ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 20 ارديبهشت 1403
پنجشنبه 20 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 8 بهمن 1388     |     کد : 6357

پنج شنبه 8 بهمن 12 صفر 28 ژانويه

رحلت سلمان فارسی صحابه پیامبر(ص) بنا به روایتی در سال 35 هجري قمري...

رحلت سلمان فارسی صحابه پیامبر(ص) بنا به روایتی در سال 35 هجري قمري
بنابر برخي از روايات سلمان فارسي از صحابه پيامبر گرامي اسلام (ص) در سال 35 هجري قمري رحلت كرد ودر شهر مدائن بدست حضرت علي (ع) بخاك سپرده شد. سلمان از مشاهير صحابه و ياران حضرت رسول گرامي (ص) بود و از اديان و مذاهب مختلف زمان خود آگاهي كامل داشت. وي در پرهيز گاري و كارداني شهره زمانه بود از جمله اقدامات مدبرانه وهوشيارانه سلمان كه حاكي از كارداني اوست در هنگامه جنگ غزوه خندق بود كه مسلمانان را به حفر خندق پيرامون شهر مدينه راهنمايي كرد و موجبات امنيت وپيروزي رابراي مسلمانان فراهم آورد. سلمان فارسي در اواخر عمر حكومت مدائن را برعهده داشت ودر اين مقام در نهايت عدالت حكومت كرد.

پیام امام خیمنی(ره) به گفته های بختیار در سال 1357 هجري شمسي
حضرت امام خميني(ره) در سال 1357 هجري شمسي درباره گفته‎هاي بختيار پيامي فرستادند و اعلام كردند: آنچه كه ذكر شده است كه شاپور بختيار در سمت نخست وزير من مي پذيرم ؛ دروغ است، بلكه تا استعفا نكند او را نمي‎پذيرم چون اورا قانوني نمي‎دانم. امام راحل در بخش پاياني اين پيام افزودند كه من با بختيار تفاهمي نكردهام و آنچه كه سابق گفته است كه گفتگوي بين او ومن بوده دورغ محض است. ملت بايد موضع خود را حفظ كنند و مراقب توطئه ها باشند . ديگر حادثه مهم اين روز تحصن حدود چهل تن از روحانيون تهران براي اعتراض به جلوگيري از بازگشت امام خميني(ره) به ايران بود. آنان در مسجد دانشگاه تهران تحصني نامحدود كردند. در ميان اين روحانيون متحصن بزرگاني چون دكتر بهشتي و آيت الله مطهري حضور داشتند؛ و بتدريج شمار روحانيون متحصن بيش از 400 نفر شدند.

درگذشت استاد محمد فراهتي اديب و دانشمند در سال 1358 هجري شمسي
استاد محمد فراهتي اديب و دانشمند گرانمايه بعد از عمري خدمت به اسلام و تبعيين و ترويج قرآن كريم در سال 1358 هجري شمسي به رحمت حق پيوست . اين عارف وارسته در سال 1293 شمسي در خانواده اي روحاني به دنيا آمد و تحت توجهات ويژه جد بزرگوارش آيت الله حاج صدر العلماكاشاني پرورش يافت. استاد فراهتي در سالهاي سياه و خفقان و استبداد با ايماني خلع ناپذير و بي هيچ هراسي ارشاد و هدايت مردم نهاد . ايشان بيش از سي سال در مسجد آقا بزرگ كاشان جلسات قرآن تشكيل دادو شاگردان بسياري تربيت كرد.

تولد هَندل از بزرگترين آهگسازان آلماني در سال 1684 ميلادي
هَندل از بزرگترين آهگسازان آلماني در سال 1684 ميلادي در خانوادهاي مذهبي در ايالات ساكس آلمان به دنيا آمد. هندل را بيشتر بنام آهنگساز مذهبي مي شناسند، زيرا قطعات خود را براي ارگ كليسا و پيانو تنظيم كرده است . او در سال 1759 ميلادي در گذشت.

درگذشت پطر كبير امپراتور تزار روسيه در سال 1725 ميلادي
پطر كبير امپراتور تزار روسيه در سال 1725 ميلادي در گذشت . او در سال 1696 ميلادي بعد از مرگ تزار ايوان آلكسي يه ويچ تزار روسيه شد. پطر معتقد بود كه دستيابي به راههاي دريايي روسيه توجه خود را به سواحل دريايي بالتيك و درياي سياه معطوف كرد؛ پطر براي رسيدن به اين هدف از انجام دادن اعمال غير انساني نيز فروگذار نكرد؛ و جان و مال مردم از تجاوزات او در امان نبود.

درگذشت فئودور استايفسكي نويسنده بلند پايه روسي در سال 1881 ميلادي
فئودور استايفسكي نويسنده بلند پايه روسي در سال 1881 ميلادي جهان را بدرود گفت. پدر فئودور پزشك ارتش بود امام فئودور چون از ارتش بيزار بود به ادبيات پرداخت و بعد از چند سال نبوغ خود را در عرصه ادبيات آشكار كرد. داستا يفسكي آثاري چون آزردگان ؛ خاطرات خانه اموات و جنايت و مكافات را پديد آورد شهرت جهاني براي او به ارمغان آورند.

اعلان جنگ از جانب امپراتوري اتريش به دولت صربستان در سال 1914ميلادي
در آغاز جنگ جهاني اول در سال 1914ميلادي ، نخستين اعلان جنگ از جانب امپراتوري اتريش به دولت صربستان داده شد . اين امر به موجب ترور فردنياند وليعهد اتريش و همسرش در شهر سارايه و در صربستان بود . افزودن بر اين مردم صربستان با دخالتهاي اتريش در امور داخلي كشورشان با مخالفت برخاسته بودند و همين امر دولت اتريش را در حمله به اين كشور مصمم تر ساخته بود . در جنگ جهاني اول ، دولتهاي آلمان ، اتريش و عثماني در يك سو قرار داشتند و كشورهاي روسيه ، فرانسه انگلستان و صربستان جناح مقابل را تشكيل مي دادند. 





نوشته شده در   پنجشنبه 8 بهمن 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode