ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 30 ارديبهشت 1403
يکشنبه 30 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 20 خرداد 1392     |     کد : 54996

نمایشگاه انتخابات؛ عرضه بهترین‌ها، گزینش شایسته‌ترین‌ها

انتخابات اصلی‌ترین بنیان اقتدار یک جامعه است که متضمن دو اصل اساسی مشارکت عمومی و رقابت قاعده‌مند است، درک هوشمندانه شرایط و مسئولیت اجتماعی گروه‌ها ایجاب می‌کند تمام افراد جامعه نسبت به سرنوشت خود توجه نشان دهند.

انتخابات اصلی‌ترین بنیان اقتدار یک جامعه است که متضمن دو اصل اساسی مشارکت عمومی و رقابت قاعده‌مند است، درک هوشمندانه شرایط و مسئولیت اجتماعی گروه‌ها ایجاب می‌کند تمام افراد جامعه نسبت به سرنوشت خود توجه نشان دهند.


به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری و چهارمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا، پیش روی ما قرار دارد؛ 24خرداد 1392 نیز همچون بسیاری از سال‌های پس از انقلاب، سال انتخاب است.



همانگونه که مقام معظم رهبری نیز فرموده‌اند «مسئله ى‌ انتخابات در طول این 34 سال براى کشور یک مسئله تعیین‌کننده و تجدید حیات‌دهنده براى مجموعه حرکت کشور ما بوده است... این بار هم از جهاتى، از انتخابات گذشته مهم‌تر است».



با توجه به این مسئله تمام انتخابات مقاطع مختلف انقلاب در شرایطی حساس و راهبردی برگزار شده است، اما واقعیت غیرقابل انکار این است که هر انتخاباتی در فضای جمهوری اسلامی نسبت به سال گذشته در فضایی متفاوت و تعیین‌کننده برگزار می‌شود و حضور پرشور مردم در انتخابات 24 خرداد امسال نیز حساسیت و اهمیت فراوانی به دلیل مصون‌سازی کشور در برابر دشمنان دارد.



با این اوصاف آنچه در جریان تقویم رویدادهای سیاسی ایران و از همه مهم‌تر در فرآیند انتخابات مهم و قابل ارزیابی است، یکی بحث تبلیغات انتخاباتی و دیگری رقابت سیاسی است، البته رقابت سیاسی باید در چارچوب نظام و در فضایی سالم و سازنده شکل گیرد، بهتر است به جای تخریب دیگران، برنامه خودمان را ارائه کرده و در میدان سیاست صادقانه عمل کنیم، این امر باعث جلب اعتماد مردم می‌شود و از سوی دیگر  خلق مشارکت سیاسی را نیز به دنبال خواهد داشت.



انتخابات و اقتدار



انتخابات اصلی‌ترین بنیان اقتدار یک جامعه است که متضمن دو اصل اساسی مشارکت عمومی و رقابت قاعده‌مند است، درک هوشمندانه شرایط و مسئولیت اجتماعی گروه‌ها ایجاب می‌کند تمام افراد جامعه نسبت به سرنوشت خود در همه ابعاد حساسیت و توجه نشان داده و به اصل و اساس مشارکت عمومی وفادار باشند.



با توجه به بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند: «حضور مردم در پاى صندوق‌هاى راى بلاشک به دنبال خود، موفقیت‌هاى دیگرى را دارد؛ به کشور مصونیت، عزت و آبروى بین‌المللى می‌بخشد»، به همین علت انتظار این است که گروه‌ها و مجموعه‌های سیاسی کشور از فرصت انتخابات و به تعبیر مقام معظم رهبری«نمایشگاه انتخابات»، بهره‌برداری همه جانبه‌ای کرده و پیوند خود با جامعه و مردم را تعمیق بخشند.



از سوی دیگر آدمی دوست دارد که احساس کند خود صحنه‌های زندگی و اثربخشی اجتماعی را خلق کرده است؛ انتظار فرد از تاثیرگذاری، کارایی، فایده‌مندی و نتیجه‌بخشی نیز همواره او را در مسیر تعیین و تشخیص ملاک‌ها و معیارهایی برای بهتر بودن و بهتر شدن تشویق کرده و در ایجاد انگیزه قوی یاری می‌رساند.



باید توجه کرد که انسان تنها موجود زنده‌ای است که مسیر زندگی خود را انتخاب می‌کند و علاقمند است در قواعد بازی زندگی خود سهیم و شریک باشد و اگر انتخابی در مسیر جاودانگی و تعالی انسان باشد، راه را برای حرکت‌های بعدی هموار می‌کند.











تحمل تاوان یک انتخاب اشتباه گاهی ابدی است



انتخاب شاید از حساس‌ترین و ظریف‌ترین اقدامات هر فردی در طول زندگی بوده و به همین دلیل دقت در انجام انتخاب‌های دقیق و صحیح جایگاهی بس والا و اثرگذار در زندگی افراد داشته باشد، هرچند انسان همواره فرصت اصلاح اشتباه‌های خود را دارد ولی واقعیت این است که انتخاب مسیرهای غلط و نادرست اگر شامل انتخاب‌های اساسی همچون اشتباه در انتخاب همسر، انتخاب شغل نامناسب و یا اشتباه در انتخاب‌های اجتماعی همانند انتخاب نماینده و نامزد ناصالح باشد، به راحتی قابل اصلاح نیست و تبعات آن به سادگی قابل جبران نیست، چه بسا عمری که به خاطر انتخاب شغل نامناسب به بطالت و بی‌ثمری طی شود و چه تلخ است دیدن نتایج انتخاب نادرست نماینده برای شوراهای شهر و روستا، مجلس و حتی ریاست جمهوری، که با مرور زمان هم تبعات و اثرات خود را بیش از پیش نمایان می‌کنند.



تحمل تاوان یک انتخاب اشتباه گاهی ابدی است؛ بر همین اساس با توجه به فرموده مقام عظمای ولایت که گفته‌اند «در انتخابات مردم سعى کنند صالح‌ترین را انتخاب کنند»، انتخاب به ویژه زمانی که نتایج آن اثراتی در سطح جامعه از خود برجای می‌گذارد، اقدامی بسیار حساس و دقیق است و انجام مطلوب آن، صرف زمان و مشورت و دقت عمل بسیاری را طلب می‌کند.



پر واضح است انتخاب صحیح ما و حتی اطرافیان و جامعه ما را به مسیری روشن و هموار رهنمون می‌کند، این امر نشانگر آن است که اصل حاکمیت شایستگان به واسطه انتخاب و گزینش مردم صورت می‌پذیرد.



باید پذیرفت که انسان در برابر انتخاب‌های خود مسئول است و لازم است بکوشد تا با انتخاب‌های صحیح، مسیر زندگی را بر خود و دیگر شهروندان جامعه بگشاید، به ویژه در روزهایی که فشارهای بین‌المللی هم بر کشورمان فزونی یافته و برون رفت از این فضا یاری تک تک مردم همیشه در صحنه میهن اسلامی را طلب می‌کند.



دولت یازدهم، اعلاترین محصول «نمایشگاه انتخابات»



از سوی دیگر، رئیس دولت یازدهم، اعلاترین محصول «نمایشگاه انتخابات» است که با حایز بودن ملاک‌های مورد نظر حداکثر مردمی، استعداد و تجربه خود را با تکیه بر پشتوانه اعتماد مردمی، معطوف خدمت می‌کند. انتخاب نامزد اصلح در یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری، تابع معیارهایی است که رهبر معظم انقلاب از آن به عنوان «داشتن نقاط قوت روسای جمهوری پیشین و پرهیز از ضعف‌های دولت‌های قبلی» یاد می‌کنند و رئیس دولت یازدهم باید تا پایان دوره چهار ساله خود این نکته طلایی را سرمشق مسئولیت خود قرار دهد.



وی باید با پرهیز از منازعات و حواشی سیاسی، با رویکردی صادقانه و منصفانه، گنجینه ارزشمند مدیریت بیش از 30 ساله انقلاب اسلامی را به کار گرفته و با احصای نقاط ضعف و قوت دولت‌های مختلف در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و سیاست داخلی و خارجی، به یک سبک مدیریتی غنی و پرنشاط دست یابد.











عینیت نقش مردم در تابلوی شوراها



این رویکرد، در مقیاسی دیگر گونه در مورد چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز صادق است.



بی‌شک تجربه سه دوره فعالیت شوراهای اسلامی شهر و روستا، حاوی نقاط منفی و مثبتی است که برآیند آنها در روند مدیریت شهری و روستایی استان محسوس است.



نمایندگان مردم در شوراهای اسلامی شهر و روستا باید بهره‌گیری از این منبع ارزشمند را در دستور کار خود قرار داده و نقش حساس مردم در مدیریت شهری و روستایی را عینیت بخشند.



با عنایت به آغاز همزمان دوره ریاست جمهوری یازدهم و شوراهای اسلامی شهر و روستا همچنین با یادآوری گذشت حدود یک سال از عمر مجلس نهم، تحقق حماسه سیاسی خون جدیدی را در شریان حیاتی نظام اسلامی جاری خواهد ساخت که اعتلای حماسه اقتصادی یکی از نتایج ارزشمند آن بوده و توسعه فرهنگی و اجتماعی کشور را به دنبال خواهد داشت.



فراموش نکنیم ما در مقابل آیندگان هم مسئولیم...



...............................



نگارنده: جواد آهنگری




نوشته شده در   دوشنبه 20 خرداد 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode