ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 17 ارديبهشت 1403
دوشنبه 17 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 12 آبان 1388     |     کد : 5371

مصرف غذاهاي آماده،بيماري آسم راتشديدمي‌كند

دبير انجمن آسم و آلرژي ايران گفت: عفونت‌هاي حاد تنفسي مانند سرماخوردگي‌ها در فصل‌هاي سرد مانند پاييز و زمستان حملات آسم را در بيماران مبتلا تشديد مي‌كند...

دبير انجمن آسم و آلرژي ايران گفت: عفونت‌هاي حاد تنفسي مانند سرماخوردگي‌ها در فصل‌هاي سرد مانند پاييز و زمستان حملات آسم را در بيماران مبتلا تشديد مي‌كند.

دكتر محمد قره گزلو كه به مناسبت برپايي سومين همايش تخصصي آسم كه از 26 تا 28 آبان ماه در تالار امام بيمارستان امام خميني(ره) برگزار مي‌شود، سخن مي‌گفت با اعلام اين خبر افزود: آسم يك بيماري مزمن است كه 10 درصد افراد به آن مبتلا هستند. هرچند اين آمار در شهرهاي بزرگ و آلوده تا 30 درصد نيز گزارش شده است.

وي افزود: ‌علت اين بيماري زمينه‌هاي ارثي و ژنتيكي است كه آلودگي‌هاي محيطي مانند دود ناشي از سيگار، هواي آلوده، مواد شيميايي، مصرف غذاهاي آماده، استرس و در مجموع زندگي شهرنشيني در تشديد آن موثر است.

به گفته دكتر قره گزلو بيماري آسم در افرادي كه زمينه ارثي دارند، هيچ گاه ريشه كن نمي‌شود، بلكه مانند آتشفشان خاموشي است كه در صورت فراهم شدن زمينه‌هاي آن مانند در معرض آلاينده‌هاي فوق قرار گرفتن شروع به ظهور مي‌كند.

وي با اشاره به اينكه بيماري آسم به عنوان اپيدمي قابل توجه قرن 21 نام گرفته، تصريح كرد: سرفه مزمن، خس خس و تنگي نفس از علايم شايع آسم است.

دبير انجمن آسم و آلرژي ايران يادآور شد: آسم در كل دنيا به عنوان شايع‌ترين علت غيبت دانش آموزان از مدارس و در بزرگسالي نيز شايع‌ترين علت غيبت از محل كار شناخته شده است.

وي ادامه داد: آسم همچنين شايع‌ترين علت بستري شدن كودكان در بيمارستان‌هاست.

دكتر قره گزلو گفت: با توجه به توصيه‌هاي سازمان بهداشت جهاني مبني بر افزايش كيفيت زندگي به عنوان يكي از شاخص‌هاي سلامت، پزشكان با تدوين دستورالعمل بهداشتي براي بيماران خود و آموزش اين دستورالعمل‌ها به خانواده آنان مي‌توانند بيماران مبتلا به آسم را به يك زندگي طبيعي مانند سايرين بازگردانند.

وي تصريح كرد: انجمن آسم و آلرژي ايران از زمان تاسيس تاكنون هر 2 سال يكبار نسبت به برگزاري كنگره‌هايي اقدام كرده است كه امسال سومين كنگره آسم در روزهاي 26 تا 28 آبان ماه برگزار مي‌شود.

وي با ابراز خرسندي از اينكه افزايش فوق تخصص‌هاي آلرژي و ايمونولوژي به غناي هرچه بيشتر اين كنگره‌ها كمك مي‌كند، تصريح كرد: در كنگره امسال پنج كارگاه با موضوعات محوري آسم با شركت فعال تمام فوق تخصص‌هاي آسم و آلرژي داخل كشور و برخي مهمانان خارجي برپا مي‌شود.

 


نوشته شده در   سه شنبه 12 آبان 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode