ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 30 ارديبهشت 1403
يکشنبه 30 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 3 خرداد 1392     |     کد : 54266

خرم شهر یا غرورشهر؛ آنجا که بذل جان نوید عشرت و عشق می‌دهد

حماسه سوم خرداد تجلی ربانی رهروان نور بود که در آن فتح ارزش‌ها محقق شد، ارزش‌هایی که برای تثبیت آن جان‌های معزز و معظمی نثار گردید که عشق عاشورا و حماسه ناب کربلا و در آن ظهر عطشناک، مبدا و الهام بخششان بود.

فتح خرمشهر نماد پایدار و وحدت
خرم شهر یا غرورشهر؛ آنجا که بذل جان نوید عشرت و عشق می‌دهد

حماسه سوم خرداد تجلی ربانی رهروان نور بود که در آن فتح ارزش‌ها محقق شد، ارزش‌هایی که برای تثبیت آن جان‌های معزز و معظمی نثار گردید که عشق عاشورا و حماسه ناب کربلا و در آن ظهر عطشناک، مبدا و الهام بخششان بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حماسه‌ها، هویت تاریخی یک ملت هستند و انسان‌ها در حماسه‌ها احساس غرور می‌کنند ملت بی حماسه، ملتی مرده است اما ملت بزرگ ایران بخصوص از آن زمان که بر آسمان دل او آفتاب علم و معرفت اسلام تابید تاریخی پر حماسه دارد و سوم خرداد به‌عنوان نماد پایداری، وحدت و پیروزی ملت ایران یکی از بزرگترین این حماسه‌هاست و مردم ایران از گذشته پرافتخار خود و به ویژه پیشرفت‌های مادی و معنوی سال‌های اخیر، نردبانی برای حرکت به سمت آینده روشن و پرامید خود ‌خواهد کرد.

پس از 45 روز ایثار و مقاومت از خرمشهر همه خارج شدند و این شهر به تصرف دشمن درآمد، قلب تمام ملت ایران در خرمشهر جا ماند و در تمام روزهای 19 ماه اشغال این شهر فکر آزادی میهن از چنگال دشمن از اذهان فرماندهان دلیر و غیور ایران اسلامی بیرون نرفت. سقوط خرمشهر کانون مقاومت مظلومانه و شگفت‌انگیز و منشاء پیروزی‌های مهم‌تر گردید.

در 20 ماه اول جنگ، بی‌ثباتی در نقاط مختلف ایران و بی‌ثباتی سیاسی و مدیریتی کشور بسیار آزار دهنده بود، اما از فردای پیروزی خرمشهر امنیت و ثبات سیاسی در داخل شکل‌ گرفت و معادلات صحنه جنگ به نفع ایران عوض شد.

حامیان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای عراق نیز از فردای آزادسازی خرمشهر، نگران سقوط کشوری بودند که آن را برای حمله به ایران ترغیب کرده بودند. این پیروزی نشان از پیدایش یک قدرت جدید منطقه‌ای بود زیرا در جهان

دو قطبی دوران جنگ سرد، یک سرتمام جنگ‌ها آمریکا و سر دیگر آن شوروی بود اما جنگ تحمیلی علیه ایران تنها جنگی بود که هر دوی آن ابرقدرت‌ها و تمام قدرت‌های استکباری در یک طرف جنگ ایستادند و با آزادی خرمشهر دشمن متوجه نیروی عظیم مردمی شد که پس از پیروزی و تثبیت نظام اسلامی شکل تازه‌ای به خود گرفته و توانمندی بالایی از خود نشان داده بود.

این فتح نشان داد حتی اگر همه دنیا با مدیریت آمریکا در مقابل ملت ما بایستد در نهایت، این ملت ایران است که با توکل بر خدا پیروز میدان خواهد بود. نیروهای مسلح که در سال اول جنگ با حمله غافلگیرانه دشمن مواجه شده بودند با همکاری مردم ماشین جنگ دشمن را خاموش کردند و در سال دوم و همزمان با تغییر سیاسی نظام و با هماهنگی و همدلی بین ارتش و سپاه، جنگ شکل جدیدی به خود گرفت و سلسله عملیاتی موفقیت‌آمیز دشمن را زمین‌گیر کرد که اوج آن عملیات بیت‌المقدس بود. این عملیات چهارمین عملیات از آغاز جنگ تحمیلی بود که به آزادی خرمشهر و تامین مرزهای بین‌المللی ایران انجامید.

عملیات بیت‌المقدس بعد از عملیات‌های شکست حصر آبادان، طریق‌القدس که منجر به آزادسازی بستان شد و عملیات فتح‌المبین که طی آن توان نظامی و تجهیزات ارتش و سپاه بالا رفت، مهمترین دستاورد همدلی و اتحاد نیروهای نظامی کشور ما بود.

فتح خرمشهر تنها پس از گذشت یک ونیم سال از تصرف آن، همانقدر که امام و امت را از این پیروزی خوشحال کرد به دشمن نیز فهماند که چاره‌ای جز فرار و بازگشت به خاک خود ندارد. آنها در حمله به ایران یک عنصر را حساب نکرده بودند و آن عنصر عشق و علاقه مردم به اسلام، امام(ره) و ایران بود و همین عنصر، باعث پیروزی ملت ایران گردید.

آزادی این شهر خون تازه‌ای را در رگ‌های ملت ایران جاری کرد. هویت ایرانی و اسلامی که جریحه‌دار شده بود در چنین روزی جان تازه گرفت و مقاومت ملت را برای ساختن ایرانی بزرگ و پرافتخار بیشتر کرد.

حماسه سوم خرداد تجلی ربانی رهروان نور بود که در آن فتح ارزش‌ها محقق شد. ارزش‌هایی که برای تثبیت آن جان‌های معزز و معظمی نثار گردید که عشق عاشورا و حماسه ناب کربلا و در آن ظهر عطشناک ، مبدا و الهام بخششان بود.

طلعیه سوم خرداد و سالروز آزادسازی خرمشهر به دست توانمند لشکریان پیروز اسلام، یادآور خلق حماسه‌های مقاومت و پیروزی ملت مجاهد و شهید پرور ایران اسلامی است که در پی فرمان تاریخی امام راحل (ره) مبنی بر آزادی خرمشهر، همت مردانه خود را در حفظ تمامیت ارضی میهن اسلامی بکار گرفتند و با بذل جان و نثار خون پاکشان دست دشمن را از این خطه قهرمان پرور کوتاه کردند. سوم خرداد 1361 روز به ثمر نشستن پایداری ملت ایران و آزادی خرمشهر قهرمان، میعادگاه بزرگ مومنان و مجاهدان راه خدا و جلوه‌گاه مقدس عشق و ایثار بود.

آزادسازی خرمشهر اقتدار نیروهای مسلح توانمند و حضور ملت شهید پرور ایران اسلامی را به عنوان دو بازوی ظفرمند نظام مقدس جمهوری اسلامی نمایان ساخت و به عنوان نماد عزم و اراده ملی در طراحی میادین نبرد و صحنه‌های مقاومت و رشادت، جایگاهی رفیع در نبردهای آزادی بخش تمامی گیتی قرار داد.درس‌بزرگ و همیشگی حماسه‌ی سوم خرداد این است که ایمان، عمل صالح، همبستگی و کار و تلاش، پیروزی را در هر میدانی نصیب ملت ایران خواهد کرد.

رزمندگان، جانبازان و شهیدان در این روز مهم و مبارک به وظیفه شرعی و تکلیف خود عمل کرده و از دین و ناموس خود دفاع نمودند. دفاع از کشور، ناموس و هویت ارزش است و کسانی که مردانه پای این ارزش‌ها ایستاده‌اند نامشان همیشه ماندگار است.

اگر امروز نظام جمهوری اسلامی برپا است محصول فداکاری، تلاش، مقاومت، صبر و ایثار جانبازان و ایثارگران و دل دریایی خانواده‌های آنها است و این نشان ایثار است که برای درخشیدن بر سینه این بزرگواران به خود افتخار می‌کنند.

این روز جاوید که با عنوان غرورآمیز روز ملی ایثار، مقاومت و پیروزی نامیده شده یادآور حماسه‌ای پرشکوه و تجلی باورهای اسلامی و عظمت و اراده سلحشوران فداکاری است که در کسوت غرور آمیز رزمندگی، در عرصه‌های زمینی، هوایی و دریایی با عینیت بخشیدن به مفهوم والای ایثار و از جان گذشتگی، خرمشهر را پس از 19 ماه بغض خونین رهبر و امت ، در مرحله سوم عملیات غرور آفرین بیت‌المقدس با عنایات ذات اقدس الهی و با زمزمه نام‌ نامی پیامبر عظیم الشأن اسلام آزاد ساختند. در این روز در یک جنگ نابرابر، دست قدرت خدا بود که از آستین رزمندگان بیرون آمد و باعث چنین حماسه‌ای شد.

در سالروز آزادسازی خرمشهر،‌ پاس خواهیم داشت یاد آن دلاور مردانی که برگ زرینی بر تاریخ ایران اسلامی افزودند. همان‌ها که با خون مقدس خود، خرمشهر را خونین شهر کردند. عطر و بوی لاله‌های سرخ شهید جنگ تحمیلی هنوز از کوچه‌های این شهر به مشام می‌رسد. شهیدانی که با نثار جان خود عزت، بالندگی و سرافرازی را برای ایران اسلامی به یادگار گذاشتند. خاطره سرافرازی، فداکاری، استقلال و آزادی خرمشهر را باید در یادها باقی نگاه داشت و به نسل‌های آینده منتقل کرد.

فتوحات عظیم 8 سال دفاع مقدس ثابت کرده است که ایمان، ایثار، همبستگی، مجاهدت، نقاط قوت و پیروزی‌بخش ملت ایران در همه عرصه‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و نظامی است و دشمن با درک این واقعیت درصدد تضعیف نقاط قوت ملت ایران است و هرکس در هر زمانی از رها کردن ایمان و وحدت و مقاومت سخن بگوید، دانسته یا ندانسته در خط دشمن حرکت کرده است.

بازگشت خرمشهر به دامان پاک میهن هدیه شهیدان است و استقلال کشور امانت آنهاست و باید از ثمره خون پاک آنها پاسداری کنیم و آرمان‌های آنها را زنده بداریم.

....................................

نگارنده: عشرت شایق

..................................


نوشته شده در   جمعه 3 خرداد 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode