ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 31 ارديبهشت 1403
دوشنبه 31 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 4 ارديبهشت 1387     |     کد : 558

شكست تجاوز نظامي آمريكا در صحراي طبس

پس از تسخير لانه جاسوسي آمريكا در 13 آبان 1358 توسط دانشجويان مسلمان پيرو خط امام و به اسارت گرفتن 53 نفر از اتباع آمريكا، ضربه محكمي به حيثيت آمريكا زده شد و كاخ سفيد سعي داشت به هر نحو ممكن اين مساله را حل كند. به موازات كوشش هاي ديپلماتيك، تحريم هاي اقتصادي و ... مساله طرح تجاوز نظامي به جمهوري اسلامي در دستور كار قرار گرفت.
از همان روزهاي اول تسخير سفارت آمريكا در تهران، برنامه ريزي جهت نجات گروگان هاي آمريكايي شروع شد و نود نفر از كماندوهاي آمريكا به صحراي اريزوناي آمريكا اعزام شدند و بيش از 5 ماه تعليمات پيچيده و فشرده اي را پشت سر گذاشتند و پس از ناكامي همه تلاش هاي آمريكا در جهت حل بحران، نوبت تجازو نظامي فرا رسيد.
عمليات در غروب روز پنجشنبه 4 ارديبهشت 58 شروع شد و شش فروند هواپيماي130-c و نود نفر از كماندوهاي آمريكا موسوم به نيروهاي دلتا، از قاهره به ناو هواپيمابر Nimitz در درياي عمان منتقل شدند. طبق نقشه مي بايست هواپيماها به همراه 8 فروند هلي كوپتر در صحراي طبس فرود آيند و سپس هلي كوپترها، كماندوها را به اطراف تهران منتقل كنند تا از آنجا با كاميون ها و خودروهايي كه از قبل توسط عمال داخلي و نفوذي آمريكا آماده شده بود به اطراف جاسوسخانه انتقال يابند. اما يكي از هلي كوپترها پس از ورود به حريم ايران اسلامي دچار نقص فني شد و سرنشينان آن با هلي كوپتر ديگري خود را به ناو نيمتيز رساندند و بدين ترتيب شش هواپيما و شش هلي كوپتر در صحراي طبس فرود آمد, اما در حال سوختگيري جهت انجام مرحله بعد عمليات يكي ديگر از هلي كوپترها دچار نقص فني شد و با بهم خوردن برنامه ها رييس جمهور " كارتر" دستور توقف عمليات که عملیات پنجه عقاب نام گرفته بود و عقب نشيني داد اما در هنگامي كه قصد بازگشت داشتند توفان شن برخاست و يك هواپيما و يك هلي كوپتر با هم برخورد كردند و هر دو آتش گرفته و 8 تن از آمريكايي ها در آتش سوختند.
حادثه طبس مصداقي از امدادهاي غيبي الهي براي انقلاب اسلامي مردم ايران بود كه بار ديگر قدرت فائقه و مطلقه الهي و وهن و سستي كيد و مكر دشمنان خدا را آشكار ساخت.


نوشته شده در   چهارشنبه 4 ارديبهشت 1387  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode