ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 30 ارديبهشت 1403
يکشنبه 30 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 10 خرداد 1392     |     کد : 54605

ریاست جمهوری یک مسند موروثی نیست/ شرکت در انتخابات هم حق است و هم تکلیف

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: ریاست جمهوری در نظام جمهوری اسلامی ایران یک مسند موروثی نیست بلکه امانتی است که از طرف مردم محول می شود. کسانی که مشخصه حکومت های سلطنتی را دنبال می کنند هوشیار باشند.



حجت الاسلام عظیمی:

ریاست جمهوری یک مسند موروثی نیست/ شرکت در انتخابات هم حق است و هم تکلیف

خبرگزاری مهر: مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: ریاست جمهوری در نظام جمهوری اسلامی ایران یک مسند موروثی نیست بلکه امانتی است که از طرف مردم محول می شود. کسانی که مشخصه حکومت های سلطنتی را دنبال می کنند هوشیار باشند.



به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حمید عظیمی ظهر پنجشنبه در همایش سیاسی اتحادیه انجمن های اسلامی مراکز بهداشتی و درمانی آذربایجان شرقی با بیان این مطلب افزود: کسانی که مشخصه حکومت های سلطنتی را دنبال می کنند به این نظام خیانت می کنند.

عظیمی با اشاره به حماسه چشمگیر و قدرتمند "نهم دی"، "سوم خرداد"و هشت سال دفاع مقدس تصریح کرد: با توجه به ویژگی های خلق یک حماسه ایجاد حماسه سیاسی و اقتصادی یک سری مطالبات را هم به همراه دارد و هر حرکت مختصری را نمی توان حماسه نامید.

وی ابراز داشت: اصل 115 قانون اساسی به عنوان میثاق ملی و حاصل خون شهدا راه را برای انتخاب یک رئیس جمهور مدیر امانتدار، با تقوا، معتقد به مبانی جمهوری اسلامی ایران، مکتب اسلام و دیگر ویژگی های مدون در این اصل نشان می دهد.

عظیمی امانتداری را مهمترین ویژگی رئیس جمهوری یک کشور اسلامی دانست و گفت: مردم در انتخاب خود دقیق باشند تا پیروان راه شیطان این وظیفه را بر عهده نگیرند.

وی همچنین با تاکید بر بیانات مقام معظم رهبری اظهار داشت: ریاست جمهوری در یک کشور اسلامی بسیار سخت است و به فردی باید واگذار شود که توان جسمی و علمی داشته باشد.

عظیمی همچنین با اشاره به دیدگاه قرآن در این زمینه تصریح کرد: امام علی (ع) اشعث بن قیس را به خلافت دیار آذربایجان منصوب کردند و به وی فرمودند نباید این مسئولیت برای سوء استفاده از مقام و کسب مال و منال برای خود و اطرافیانت باشد.

شرکت پرشور مردم در انتخابات هم حق است هم تکلیف

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی همچنین گفت: مشارکت و حضور مردم در انتخابات به عنوان حق تکلیفی شرعی برای دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی و کشور در برابر توطئه کشور های غربی است.

عظیمی خطاب به کسانی که فکر می کنند مشارکت یا عدم مشارکت در عرصه های سیاسی مانند انتخابات حقی است که قانون به آحاد ملت داده است ، گفت: برگزاری پرشور و شکوهمند انتخابات ریاست جمهوری یک مانور سیاسی در برابر هجمه های دشمنان است.

وی ادامه داد: در حال حاضر 55 میلیون نفر حائز شرایط شرکت در انتخابات یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هستند و برای اینکه یک حماسه سیاسی شکل گیرد حداقل باید 45 میلیون نفر در این انتخابات شرکت کنند.

عظیمی ابراز داشت: کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری دارای سبقه مشخصی هستند و مردم می توانند با بررسی اصولی فرد اصلح را انتخاب کنند.

عظیمی تصریح کرد: ایجاد حماسه سیاسی با حضور پرشور مردم در انتخابات از کشیده شدن انتخابات به دور دوم جلوگیری می کند و دشمنان نمی توانند فرصتی برای سوء استفاده های سیاسی پیدا کنند.


نوشته شده در   جمعه 10 خرداد 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode