ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 7 ارديبهشت 1403
جمعه 7 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 19 شهريور 1392     |     کد : 59313

تصاویری از یک مارماهی با ظاهر عجیب بیگانگان فضایی

کشف یک ماهی با ظاهری عجیب که بیشتر تداعی کننده صورت نوزاد بنفش رنگ یک موجود فضایی بیگانه در یک دریاچه چین بسیاری از مردم این کشور را شگفت زده کرده است.

 
کشف یک ماهی با ظاهری عجیب که بیشتر تداعی کننده صورت نوزاد بنفش رنگ یک موجود فضایی بیگانه در یک دریاچه چین بسیاری از مردم این کشور را شگفت زده کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، این ماهی تازه کشف شده در دریاچه تایهو در شرق استان جیانگسو در چین ظاهری شبیه به بیگانگان فضایی خشن و تخیلی دارد اما میزان خشونت آن کمتر است و بیشتر از خانواده خرچنگها تغذیه می کند تا انسان.

این ماهی از انواع ماهیان مهاجر است و معمولا بین آب شیرین و آب دریا درحال مهاجرت است اما برخلاف حیوانات مشابه سفرهای این ماهی هیچ ارتباطی به تخم گذاری ندارد.

ماهی بنفش رنگ و ترسناک مهاجر در آبهای شیرین تخمگذاری می کند اما یک دوره را برای تغذیه و رشد در دریا می گذراند که معمولا چند ماه طول می کشد، پس از آن پیش از تخمگذاری به آبهای شیرین باز می گردند.

این موجود عجیب در طول دوره حیات خود مسافت 100 کیلومتری را در سفرهای دوره ای خود طی می کند و به رغم این که از ساکنان رسوبات و قسمتهای لجن آلود آب تلقی می شود می تواند زمان قابل توجهی را بیرون آب سپری کند.

این مارماهی بنفش رنگ تا 30 سانتیمتر رشد می کند و از ترکیب ماهی های کوچک، خانواده های سخت پوستان و بی مهرگان کوچک تغذیه می کند.

این ماهی معمولا در آبهای ساختی و دهانه های رودخانه ها در شرق آفریقا، هندوستان و استرلیا مشاهده شده اما در ژاپن ، بنگلادش، گینه نو و کالدونیای جدید نیز مشاهده شده است.

شاید به علت ظاهر وحشتناک این ماهی تاکنون به طور گسترده صید و خورده نشده است.

کشف این ماهی در یک دریاچه در استان شرقی جیانگسو در چین در نظر محققان نامتعارف بوده است چرا که این ماهی پیشتر از این در آبهای ساحلی و دهانه ها رودخانه ها مشاهده شده است.


نوشته شده در   سه شنبه 19 شهريور 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode