ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 28 ارديبهشت 1403
جمعه 28 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 11 آبان 1388     |     کد : 5364

آنتي‌اكسيدان‌ها به جنگ آنفلوانزا مي‌روند

دانشمند‌ان در پژوهش جديدي دريافتند كه آنتي‌اكسيدان‌ها نقطه ضعف تمام انواع ويروس‌هاي آنفلوانزا هستند...

دانشمند‌ان در پژوهش جديدي دريافتند كه آنتي‌اكسيدان‌ها نقطه ضعف تمام انواع ويروس‌هاي آنفلوانزا هستند.

مصرف فراوان ميوه، سبزي و آبميوه را در برنامه غذايي روزانه خود قرار دهيد تا از شر هر نوع آنفلوانزا و به ويژه «آنفلوانزا نوع آ» در امان باشيد.

به گزارش ايسنا، در حالي كه كشورهاي مختلف جهان به ويژه مردم آمريكا در تلاش براي مقابله با مشكل كمبود واكسن آنفلوانزاي نوع آ «H1N1» هستند، گروهي از محققان ايالت آلاباما در آمريكا با يك كشف جديد اميد دانشمند‌ان و مردم را در جهت مبارزه با اين ويروس به شدت مسري افزايش داده‌اند.

اين محققان در يك پژوهش جالب و شگفت انگيز دريافتند كه نقطه ضعف تمام انواع نسخه‌هاي ويروس آنفلوانزا، آنتي اكسيدانها هستند.

در مقاله جديدي كه در اين زمينه در مجله FASEB به چاپ رسيده، محققان نشان داده‌اند كه آنتي اكسيدان‌ها، يعني همان موادي كه در مواد خوراكي گياهي يافت مي‌شوند، مي‌توانند كليد اصلي پيشگيري از فعاليت مخرب و نابود كننده ويروس آنفلوآنزا در ريه‌هاي شما باشند.

ساديش ماتالون از محققان اين پژوهش خاطرنشان كرد: شيوع اخير آنفلوانزاي H1N1 و انتشار سريع اين نسخه ويروس در سرتاسر جهان مويد اين مطلب است كه نياز قابل ملاحظه‌اي به درك چگونگي عملكرد اين ويروس در تخريب ريه‌ها و كشف روش‌هاي درماني جديد وجود دارد.

وي تاكيد كرد: به علاوه تحقيقات ما نشان مي‌دهد كه آنتي اكسيدان‌ها مزاياي اثبات شده و بديهي در درمان آنفلوانزا دارند.

دكتر ماتالون و دستياران وي نشان دادند كه ويروس آنفلوآنزا از طريق پروتئين M2 به ريه‌ها آسيب مي‌رساند و اين پروتئين به سلول‌هاي «هم بند» در سطوح داخلي ريه‌ها حمله ور مي‌شود. پروتئين M2 به ويژه توانايي سلول‌هاي سطحي در انتقال مايعات از درون ريه‌ها را دچار اختلال مي‌كند كه اين مرحله زمينه ساز بروز «ذات الريه» و ساير مشكلات ريوي است.

اين محققان تصريح كردند: هر چند واكسن‌ها، اولين خط دفاعي در برابر آنفلوانزا هستند، اما نتايج اين تحقيق درباره نقش آنتي اكسيدانها اميدي تازه و راهي جديد را به روي كشف روش‌هاي درماني نوين براي متوقف ساختن اين ويروس مي‌گشايد.

 

 


نوشته شده در   دوشنبه 11 آبان 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode