ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 30 ارديبهشت 1403
يکشنبه 30 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 23 خرداد 1392     |     کد : 55138

آغاز اجرای قانون کالای همراه مسافر در منطقه آزاد ارس

استاندار آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه از هفته آینده باید آغاز اجرای قانون کالای همراه مسافر در منطقه آزاد ارس را شاهد باشیم، گفت: سخت‌گیری‌های بی‌مورد در این خصوص مورد تعجب مردم است.

استاندار آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه از هفته آینده باید آغاز اجرای قانون کالای همراه مسافر در منطقه آزاد ارس را شاهد باشیم، گفت: سخت‌گیری‌های بی‌مورد در این خصوص مورد تعجب مردم است.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احمد علیرضابیگی ظهر امروز در نشست بررسی اجرای قانون معافیت کالای همراه مسافر در منطقه آزاد ارس، با اشاره به تصویب این موضوع در جلسه اخیر هیئت دولت در تبریز، خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط اقتصادی کشور، معتقدیم که الان بهترین زمان اجرای این قانون است و می‌تواند به عنوان نرم‌افزاری برای توسعه بیشتر منطقه قلمداد شود.

وی افزود: به دلیل افزایش نرخ ارز، اجرای قانون کالای همراه مسافر نمی‌تواند به تولید آسیب بزند بلکه موجب سوددهی بیشتر تولید در محدوده منطقه آزاد ارس نیز خواهد شد و زمینه گرایش تولید به سمت این منطقه را فراهم خواهد کرد.

علیرضابیگی با بیان این که قانون کالای همراه مسافر برای کل استان آذربایجان شرقی موثر خواهد بود، افزود: در شرایطی که بسیاری از مردم با وجود مشکلات زیاد، برای خرید کالا به مرزهای غربی کشور می‌روند، ایجاد شرایط بهتر در منطقه آزاد ارس موجب رونق تجارت و گردشگری در این منطقه خواهد شد.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اراده دولت در اجرای قانون کالای همراه مسافر در منطقه آزاد ارس، گفت: مردم منطقه حتی قبل از ابلاغ این قانون نیز سرمایه‌گذاری لازم برای استفاده از این فرصت را انجام داده‌اند و به تدریج نتایج این قانون در شهرستان جلفا و کل استان مشاهده خواهد شد.

علیرضابیگی با تاکید بر این که باید با توجه بیشتری به منافع استانی نگاه کنیم، اظهار داشت: قانون کالای همراه مسافر از حمایت‌های استانی و مردمی برخوردار است و باید هرچه سریع‌تر هماهنگی‌های لازم برای اجرای آن صورت گیرد.

وی با تاکید بر این که از هفته آینده باید آغاز اجرای این قانون را شاهد باشیم، افزود: سخت‌گیری‌های بی‌مورد در این خصوص مورد تعجب مردم است؛ چرا که مردم، مناطق دیگر را هم دیده‌اند و نباید با تنگ‌نظری مردم این منطقه را از این مزیت بزرگ محروم کنیم.

وی با تاکید بر نگاه فرابخشی مسئولان استان در خصوص مسایل منطقه آزاد ارس، خاطرنشان کرد: با تکمیل زیرساخت‌های منطقه آزاد ارس، می‌توانیم این منطقه را به عنوان الگو در شمال‌غرب کشور و حتی در سطح ایران و کشورهای همجوار مطرح کنیم که این امر مستلزم این است که مسئولان نسبت به تاثیرات این منطقه ایمان داشته باشند.

علیرضابیگی با بیان این که وقتی که قانون امکان انعطاف به ما داده نباید با دست خود جلوی پیشرفت را بگیریم، به طرح خودروهای پلاک ارس اشاره کرد و گفت: این کار اگر چه دیر انجام شد و ما سال‌ها از مزیت آن محروم بودیم، اما با یک تغییر کوچک در نگاه‌ها و هماهنگی ساده، عملیاتی شد و امروز شاهد تاثیرگذاری آن هستیم.

وی با بیان این که متاسفانه فضاسازی‌هایی علیه این طرح انجام شد، افزود: خودروسازان داخلی احساس می‌کردند که با اجرای این طرح بازار آنها تنگ می‌شود و به همین دلیل تلاش شد تا از اجرای آن ممانعت شود؛ اما وفاق و همدلی مسئولان این طرح را پیش برد.


نوشته شده در   پنجشنبه 23 خرداد 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode