ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 29 ارديبهشت 1403
شنبه 29 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 19 ارديبهشت 1392     |     کد : 53521

توجه ویژه به بحث بهداشت روانی جامعه و اصلاح سبک زندگی

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی توجه ویژه به بحث بهداشت روانی جامعه و اصلاح سبک زندگی مردم را مورد تاکید قرار داد و گفت: در حوزه بهداشت و سلامت، بیشتر پیگیری‌ها و بحث مربوط به معلول‌هاست و از علت‌ها غفلت شده است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی تاکید کرد

توجه ویژه به بحث بهداشت روانی جامعه و اصلاح سبک زندگی

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی توجه ویژه به بحث بهداشت روانی جامعه و اصلاح سبک زندگی مردم را مورد تاکید قرار داد و گفت: در حوزه بهداشت و سلامت، بیشتر پیگیری‌ها و بحث مربوط به معلول‌هاست و از علت‌ها غفلت شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، محمدعلی نصرتی در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان، افزود: متاسفانه بسیاری از مردم در روش زندگی خود نسبت به آموزه‌های دینی کم‌توجهی می‌کنند که همین امر منشأ بسیاری از بیماری‌ها و مشکلات را پدید آورده است.

وی با تاکید بر این که باید در مورد شیوه صحیح زندگی، آموزش‌های لازم به مردم داده شود، خاطرنشان کرد: تا زمانی که این موضوع به لحاظ اعتقادی اصلاح نشود شاهد تحمیل هزینه‌هایی بر مردم خواهیم بود و برای پیشگیری از آن باید مشارکت آگاهانه مردم را جلب کنیم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به طرح پزشک خانواده، گفت: این طرح یکی از مهمات حوزه درمان و سلامت کشور است و خوشبختانه مقدمات اجرای آن در استان نیز فراهم شده است.

نصرتی با بیان این که سلامتی و حفظ جان مردم فوق‌العاده اهمیت دارد، افزود: باید در اجرای طرح پزشک خانواده به سمت اقدامات نرم از قبیل روشنگری و اطلاع‌رسانی به مردم پیش برویم تا مردم افق روشنی را در این زمینه مشاهده و به چشم سرمایه‌گذاری به آن نگاه کنند.

وی با اشاره به این که طرح پزشک خانواده در کشورهای پیشرفته دنیا اجرا شده، اظهار داشت: همکاری و مشارکت مردم در این مقوله سرنوشت‌ساز ضروری است و باید رسانه‌های گروهی به ویژه صدا و سیما در زمینه اقناع مردم و آگاه‌سازی نقش فعالانه‌ای ایفا کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز هم در این جلسه از آغاز اجرای طرح پزشک خانواده در شهرهای بالای 20 هزار نفر استان خبر داد و افزود: اجرای این طرح مانع از اتلاف وقت، هزینه و انرژی مردم و موجب پیشگیری از بسیاری از مشکلات و بیماری‌ها که چه بسا در روال فعلی درمان و سلامت تشدید می‌شود، خواهد شد.

علیرضا یعقوبی با بیان این که مقدمات اجرای این طرح در استان فراهم شده، افزود: اجرای طرح پزشک خانواده برای رسیدن به شاخص‌های بین‌المللی در حوزه سلامت، ضروری است و امیدوارم اجرای آن موجب ارتقای وضعیت بهداشت و درمان در استان شود.

در این جلسه همچنین گزارشی از وضعیت اجرای طرح بسیج ملی ارتقای سلامت ایرانیان با محوریت سنجش فشار خون و تناسب اندام در سطح استان ارائه شد. 


نوشته شده در   پنجشنبه 19 ارديبهشت 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode