ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 30 ارديبهشت 1403
يکشنبه 30 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 18 خرداد 1392     |     کد : 54933

رنگ و بوی تازه تبریز بواسطه اوج گرفتن تبلیغات/ از تشکیل ستادهای انتخاباتی تا ارسال پیامک های تبلیغاتی

این روزها خیابان های شهر تبریز با آغاز تبلیغات انتخاباتی نامزدهای شورای شهر رنگ و بویی تازه به خود گرفته ، رنگ و بویی از نوع کاغذ و پیامک....

رنگ و بوی تازه تبریز بواسطه اوج گرفتن تبلیغات/ از تشکیل ستادهای انتخاباتی تا ارسال پیامک های تبلیغاتی
تبریز – خبرگزاری مهر: این روزها خیابان های شهر تبریز با آغاز تبلیغات انتخاباتی نامزدهای شورای شهر رنگ و بویی تازه به خود گرفته ، رنگ و بویی از نوع کاغذ و پیامک....

به گزارش خبرنگار مهر، در خیابانهای شهر تبریز اینروزا با عکس ها و پوسترهای متعددی مواجه هستی ، گاه با چهره هایی آشنا که تا قبل از آغاز این رقابت ها در پست های مدیریتی مهم استان و شهر قرار گرفته اند و در پایین عکسشان سرشار از سوابق مدیریتی و تحصیلی است، گاه نیز افرادی مشاهده می شوند که برای اولین بار است چهره آن ها را می بینی و جای سوابق در پایین عکسشان خالی است و مقام شورای شهری را اولین قدم برای آغاز کارهای مدیریتی و بزرگ خود می دانند.

به اسامیشان که نگاه می کنی نام " مهندس" ،"دکتر" یا " حقوقدان" را می توانی قبل از آغاز اسم هایشان ببینی، بیشترشان جوانند، جوانانی که با هر دلیل خاص خودشان وارد این انتخابات شده اند. با این دسته از جوانان صحبت که می کنی در خصوص اهداف خود چیزهای مختلفی می گویند.

یکی از آرزوی خود برای عمران و آبادانی بیشتر شهر می گوید، دیگری از ایجاد امکانات رفاهی و تفریحی برای شهروندان و نفر سوم از آرزوی خود برای حل مشکلات مختلف مردم...

لیلا یک استاد دانشگاه 27 ساله است که در انتخابات شورای شهر ثبت نام کرده، از وی در خصوص ورود به صحنه انتخابات با وجود این سن کم می پرسم، می گوید: همواره آرزویم این بود در پست های مهم مدیریتی کشور حضور داشته باشم و بهترین راه را برای رسیدن به این آرزویم شرکت در انتخابات شورای شهر دانستم.

وی می گوید: در ابتدا خودم هم باور نمی کردم برای نامزدی شورای شهر تایید صلاحیت شوم اما در اوج ناباوری به من زنگ زده و خبر از پذیرفته شدنم برای حضور در این انتخابات دادند.

از وی می پرسم آیا در این عرصه با وجود افراد معروف و شناخته شده امیدی برای انتخاب شدن خود داری، در جواب می گوید: اگر امیدی نداشتم به هیچ وجه در این انتخابات شرکت نمی کردم هرچند اگر انتخاب هم نشوم روحیه خود را از دست نمی دهم و با امید بیشتری، خود را برای حضور در سایرعرصه های مدیریتی شهر و کشور آماده می کنم.

لیلا ادامه می دهد: از زمانی که تبلیغات آغاز شده به همراه آشنایان کارهای تبلیغاتی خود را آغاز کرده ام همچنین در حال تدارک برای بازگشایی ستادی هستم تا شاید افراد بیشتری در شهر بامن آشنا شوند.

در میان نامزدهای انتخاباتی کم نیستند جوانانی از این دست که حضور در صندلی های شورای شهر را بهترین راه برای کسب تجربه در زمینه های مدیریتی می دانند.

اما از این دسته از افراد که بگذریم نام افراد آشنای زیادی را در میان این نامزدها می بینیم از شهردار سال های دور تبریز تا فرماندهی نیروی انتظامی سال های گذشته و سایر مسئولان استانی و اما مهم تر از همه به نظر می رسد صندلی های شورای شهر دارای کشش زیادی بوده است زیرا اکثر اعضای سابق شورای شهر نیز به عنوان نامزد انتخاباتی ثبت نام کرده اند.

کم نیستند اعضایی که به طور متوالی و در طول چندین دوره شورا حضور داشته اند و برنده شدن در انتخابات شورای شهر امسال نیز بهانه ای برای تداوم مدیریتشان در این میدان خواهد بود و به عبارتی این دسته از افراد عضو ثابت صندلی های شورای شهر هستند.

البته پر شورتر شدن فضای انتخاباتی شورا جز با زحمات شهرداری تبریز میسر نشده که در میان هر کوچه و خیابانی جایگاه های ویژه برای الصاق عکس ها و پوسترهای انتخاباتی نصب کرده است اما این نامزدهای انتخاباتی هستند که مثل بسیاری از دوره های پیش بی توجه به این جایگاه ها عکس خود را در هر فضای خالی درمیان دیوارهای شهر چسبانده اند و مشخص نیست این جایگاه های تبلیغاتی برای چه کسی ایجاد شده اند.

اگر از مشاهده عکس های این 422 نامزد با تمام جزئیات کوچک وبزرگ آن بگذریم نوبت به مغازه هایی می رسد که این روزها نام ستاد به خود گرفته و جایگاه تبلیغاتی نامزدها شده است. مغازه هایی که در شیشه های پنجره شان فضای خالی از عکس های نامزد انتخاباتی مذکور یافت نمی شود .

بیشتر که دقت می کنی بساط چایی و شیرینی نیز به راه بوده و البته در برخی ستادها شاهد پخش ناهار و شام نیز هستیم.

هرچند هستند ستادهایی که نماینده های نامزد مورد نظر به توضیح برنامه های وی در این عرصه پرداخته و با این کار سعی در روشنگری بیشتر در بین جوانان مراجعه کننده به این ستاد ها دارند.

کمی دقیق تر که به اطرافت نگاه می کنی ماشین هایی را می بینی که با مدل های بالا و پایین و با رنگ ها و طرح های رنگارنگ، نام نامزدی را بر روی شیشه پشت ماشینشان حک کرده و البته تعدادی از عکس های نامزد را نیز بر روی دیگر شیشه هایشان چسبانده اند و در حال راندن در خیابان های شهر هستند.

و به این ترتیب در طول روز در هرکجا که قدم می گذاری شاهد این شکوه تبلیغاتی هستی. هر چند برخی نامزدها زمان را از دست نداده و به طور شبانه روزی به فعالیت های انتخاباتی مشغول هستند.

هواداران این نامزدها شب ها نیز در حال چسباندن عکس ها و پوسترهای نامزد مورد نظر خود بر روی در و دیوارهای شهر بوده و حتی با فراهم سازی بسته های تبلیغاتی و انداختن شبانه آنها در خانه های مردم شهر راهی برای کسب رای بیشتر می جویند.

هرچند در این میان نباید از پیامک های تبلیغاتی نامزدها غافل بود، این پیامک ها که حاوی پیام های تبریک اعیاد و تشویق مردم به حمایت از نامزد یا ائتلاف خاصی است در بسیاری از اوقات زمینه ساز عاصی شدن مردم از دست این پیامک ها شده است.

به هرحال هر روز که به روز انتخابات نزدیک تر می شویم به همان میزان به شور وشوق انتخاباتی افزوده می شود تا امسال نیز همانند انتخابات سال های گذشته شاهد خلق حماسه بزرگ سیاسی باشیم.
...................................................
گزارش: فائزه زنجانی


نوشته شده در   شنبه 18 خرداد 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode