ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 28 ارديبهشت 1403
جمعه 28 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 8 آذر 1388     |     کد : 5681

گوهر وزين

كتاب «گوهر وزين» ترجمه «الدرالثمين»، تأليف آيت‌الله سيدمحسن امين‌عاملی با ترجمه و تحقيق باقر بيدهندی از سوی انتشارات مسجد جمكران منتشر و روانه بازار نشر شد...

كتاب «گوهر وزين» با مباحثی در مورد اصول دين منتشر شد 
كتاب «گوهر وزين» ترجمه «الدرالثمين»، تأليف آيت‌الله سيدمحسن امين‌عاملی با ترجمه و تحقيق باقر بيدهندی از سوی انتشارات مسجد جمكران منتشر و روانه بازار نشر شد.
به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا)، مؤلف اين كتاب برای حفظ عقايد شيعه رساله‌ای كوچك به نگارش درآورده است تا علاقه‌مندان به آموزش و مطالعه و تحقيق در حوزه اعتقادات اسلامی، با استفاده از اين اثر، بهتر به اهدف خود برسند.
بايد توجه داشت كه پاسداری از حريم عقايد و تبيين حدود و ثغور آن، در ادامه رسالت پيامبران(ع) و اوصيای آنان، از بزرگ‌ترين وظايف و مهم‌ترين مسئوليت‌هايی است كه بر دوش عالمان عقيده‌شناس سنگينی می‌كرده است. از اين‌رو برای ادای اين مسئوليت خطير در دوران‌های مختلف همواره گروهی از عالمان دين، عقايد را به شيوه‌های مختلف برای مردم بيان و با به كارگيری همه توان خويش كتاب‌هايی تأليف كرده‌اند.
‌عالمان بزرگواری نظير شيخ صدوق (متوفای 380 هجری قمری)، سيد مرتضی (متوفای 355 هجری قمری)، شيخ طوسی (متوفای 460 هجری قمری)، محقق كراجكی (متوفای 449 هجری قمری)، محقق حلی (متوفای 672 هجری قمری)، علامه حلی (متوفای 746 هجری قمری) و فخرالمحققين (متوفای 771 هجری قمری) هريك به سهم خود در اين ميدان وسيع، نقشی ايفا كرده‌اند و برای معرفی و حفظ عقايد شيعه، رساله‌های كوچكی نوشته‌اند.
برای آگاهی بخشيدن به آن‌هايی كه از اصول و فروع اسلام بی‌خبرند و فرصت آن‌را ندارند كه كتاب‌های مفصل و عميق را مطالعه كنند، كتاب‌های فشرده و ساده‌ای لازم است كه در عين استواری و منطقی بودن و برخورداری از شيوه صحيح، ساده و فشرده باشد.
اين كتاب يكی از اين نوع كتاب‌ها بوده كه در تقويت بنيه دينی نسل جوان مؤثر است و از آنجايی كه نويسنده آن‌را برای مطالعه كسانی نوشته كه در ابتدای راه تحقيق نسبت به مباحث اعتقادی هستند، يا فرصت كافی برای مطالعه و تحقيق درباره معارف اسلامی ندارند،‌ وی سعی بليغ به عمل آورده تا كتابش در عين اختصار، خالی از مباحث پيچيده و عميق كلامی باشد؛ لذا مطالعه اين كتاب، خواننده مبتدی را مستعد می‌سازد كه با آمادگی و داشتن زمينه قبلی، آثار بزرگان را بخواند و از آرای ارزشمندشان كسب فيض كند.
اين كتاب كه پيشتر به صورت سؤال و جواب بوده و بار‌ها چاپ شده، توسط مؤلف اثر، سبك نگارشش تغيير داده شده و با اضافاتی منتشر شده است. ترجمه حاضر، بر اساس نسخه‌ای است كه «مكتبه نينوی الحديثة در طهران» از روی چاپ سال 1365 هجری قمری مطبعة دمشق افست كرده است.
اين كتاب اصول عقائد را از كتاب‌های فريقين (شيعه و اهل سنت) به روشنی تبيين و به اثبات رسانده است و مباحثی نظير توحيد، عدل، نبوت، امامت و معاد را كه در نگاه شيعه به اصول دين معروف است، بررسی كرده است.
چاپ نخست كتاب «گوهر وزين» به شمارگان 1000 نسخه در‌ 104 صفحه و به بهای 14000 ريال روانه بازار نشر شد.


نوشته شده در   يکشنبه 8 آذر 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode