ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 30 ارديبهشت 1403
يکشنبه 30 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 15 خرداد 1392     |     کد : 54784

امام خمینی(ره)؛ طنین انداز ندای اسلام در جهان

بسیاری از مردم جهان نام اسلام را شنیده بودند اما تعبیر آنها از این مکتب الهی تنها به ادای فرایض دینی محدود بود که در خلوت مومنانه انجام می شد ...


 خبرگزاری مهر: بسیاری از مردم جهان نام اسلام را شنیده بودند اما تعبیر آنها از این مکتب الهی تنها به ادای فرایض دینی محدود بود که در خلوت مومنانه انجام می شد اما حضرت امام خمینی(ره) با احیای دوباره چهره واقعی این مکتب الهی ، آن را از کنج خانه ها به متن جامعه کشید و با مشارکت دادن عموم مردم در عمل به آرمان هایش چهره اصلی اسلام محمدی(ص) را به همه شناساند.به گزارش خبرنگار مهر، امروزه روز به ندرت می توان کسی را در دنیا سراغ داشت که نامی از اسلام به گوشش نرسیده باشد و در کنار آن نام امام خمینی(ره) را نشنیده باشد . همین امر باعث شده است تا در حال حاضر مسلمانان مشتاق ، تورقی در آثار و اندیشه های امام راحل داشته باشند.

آنچه در این بین بیش از هر چیزی منجر به توجه مسلمین اعم از شیعه و سنی به افکار والای بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی شده است دعوت ایشان به سوی وحدت به عنوان دژی شکست ناپذیر در برابر مستکبرین است.

امام خمینی (ره) صدای وحدت اسلامی را در جهان طنین انداز کرد

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در این باره به خبرنگار مهر گفت: امام خمینی (ره) تنها کسی بود که شجاعانه و در آن شرایط خفقان سیاسی ، صدای دلنشین وحدت واقعی اسلامی را در جهان طنین انداز کرد.

حجت الاسلام حسین تقی زاده افزود: به طور قاطع و شجاعانه میگوییم که امام خمینی (ره) تنها کسی بود که توانست در آن شرایط حساس ، اولین منادی ایجاد وحدت بین مسلمانان جهان باشد و بعد از پیامبران، یکی از سنگین ترین مسئولیت های بشریت را که همان زنده کردن شعائر دینی و اسلام در جهان بود به سر منزل مقصود برساند.

وی با اشاره به نقش بی بدیل امام خمینی (ره) در وحدت بخشی بین مسلمانان جهان گفت: وحدت مقوله ای نیست که بعد از رسیدن به یک مرحله خاص از حرکت باز ایستد بلکه باید همه در حد توان خود تلاش کنند که عواملی را که باعث می شود وحدت بین مسلمانان لطمه ببیند از زندگی مسلمانان حذف شود.

حجت الاسلام تقی زاده در این راستا افزود:در صورتی که وحدت واقعی بین مسلمانان تحقق یابد در این صورت است که استکبار جهانی و دیگر کشورهای غربی به خود اجازه جسارت به اسلام و شعائر دینی آن را نمی دهند چرا که با کوچکترین توهین به اسلام و مقدسات آن ، با مقابله مسلمانان جهان مواجه خواهد شد.

امام خمینی (ره) در جای جای سخنرانی های خود به بحث افزایش وحدت بین مسلمانان پرداختند که در یکی از مهم ترین سخنرانی های خود در این راستا فرموده اند: باید وحدت داشته باشیم و آن را ادامه دهیم . باید به حرف کسانی که از تفرقه صحبت می کنند به هیچ وجه گوش ندهیم . آن هایی که وحدت را هدف قرار می دهند فساد می کنند. اگر می خواهید وحدت داشته باشید به حرف آن هایی که فساد می کنند گوش ندهید. اگر می خواهید حرف تفرقه افکنان در شما اثر نکند معنویت داشته باشید و الهی باشید. حرف تفرقه افکنان در کسانی اثر می کند که در معنویت سستی داشته باشند .

حدود 150 سال است که بزرگان آگاه جهان اسلام از وحدت در برابر استعمارگران غربی سخن گفته و تفرقه را بزرگ ترین مشکل جهان اسلام اعلام کرده اند ولی هنوز نیز مساله تفرقه مسلمانان بزرگ ترین مشکل جهان اسلام محسوب می شود. این موضوع نشان می دهد که جهان اسلام راهبرد مقابله با تفرقه و تلاش برای وحدت را آن که طور شایسته است به پیش نبرده در حالی که استعمارگران و دشمنان اسلام راهبرد ایجاد تفرقه را که مهم ترین ابزار سلطه آن ها بر جهان اسلام است تاکنون به خوبی به پیش برده و اکنون نیز مسلمانان را با مشکل تفرقه درگیر نموده اند.

تفرقه جهان اسلام ضامن غلبه تاریخی دشمنان بر مسلمانان شده است و تا زمانی که این معادله منحوس برقرار می باشد امیدی برای خروج جهان اسلام از سلطه غرب وجود ندارد بنابراین تمام اهتمام مسلمانان باید صرف برهم زدن این معادله باشد و آن دسته از نیروها و هسته های مقاومت اسلامی که اهداف اسلامی دارند باید به جای پرداختن به یکدیگر و دامن زدن به نزاع های فرقه ای متعهدانه و متحدانه به دشمن مشترک بیندیشند.

از انبوه مزدوران استعمار که در داخل جوامع اسلامی هستند و گاهی در جامه روشنفکر و فعال سیاسی گاهی در لباس تعصب و حمیت جنون آمیز دینی گاهی در کسوت خرافه سازی و خرافه بازی و گاهی به ریا در لباس مفتیان و عالمان ظاهر شده اند انتظاری نیست که به وحدت بیندیشند، زیرا بنیاد همه این ها و بنیاد همه حکام مزدور به دست استعمار است بنابراین خود مسلمانان باید بدون توجه به غوغاهای تفرقه آمیز مزدوران استعمار دست وحدت به هم بدهند.

نهضت سیاسی– دینی امام خمینی (ره) ، نهضت بازگشت دین و فقاهت به سیاست است

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی هم در این باره گفت: نهضت امام خمینی (ره) با نام انقلاب اسلامی ، نهضتی است که باعث بازگشت فقاهت و دین به سیاست شد.

حجت الاسلام حمید عظیمی با بیان این مطلب که امام خمینی (ره) آغازگر سیاست اسلامی است گفت:حضرت امام (ره) به عنوان یک فقیه اصولی ممتاز ، در کنار توجه به مسائل فقاهتی و نیز حساسیت های ویژه به مسائل فردی و عبادی که از وی یک عارف سالک ساخته بود مسائل سیاسی و اجتماعی را نیز به جد مد نظر قرار می دادند.

وی افزود: نهضت سیاسی و دینی امام را می توان نهضت بازگشت به سیاست همراه با فقاهت ،سیاست قرآنی و سیاست توامان با دیانت دانست.

حجت الاسلام عظیمی با تاکید بر این سخن شهید مدرس که سیاست ما عین دیانت ماست گفت: تز جدایی دین از سیاست ، پیوسته از سوی مبلغان صلیبی و صهیونیست مطرح شده است چنانکه امام خمینی (ره) در این راستا فرموده اند:از وقتی که قدرت های مسلط بر جوامع اسلامی ،از ارزش های اسلامی تهی دست و بیگانه شدند و قرآن را که ناطق به حق ،فرقان حق و باطل بود ، مزاحم خود یافتند، تلاش برای بیرون راندن کلام خدا از صحنه زندگی اجتماعی آغاز شد و به دنبال آن جدایی دین از زندگی اجتماعی و تفکیک دنیا از اخرت و تقابل دین داران واقعی با دنیا طلبان قدرتمند به وجود آمد.

وی افزود: معمار کبیر انقلاب اسلامی ، در تمام سخنرانی های خود ، دین را به عنوان یگانه مرجع خود برای تشخیص می دانستند که همراه با تدیر خود ، مسیر سیاست داخلی و خارجی را ترسیم می نمودند.

حجت الاسلام عظیمی گفت:بعد از عصر معصومین (علیهم السلام) ، احیای متون دینی که مشعر به مسائل اجتماعی و اقتصادی و نیز سیاسی و حکومتداری می شد تقریبا در میان کتب ، تنها به عنوان یکسری مسائل تئوری مطرح می شد.

وی افزود: ولایت فقیه و نقش یک فقیه دارای تدبیر در راس حکومت اسلامی ، به عنوان یک نوع حکومت صالحان و برگرفته از حکومت نبوی و علوی است و امام (ره) توانستند با تکیه بر آگاهی های دینی و اسلامی خود ، انقلاب اسلامی ایران را به منصه ظهور برسانند.

امام خمینی (ره) ، احیا گر فرهنگ دینی اصیل در زندگی اجتماعی و سیاسی مردم بود

معاون امور فرهنگی و دینی دانشگاه تبریز هم در خصوص نقش ایشان در احیای فرهنگ دینی گفت:امام خمینی (ره) احیا گر فرهنگ دینی اصیل در زندگی اجتماعی و سیاسی مردم بود به طوریکه با گذشت سالیان دراز از رحلت آن امام همام ، هنوز هم بسیاری از عقاید و نظرات ایشان در زمینه هویت دینی و اسلامی نظریات جهانیان را به خود معطوف ساخته است.

حجت الاسلام حمیدی افزود: مهم ترین عاملی که باعث شد امام خمینی (ره) در کل جهان هم به عنوان یکی از شخصیت های مهم سیاسی و هم به عنوان مرجع تقلید و امام مسلمانان باشد ، الهی بودن کلام ، پیام و عمل ایشان بود.

وی اظهار داشت: این امام خمینی (ره) بود که توانست با استفاده از آموخته های خود از اساتیدی چون آیت الله بروجردی فصل جدیدی از سیاست را با عنوان سیاست اسلامی در جهان ایجاد کند و به همگان ثابت کند که سیاست ما عین دیانت ماست.

وی افزود:رهبری امام خمینی (ره) تنها یک رهبری سیاسی – انقلابی نبود چرا که توانست در مدت زمان کوتاهی نه تنها قلوب مسلمانان جهان را به خود جذب کند بلکه بسیاری از مردم جهان نیز مجذوب سخنان و باورهای دینی،سیاسی ، اجتماعی امام شدند.

اکنون با گذشت 34 سال از پیروزی انقلاب اسلامی ، اسلامی که امام خمینی (ره) سال ها بود به دنبال پیاده کردن آن در جامعه بود با ایجاد پیوند بین مشروعیت و مقبولیت و طراحی نظام اسلامی بر پایه ولایت فقیه توانسته فصل جدیدی از زندگی سیاسی با رنگ و بویی اسلامی را وارد عرصه سیاست کند و نگاه همه سیاستمداران شرق و غرب را به سمت خود معطوف کند.

در این نظام سیاسی اخلاق ، فرهنگ و وحدت اساس پیشرفت امت اسلامی است و عدول از آن منافی آموزه های اسلام ناب محمدی(ص) برشمرده می شود.


نوشته شده در   چهارشنبه 15 خرداد 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode