار (ع) خود را با سبک زندگی اسلامی تطبیق دهیم

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز تاکید کرد: ما مسلمانان باید با الگو قرار دادن شیوه زندگی ائمه اطهار (ع) خود را با سبک زندگی اسلامی تطبیق دهیم.

 نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز تاکید کرد: ما مسلمانان باید با الگو قرار دادن شیوه زندگی ائمه اطهار (ع) خود را با سبک زندگی اسلامی تطبیق دهیم.

آیت الله محسن مجتهدشبستری در خطبه های نماز جمعه این شهر گفت: اطلاع رسانی درست و تبیین روش زندگی ائمه معصومین (ع) می تواند ما را در رسیدن به سبک زندگی اسلامی سریعتر رهنمون شود.

وی همچنین با انتقاد از واردات بی رویه محصولات کشاورزی از خارج اظهارکرد: این برازنده جمهوری اسلامی نیست که مایحتاج عمومی خود را از خارج وارد نماید.

امام جمعه تبریز تاکید کرد: کشاورزان باید با جدیت و همت و تلاش بیشتر و با کاشت محصولات استراتژیک مثل گندم و برنج کشور را در این زمینه به خودکفایی برسانند.

آیت الله مجتهد شبستری افزود: دولت هم باید با فراهم آوردن امکانات و نهاده های لازم این فرصت را در اختیار بهره برداران بخش کشاورزی قرار دهد.

وی همچنین با انتقاد ازافزایش پرونده های وارده به مراجع قضایی کشور اظهارکرد: این موضوع بیانگر ضعف ایمان در بین مردم و نبود عفو و گذشت در بین آنان است.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی افزود: برخی رفتارها در جامعه که گاهی اوقات شاهد و ناظر آنها هستیم، با شعور اسلامی مسلمانان سازگاری ندارد و باید در آنها تجدید نظر نموده و با رافت و محبت با یکدیگر برخورد نمایند.

آیت الله مجتهد شبستری همچنین با تاکید بر اطاعت از ولایت به سالروز شهادت آیت الله دستغیب سومین شهید محراب و امام جمعه شهید شیراز اشاره کرد و گفت: ایشان مصداق عینی ذوب در ولایت بود و عزت و عظمت را در پیروی از امام خمینی (ره) می دانست.

امام جمعه تبریز در ادامه خطبه ها به فرارسیدن 16 آذر سالروز شهادت سه نفر از دانشجویان در اعتراض به سفر رییس جمهوری آمریکا به ایران اشاره کرد و ضمن گرامیداشت یاد و خاطره این شهدا گفت: دانشجویان باید در مقابل فتنه ها و توطئه های دشمنان هوشیار و آگاه بوده و دانشگاه ها را به مراکز بیداری در مقابل توطئه های دشمنان تبدیل نمایند.

آیت الله مجتهد شبستری همچنین به 18 آذر ماه سالروز اعلام رژیم بعثی به عنوان آغازگر حمله به جمهوری اسلامی ایران از سوی سازمان ملل اشاره کرد و اظهارکرد: در این روز دنیا باردیگر به حقانیت جمهوری اسلامی پی برد.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی با اشاره به 19 آذر ، روز جهانی حقوق بشر اعلام کرد: قدمت اندیشه حمایت از حقوق بشر به طول تاریخ می رسد که با ظهور دین اسلام و بعثت حضرت محمد (ص) این مساله در حد اعلا مطرح و پیامبر بزرگوار اسلام زبانا و عملا تبعیض نژادی را از بین بردن و توصیه های زیادی را در رابطه با ضرورت رعایت حقوق همنوعان کرده اند.

آیت الله مجتهد شبستری با اشاره به اینکه اعلامیه حقوق بشر یک مقدمه و 30 ماده دارد، تاکید کرد: بهترین و کامل ترین این موارد در اسلام آمده است.

وی به ادعای اسراییل و آمریکا در حمایت از حقوق بشر اشاره کرد و گفت: آمریکا و این رژیم جعلی در حالی ادعای دفاع از حقوق بشر می کنند که جنایات آنها در فلسطین اشغالی، ژاپن، ویتنام، عراق، سوریه و ... بر کسی پوشیده نیست.

وی افزود: رژیم جعلی اسراییل با داشتن زرادخانه هسته ای شش دهه است که مردم مظلوم فلسطین را از سرزمین مادری خود آواره کرده است.



نوشته شده در   جمعه 15 آذر 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode