ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 19 ارديبهشت 1403
چهارشنبه 19 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 30 دي 1388     |     کد : 6254

چهار شنبه 30 دي 4 صفر 20 ژانويه

درگذشت « اَبُو عُمَراحمد جَيّاني» مشهوربه اِبن فَرَج در سال336هجري قمري...

درگذشت « اَبُو عُمَراحمد جَيّاني» مشهوربه اِبن فَرَج در سال336هجري قمري
« اَبُو عُمَراحمد جَيّاني» مشهوربه اِبن فَرَج بيشترايام عمرخود را درقُرطُبه به سربرد و درميان شاعران و اديبان دوران اَلمُستَنصِر خليفه عباسي مقامي خاص داشت. ابن فرج اشعارشاعران آندلس را دركتابي بنام اَلحدائِق گردآورد.اين اثرمجموعه اي ازسروده هاي شاعراني است كه اشعارآنان درمعارضه با كتاب اَلزَّهره داوود اصفهاني است. اين كتاب ازنظرحسن انتخاب اشعار، بسياردرخورتوجه است. ابن فرج پس ازاينكه مستنصررا هجو كرد، بدستوراو دستگيرو زنداني شد؛ اما درزندان هم طالبان علم به ديدارش مي شتافتند و ازعلم و ادب او بهره مند مي شدند.

درگذشت استاد نور علي خان برومند از موسيقي دانان در سال 1355 هجري شمسي
استاد نور علي خان برومند از موسيقي دانان برجسته ايران در سال 1355 هجري شمسي بدرود حيات گفت . استاد از كودكي استعداد خود را در موسيقي آشكار كرد. سيزده ساله بود كه نزد درويش خان رفت و در مدت سه سال رديف موسيقي ايران را آموخت. او درآلمان به تحصيل ادامه داد و پس از بازگشت تحصيلاتش را در زمينه موسيقي تكميل كرد.استاد نور علي خان برومند از ابتدا تأسيس گروه موسيقي دانشكده هنر هاي زيبا در مقام استاد به تدريس موسيقي پرداخت و در كنار آن به تربيت شاگردان بسيارهمت كرد. استاد نور علي برومند تا پايان عمر با سازمان راديو تلويزيون همكاري مي كرد و آثار ايشان همواره بر زيبايي برنامه هاي راديويي مي افزود.

انتشار خبر بازگشت امام خمینی(ره) در سال 1357 هجري شمسي
خبر بازگشت امام خميني (ره) در روزهاي آينده به وطن بطور گسترده اي در ميان مردم مسلمان و مبارز ايران منتشر شد. اين خبر مسرت بخش شور و هيجان فراواني در ميان مسردم پديد آورد. بحث و گفتگو درباره چگونگي استقبال از حضرت امام در ميان مردم و اجتماعات كوچك و بزرگ شور وصف ناپذيري ايجاد كرده بود. از طرف ديگر اعلام تصميم قطعي امام مبني بر بازگشت ايشان به ايران عوامل رژيم پهلوي را دچار اضطراب كرده بود، و آنان با تشكيل جلسات متعدد در صدد يافتن راه نجات خود بودند. گفتني است كه بسياري از عوامل رژيم از ايران گريختند و به ديگر كشورها پناهنده شدند.

کشف اشعه ايكس توسط رونتگن از برجسته ترين فيزيكدانان آلمان در سال 1896 ميلادي
رونتگن از برجسته ترين فيزيكدانان آلمان در سال 1896 ميلادي اشعه ايكس را كشف كرد. رونتگن پس از سالها مطالعه و آزمايش اشعه ايكس را شناخت و براي اين كشف مهم جايزه نوبل را در رشته فيزيك دريافت كرد. رونتگن با كشف اشعه ايكس انقلابي در علوم فيزيك و پزشكي پديد آورد. گفتني است كه اشعه ايكس از اجسام سخت عبور مي كند و عكس برداري از درون بدن انسان و همچنين عكس برداري از استخوانها را كه تا آن زمان ممكن نبود براي بشر ميسر ساخت. 





نوشته شده در   چهارشنبه 30 دي 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode