ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 31 ارديبهشت 1403
دوشنبه 31 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 6 مرداد 1392     |     کد : 57187

آشنا کردن نسل جوان با مفاخر و علمای آذربایجان شرقی از ضروریات است

خبرگزاری مهر: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور گفت: نسل جوان باید با شخصیت های مفاخر و علما آشنایی لازم را پیدا کنند و وظیفه ما است که با برگزاری کنگره ها و جلسه های متعدد و معرفی این مفاخر به جوانان در راه انتقال افکار و احیای آثار این مفاخر و علما گامی عظیم برداریم. به گزارش خبرنگار مهر ، سید محمد حسینی پیش از ظهر امروز شنبه در مراسم رونمایی از کتاب " آشنایان ره عشق" و بازدید از محل موقت موزه علما و مفاخر آذربایجان در خانه فرهنگ تبریز افزود: دانش آموزان و دانشجویان باید با علما و مفاخر


خبرگزاری مهر: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور گفت: نسل جوان باید با شخصیت های مفاخر و علما آشنایی لازم را پیدا کنند و وظیفه ما است که با برگزاری کنگره ها و جلسه های متعدد و معرفی این مفاخر به جوانان در راه انتقال افکار و احیای آثار این مفاخر و علما گامی عظیم برداریم.



به گزارش خبرنگار مهر ، سید محمد حسینی پیش از ظهر امروز شنبه در مراسم رونمایی از کتاب " آشنایان ره عشق" و بازدید از محل موقت موزه علما و مفاخر آذربایجان در خانه فرهنگ تبریز افزود: دانش آموزان و دانشجویان باید با علما و مفاخر ایران بخصوص آذربایجان آشنا بشوند و آن ها را در زندگی خود الگو قرار بدهند و در کتاب های درسی باید مطالبی ارزشمند در خصوص زندگینامه و آثار این مفاخر و علما برای دانش اموزان و دانشجویان نوشته شود.

وی ادامه داد: تبریز از دیرباز مهد علم و عرفان بوده و بزرگان و علمای زیادی در حوزه های مختلف این سرزمین خلق آثار را با ارزشمند کرده اند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور تاکید کرد: در کنار چاپ جلد اول کتاب "آشنایان ره عشق" که زندگی نامه 50 نفر از علما در آن گنجانده شده، باید موزه آثار این بزرگان در اختیار علاقمندان قرار بگیرد.

حسینی اعلام کرد: افکار و اندیشه های علما و مفاخر ایران بخصوص آذربایجان باید به نسل های کنونی و آینده انتقال و آثار آن ها احیا شود.

وی اظهار کرد: هنرمندان تمامی رشته ها می توانند در این زمینه همکاری های لازم را داشته باشند و جهت انعکاس آثار ارزشمند این بزرگان اهتمام ورزند و فیلم های مستندی باید در خصوص زندگینامه و آثار این علما و مفاخر در هر استان تهیه شود که در برخی استان ها تهیه فیلم های مستندی شروع شده است.


نوشته شده در   يکشنبه 6 مرداد 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode