ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 31 ارديبهشت 1403
دوشنبه 31 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 5 مرداد 1392     |     کد : 57152

10 درصد صادرات فرش ایران از آذربایجان‌شرقی صورت می‌گیرد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: بررسی ترکیب کالاهای صادراتی کشور نشان می دهد که گروه فرش و صنایع دستی با ارزش 211 میلیون دلار صادرات سهم 10 درصدی را در سال 91 به خود اختصاص داده بود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: بررسی ترکیب کالاهای صادراتی کشور نشان می دهد که گروه فرش و صنایع دستی با ارزش 211 میلیون دلار صادرات سهم 10 درصدی را در سال 91 به خود اختصاص داده بود.


به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز،  محمدجعفر عظمایی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: با وجود ایجاد بازار رقابتی برای تمام کالاها و دغدغه‌های مربوط به جهان صنعتی، فرش ایران همچنان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده و در دنیا همچنان آوازه ‌ای جهانی دارد.



وی خاطرنشان کرد: فرش در دنیا به عنوان نماد فرهنگ و هنر ایرانیان محسوب شده و با وجود تحریم‌های یک جانبه غرب، قسمت عمده ای از صادرات غیرنفتی کشور را به خود اختصاص داده است.



وی همچنین هنر فرش را واسطه بین اقتصاد و فرهنگ ایران عنوان کرد و ادامه داد: در عصری که قدرت غالب جامعه در لوازم و تجهیزات دیجیتالی است، برای آرامش روحی و تلطیف احساسات انسان نیاز به ابزاری هنری و فرهنگی است و تماس انسان با شکوه نقش و نگار و زیباییهای فرش می تواند این آرامش را به انسان ارزانی کند.



وی خاطرنشان کرد: هم اکنون سهم عمده‌ای از تولید صنعت جهانی فرش در اختیار ایران بوده و با وجود رقبای متعدد، فرش ایران به دلیل ویژگی‌های منحصر بفرد مشتری خاص خود را دارد.



عظمایی گفت: تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش باید با سلیقه یابی و بازاریابی در کشورهای اروپایی به ویژه کشورهای حوزه خلیج فارس زمینه صادرات بیشتر فرش ایران را فراهم کنند.



عظمایی با بیان اینکه آذربایجان شرقی دارای رتبه 7 کشوری در صادرات غیر نفتی است، گفت: بررسی ترکیب کالاهای صادراتی کشور نشان می دهد که گروه فرش و صنایع دستی با ارزش 211 میلیون دلار صادرات  سهم 10 درصدی را در سال 91 به خود اختصاص داده بود.




نوشته شده در   شنبه 5 مرداد 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode