ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 30 ارديبهشت 1403
يکشنبه 30 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 20 تير 1392     |     کد : 56391

تحقق آرمان «تبریز شهری جهانی» دور از دسترس نیست

شهردار تبریز برنامه پنج ساله سوم شهرداری را نقشه راه تداوم روند عمران، آبادانی و توسعه متوازن و پایدار تبریز دانست و گفت: تحقق آرمان تبریز، شهری جهانی دور از دسترس نیست و همه باید در این راستا دین خود را به تبریز ادا کنیم.

شهردار تبریز برنامه پنج ساله سوم شهرداری را نقشه راه تداوم روند عمران، آبادانی و توسعه متوازن و پایدار تبریز دانست و گفت: تحقق آرمان تبریز، شهری جهانی دور از دسترس نیست و همه باید در این راستا دین خود را به تبریز ادا کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، علیرضا نوین ظهر امروز در مراسم کلنگ‌زنی طرح بزرگ مجتمع تجاری تفریحی ایپک پالاس تبریز اظهار کرد: ساخت مجتمع تجاری تفریحی در شهرک اندیشه و جنوب غرب تبریز تحول بزرگی برای رفاه مردم این منطقه به دنبال خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: اگر چه در گذشته شهرک سازانی در مناطقی مانند اندیشه کوتاهی کرده و ساخت فضای سبز و اماکن عمومی و رفاهی در آنها نادیده گرفته شده است، اما با اراده سرمایه‌گذاران مجتمع ایپک پالاس امیدواریم به سرعت چنین نواقصی در این بخش از شهر برطرف شود.

نوین با تاکید بر اینکه اراده این سرمایه‌گذاران را ستایش می‌کنم، اظهار داشت: نباید سرمایه‌گذار را فراری دهیم بلکه باید با همدلی و حمایت از تلاش شبانه روزی این سرمایه‌گذاران مسیر را برای گشایش هرچه سریع‌تر طرح‌هایی همچون مجتمع ایپک پالاس و تقدیم آنها به مردم بکوشیم.

شهردار تبریز با بیان اینکه باید از سرمایه‌گذار این مجتمع که در مالزی کار و زندگی کرده و در شهر تبریز هزینه می‌کنند، تشکری مضاعف داشت، افزود: با ساخت و بهره برداری از این مجتمع تجاری تفریحی می توان انتظار داشت که به زودی ارزش افزوده زمین‌های این منطقه نیز افزایش چشمگیری یابد.

نوین با تاکید بر اینکه سرمایه‌گذاری امنیت را به شهر می‌آورد، خاطرنشان کرد: اشتغالزایی طرح‌های بزرگی همچون مجتمع تجاری تفریحی ایپک پالاس و فراهم آوردن زمینه‌ای برای تامین اوقات فراغت جوانان از بروز و تشدید ناهنجاری های اجتماعی جلوگیری می‌کند.

نوین در ادامه افزود: این مجموعه همانند مجموعه لاله پارک از زیبایی و شکوه خاصی برخوردار است و از افتخارات شهرمان به ویژه منطقه جنوب‌غرب تبریز محسوب می‌‌شود، با این تفاوت که شهرداری تبریز در تامین زمین احداث مجتمع لاله پارک مشارکت داشته ولی در این مجتمع همه چیز توسط سرمایه‌گذار تامین شده است.

وی با اعلام اینکه خوشبختانه تبریز از سال‌ها قبل در مسیر توسعه و پیشرفت قرار گرفته، تحقق این امر را مرهون تعامل، همکاری و تلاش شبانه‌روزی شورای اسلامی سوم شهر و نیز مدیریت ارشد شهرداری دانست و افزود: طی 8 سال گذشته شورای اسلامی شهر با اعتماد به بدنه مدیریتی و کارشناسی و فنی شهرداری زمینه را برای ساختن شهری آباد، با شاخص‌های توسعه پایدار فراهم کردند و این روند باید در آینده نیز تداوم داشته باشد.

شهردار تبریز در بخش دیگری از سخنان خود همچنین از تبریز به عنوان شهری بزرگ در تاریخ یاد و با تأکید بر لزوم تبدیل این شهر به شهری جهانی تصریح کرد: با توجه به عزم مدیریت شهری و نیز همت بالای اعضای شورای اسلامی شهر ، تحقق آرمان " تبریز ، شهری جهانی " دور از دسترس نیست و همه باید در این راستا دین خود را به تبریز ادا کنیم.

نوین در ادامه با اعلام این که تبریز شایسته بیشترین و بهترین خدمات و امکانات است تصریح کرد: تبریز مرکز ثقل شمال‌غرب و نیز یکی از شهرهای مهم و اثرگذار کشور است و این جایگاه ایجاب می‌کند مسئولان شهری، استانی و دولتی بیش از گذشته به این شهر و شهروندان فهیم آن توجه کنند.

شهردار منطقه هفت تبریز نیز در این مراسم با بیان اینکه چنین مجتمع تجاری رفاهی در جنوب غرب تبریز وجود نداشت، اظهار داشت: همکاری های لازم با سرمایه‌گذار پروژه برای ساخت و بهره‌برداری هر چه سریع‌تر از مجتمع ایپک پالاس انجام می گیرد.

حسین عالی‌باف با تاکید بر اینکه طراحی و اجرای طرح‌های جدید و متنوع عمرانی، خدماتی، رفاهی و سرمایه‌گذاری این منطقه را به محور توسعه جنوب‌غرب تبریز تبدیل می‌کند، افزود: مجتمع ایپک پالاسی از جمله طرح‌ها و پروژه‌های جدید این منطقه به شمار می‌رود که در راستای تسریع روند توسعه محدوده منطقه هفت از سوی سرمایه گذار بخش خصوصی اجرایی می‌شود.

احمد احمدپور مدیر سرمایه‌گذاری مجتمع ایپک پالاس همچنین در این مراسم گفت: الگوی ساخت این مجتمع تجاری تفریحی از معماری ایرانی اسلامی و به ویژه الگوی معماری بازار تاریخی و جهانی تبریز پیروی می‌کند.

وی افزود: این مجتمع با بهره‌گیری از مدرن‌ترین فناوری‌های روز در زمینه مصالح، سازه‌ها، سیستم‌های حرارتی و برودتی و امکانات رفاهی ساخته می‌شود.

احمدپور در تشریح مشخصات مجتمع تجاری تفریحی ایپک پالاس اظهار کرد: این مجموعه در فضایی بالغ بر 20 هزار متر مربع در چهار طبقه احداث می‌شود، که پارکینگ با مساحت 5 هزار مترمربع در یک طبقه قرار داشته و سه طبقه بعدی به فضاهای تجاری و تفریحی اختصاص خواهد یافت.

مدیر سرمایه‌گذاری این پروژه با تاکید بر اهداف این طرح مبنی بر ایجاد فضایی برای تامین اوقات فراغت و تفریح در جنوب غرب تبریز، تصریح کرد: 57 درصد مساحت کل این مجموعه به فضاهای مشاعات، شامل فضاهای فرهنگی، نمایشگاهی و تفریحی همچون شهربازی، فضای سبز و بازی و نمایشگاه‌های هنری اختصاص یافته و مابقی برای احداث واحدهای تجاری در نظر گرفته شده است.

احمدپور با بیان اینکه ارتباط بین طبقات با چهار پله برقی، پنج آسانسور که دو دستگاه آن از نوع آسانسور شیشه‌ای است، تامین می‌شود، یادآور شد: طبق زمان بندی 38 ماه دیگر شاهد بهره برداری از این مجموعه عظیم تجاری تفریحی خواهیم بود.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری این مجموعه با مشارکت طرف خارجی از هموطنان مقیم کشور مالزی، افزود: حجم سرمایه گذاری در مجموعه ایپک پالاس بالغ بر 400 میلیارد ریال برآورد شده است.

این سرمایه‌گذار دورنمای فعالیت این مجتمع را فرا منطقه‌ای توصیف کرد و گفت: هدف ما از ساخت مجتمع تجاری تفریحی ایپک پالاس جذب مشتری نه تنها از شهرک اندیشه بلکه سایر نقاط شهر و شهرهای اقماری تبریز است.

احمدپور کاهش ترافیک ناشی از دور شدن بخشی از سفرهای درون شهری به جنوب غرب تبریز را از مزایای راه‌اندازی این مجتمع در شهرک اندیشه خواند و یادآور شد: در طی زمان احداث مجتمع بیش از 15 هزار نفر روز به صورت مستقیم در ساخت آن فعالیت داشته و پس از راه‌اندازی پیش‌بینی می‌شود این مجتمع برای بیش از 700 نفر به طور مستقیم اشتغالزایی کند.


نوشته شده در   پنجشنبه 20 تير 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode