ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 8 ارديبهشت 1403
شنبه 8 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 20 دي 1388     |     کد : 6159

یکشنبه 20 دي 24 محرم 10 ژانويه

تولد حاج ملاهادي استر آبادي در سال 1272 هجري قمري ...

تولد حاج ملاهادي استر آبادي در سال 1272 هجري قمري
حاج ملاهادي استر آبادي از فقيهان نامدار شيمي در سال 1272 هجري قمري در استر آباد گرگان بدنيا آمد. استر آبادي دوران تحصيل خود را در مشهد سپري كرد. سپس عازم عراق شد و پس از باز گشت به وطن به تدريس و تربيت عشاق علوم ديني مشغول شد. استر آبادي ضمن تدريس به تحرير نيز مي پرداخت كه تحرير نقارير شيخ جعفر كيير از آن جمله بشمار ميرود .

درگذشت محمد شاه كشميري در سال1354هجري قمري
محمد شاه كشميري مشهورترين نمايشنامه نويس اردو زبان هندي در سال1354هجري قمري در گذشت. او تحصيل را با قرائت و حفظ قرآن مجيد آغاز كزد سپس به نمايش نويسي روي آورد و نخستين نمايشنامه خود را با نام «آفتاب محبت» نوشت. كشميري نزديك به 36 نمايش نامه نوشت كه بهترين آنها «تبعيد سيتا به جنگل» نام دارد. زبان كشميري در آثارش ساده و روان است و نوشته هايش طنز گونه اند. اودر آثار خود مشكلات و حقايق زندگي را به نحوي تأثير گذار و تمثيل گونه بيان كرده است.

ساخت سيمان توسط جوزف آسپرين شيميدان انگليسي در سال1824ميلادي
يكي ازمشهورترين مصالح ساختماني امروزي يعني سيمان را جوزف آسپرين شيميدان انگليسي در سال1824ميلادي ساخت. با اختراع سيمان تحول بزرگي درامورعمراني و ساختماني جهان پديد آمد. زيرا جستجو براي يافتن مادّه‎اي كه قطعات سنگ را به هم بچسباند و به استحكام بِنا بيافزايد از ديرباز ذهن آدمي را به خود مشغول كرده بود.

اختراع ساعت الكترونيكي در سال1963ميلادي
ساعت الكترونيكي را دو صنعتگرجوان و هنرمند سوئيسي پس از12سال تلاش در سال 1963ميلادي اختراع كردند. اين دوصنعتگرپس از وصل ميليونها ابزاردقيق و ريزاين ساعت را اختراع كرد. درساعت الكترونيكي، الكترونها حركت مي‎كنند و عقربه‎ها را به جلو مي‎رانند.







نوشته شده در   يکشنبه 20 دي 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode