ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 2 خرداد 1403
چهارشنبه 2 خرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 22 مرداد 1392     |     کد : 57890

وقتی حضور رهبر انقلاب سرشوقت آورد

تصویر دل‌انگیز درختان تبریزی کنار جاده زیر هرم آفتاب مرداد با وزش ملایم باد که تکان می‌خورد هم نمی‌توانست حتی اندکی از آن همه اندوهی که در دلت آشیان کرده بود بکاهد.

تصویر دل‌انگیز درختان تبریزی کنار جاده زیر هرم آفتاب مرداد با وزش ملایم باد که تکان می‌خورد هم نمی‌توانست حتی اندکی از آن همه اندوهی که در دلت آشیان کرده بود بکاهد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، خانه‌های فروریخته چون برگ های پاییزی که لای انگشتان خرد شود گویی بار سنگینی را بر شانه هایت آوار کرده باشد، همراه با حزنی که در میان کوچه‌های روستاها جاری بود دلتنگی‌هایت را صد چندان می‌کرد.

درست یک هفته پیش در روزهای ماه مبارک رمضان بود و دهه آخر مرداد با گرمایی شدید که زلزله در منطقه ارسباران بسیاری از روستاها را در تلی از خاک فرو برد و زنان و مردان در اوج ناباوری گویی قیامت را پیش روی خود دیده باشند فقط نظاره‌گر گردوخاک معلق در آسمان بودند و تو چونان کبوتری زخمی بی‌قرار و مضطرب مدام خود را این سو و آن سو می‌زدی تا راهی برای رفتن به منطقه بیابی.

در دلت آشوب سختی در فوران بود و تو نمی‌توانستی از پریشانی آن کم کنی، تنها چاره‌ای که قردای آن روز تسلی‌ات داد، جمع‌آوری کمک‌های مردمی از پایگاه‌های بسیج بود.

همه هفت روز هفته را چنان سرگرم بسته بندی و جداسازی کمک‌های مردمی بودی که نه گرمای داغ مرداد را حس می‌کردی و نه گذشت زمان را و لحظه اذان که خود را به خانه می رساندی تا افطار کنی مگر جرعه‌ای آب یا لقمه ای نان از گلویت پایین می‌رفت، حس می‌کردی هنوز می‌توانستی کاری کنی و نکردی، اما تصاویر کمک‌های مردمی و حضور مردم و مسئولان را که در منطقه می‌دیدی دلگرم تر می‌شدی به خصوص حضور رهبر فرزانه انقلاب که سرشوقت آورد. رهبر معظم انقلاب در 26 مرداد با حضور سرزده در مناطق زلزله‌زده‌‌‌‌ استان آذربایجان شرقی ضمن ابراز همدردی با ساکنان این منطقه، از نزدیک در جریان خسارات واردشده و نحوه‌‌ کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان قرار گرفتند.

روستای سرند از توابع شهرستان هریس یکی از مناطقی بود که مورد بازدید رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار گرفت.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای سپس با حضور در روستای کویچ با مردم این روستا از نزدیک دیدار و گفت‌و‌گو کردند. رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع مردم کویچ، هدف اصلی از سفر به مناطق زلزله‌زده را ابراز همدردی و همدلی با مردم این مناطق و عرض تسلیت بیان و تأکید کردند: "همه‌ی ملت ایران با ساکنان مناطق زلزله‌زده همدرد و همدل هستند."

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: مردم ایران مردمی متحد و یکپارچه هستند و همین اتحاد و یکپارچگی موجب قدرت و نیرومندی ملت شده است. ایشان با توصیه‌ی مردم مناطق زلزله‌زده به صبر و بردباری، خاطرنشان کردند: اگر ساکنان این مناطق با یکدیگر همکاری و همدلی داشته باشند این حادثه می‌تواند به سکوی پرش و دگرگونی چهره‌ این منطقه تبدیل شود.

رهبر انقلاب اسلامی خدمت‌رسانی به مردم مناطق زلزله‌زده را خوب ارزیابی کردند و افزودند: البته مسئولان برای بازسازی و مقاوم‌سازی مناطق زلزله‌زده وظایف سنگینی دارند و مردم این مناطق نیز باید به مسئولان برای انجام این وظایف سنگین کمک کنند.

کمک‌های مردمی به مناطق زلزله‌زده نشان از ایثار مردم داشت که بار دیگر کمر همت بستند و از آنچه که در توان داشتند، از خونی که در رگ‌هایشان می‌جوشید تا چند بطری آب و چند قرص نان در طبق اخلاص گذاشتند و اهدا کردند تا خود را در اندوه مردم سرزمینشان سهیم کنند.

و تو بعد از آن هفت، هشت روز وقتی جاده‌ها را همراه با اندوهی که در دلت بود پشت سر گذاشتی با دیدن روستاها از نزدیک سرسبزی باغ ها را در میان گرد و غبار خرابی و اندوه نمی‌توانستی حس کنی اما رنگ و بوی حضور رهبر و همدلی مردم را از میان صحبت‌های مردم زلزله دیده خوب لمس می‌کردی و باور داشتی که مردم پای همه آرمان‌ها و اعتقاداتشان ایستاده‌اند.

مردمی که وقتی تقویم هشت سال دفاع مقدس را از میان اندک شنیده‌ها و دیده‌ها مرور می‌کنی در دفاع از سرزمینمان و در کمک‌رسانی به جبهه‌ها و رزمندگان عاشقانه، پا به پای هم آمدند و همدل و همراز دست در دست هم دادند تا مبادا وجبی از خاک کشورمان به دست دشمنان افتد.


نوشته شده در   سه شنبه 22 مرداد 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode