ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 1 خرداد 1403
سه شنبه 1 خرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 31 تير 1392     |     کد : 56875

موزه‌ موقت مفاخر و علما در تبریز گشایش می‌یابد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: موزه‌ موقت مفاخر و علما با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تبریز گشایش می‌یابد.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: موزه‌ موقت مفاخر و علما با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تبریز گشایش می‌یابد.


به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، علی داننده اظهار کرد: طرح مفاخر آذربایجان‌ نماد عزت و سربلندی ایران اسلامی مدتی است که آغاز شده و در جهت تبیین هویت دینی آذربایجان به ویژه مبانی معنوی و اعتقادی این منطقه، آثار گرانسنگی در این راستا توسط هنرمندان و اصحاب فرهنگ استان خلق شده است.

وی علما،‌ شعرا، ‌ادبا و مفاخر آذربایجان را مایه‌ مباهات و افتخار این خطه و ایران اسلامی دانست و گفت: با تکیه بر این پشتوانه‌ی غنی اسلامی و ایرانی، معرفی مفاخر آذربایجان در مفهوم و مصداق کامل آن، و ترسیم سیمای فرزانگان و فرهیختگان امری ضروری است.

وی افزود: طرح یاد شده با هدف آشنایی عموم مردم به ویژه جوانان با سیره و سلوک علمی، ‌معنوی، سیاسی و اجتماعی علمای اعلام و معرفی الگوهای تربیت یافته در دامن اسلام و مکتب جعفری و در جهت مقابله با شبیخون فرهنگی و پیشگیری از گسست فرهنگ دینی، به پنج زبان در حال اجراست.

داننده گفت: در این راستا احداث ساختمان موزه‌ هنرهای معاصر و راه‌اندازی گنجینه‌ مجازی مفاخر آذربایجان‌ با هدف به نمایش گذاشتن خلاقیت‌های هنری و آثار علما از جمله اقداماتی است که شروع شده و موزه‌ مفاخر علما در محل موقت با تابلوهای تصویر و شرح حال جمعی از علمای اعلام با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح می‌شود.

موزه موقت مفاخر و علما روز شنبه پنجم مردادماه جاری ساعت 9.30 صبح در محل تالار خاقانی خانه فرهنگ تبریز افتتاح می‌شود.


نوشته شده در   دوشنبه 31 تير 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode