ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 31 ارديبهشت 1403
دوشنبه 31 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 16 ارديبهشت 1387     |     کد : 609

صنعت نوین کشتیرانی

     براي آن گروه از دريانوردان و طرفداران محيط زيست كه ديروز در بندر هامبورگ آلمان شاهد به آب‌اندازي و بهره‌برداري از كشتي گران‌قيمت بلوگا اسكاي سيلز بودند، بي‌شك شانزدهم دسامبر 2007 روزي فراموش‌نشدني در تاريخ زندگي‌شان به شمار خواهد رفت. روزي كه سرانجام طراحان آلماني موفق شدند با بهره‌گيري از دانش سنتي صنعت كشتيراني در سده‌هاي گذشته و تلفيق آن با فناوري‌هاي روز، نخستين كشتي پاك را در آبهاي آزاد شناور ساخته و آن را مهياي مسافرتي طولاني تا كشور ونزوئلا كنند.

Innovation at its best! Combining old world technology with new world smarts. Skysail allows shippers to save on fuel economy, which means a better bottom line for everyone.

      به گزارش شبكه‌ي يورونيوز، كشتي بلوگا اسكاي سيلز كه به بادباني عظيم و شبيه به كايت (Kite) مجهز است، با هدف كاهش 20 درصد در مصرف روزانه سوخت و در نتيجه كمك به مهار روند شتابان افزايش انتشار گازهاي گلخانه‌اي در نيوار ساخته شده است.
      گفتني آن كه بادبان 160 متر مربعي كشتي، قادر است بادهايي را كه تا ارتفاع 300 متري بر فراز دريا مي‌وزند، دريافت كرده و با كارمايه (انرژي) حاصل از آن كشتي‌هايي را با وزن ۱۰ هزار تن به جلو برد. هرچند، دست‌كم در مقطع كنوني، ساخت هر يك از اين بادبان‌ها، 5 هزار يورو هزينه خواهد داشت، اما مهندسان دو شركت آلماني طراح آن معتقدند: هزينه‌ي يادشده در 3 تا 5 سال با توجه به صرفه‌جويي در مصرف سوخت جبران خواهد شد.


    بهره‌گيري شتابان از انرژي‌هاي نو، نظير، باد، نور خورشيد، زمين‌گرمايي و ... نويد آن را مي‌دهد كه كماكان مي‌توان به چشم‌اندازي روشن و اميدبخش براي زيستن در جهاني عاري از دود و آلودگي اميدوار بود و با آرامش خاطر، امانت ارزشمند حيات بر روي كره خاك را به فرزندان‌مان منتقل ساخت. 


نوشته شده در   دوشنبه 16 ارديبهشت 1387  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode