ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 31 ارديبهشت 1403
دوشنبه 31 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 15 ارديبهشت 1392     |     کد : 53276

بارگاه صحابي رسول خدا(ص) حضرت جعفرطيار(ع) به آتش کشیده شد

جعفربن‌ابیطالب ملقب به ذوالجناحین و مشهور به جعفر طیار یکی از صحابه پیامبر اسلام بود كه ديروز تندرو‌های تکفیری در استان الکرک در جنوب اردن با حمله به مقبره اين صحابه بزرگ رسول خدا(ص) بارگاه وي را به آتش کشیدند.



توسط عمال صهيونيست، با انگيزه اختلاف افكني بين شيعه و سني، و جبران شكست‌هاي پي‌درپي در غزه و لبنان



جعفربن‌ابیطالب ملقب به ذوالجناحین و مشهور به جعفر طیار یکی از صحابه پیامبر اسلام بود كه ديروز تندرو‌های تکفیری در استان الکرک در جنوب اردن با حمله به مقبره اين صحابه بزرگ رسول خدا(ص) بارگاه وي را به آتش کشیدند.
جعفر بن ابیطالب در سال هشتم هجری از جانب رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم فرمانده سپاهی شد که به جانب سرزمین موته از نواحی شام تحت حکومت یکی از حاکمان قیصر دوم حرکت کرد و در آن جنگ پس از قطع دستانش به شهادت رسید.
پس از گذشت دو روز از حمله گروه‌ تروریستی مزدوران صهيونيست به مقبره حجر بن عدی در سوریه، صدها تن از اعضای گروه‌های تکفیری تندرو در اردن حرم جعفربن‌ابیطالب در جنوب این کشور را به آتش کشیدند.
به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری عرب‌پرس، صدها تن از تندرو‌های تکفیری در استان الکرک در جنوب اردن با حمله به مقبره جعفربن‌ابیطالب (جعفر طیار) مقبره ایشان را به آتش کشیدند.
این مقبره که در منطقه المزار از توابع استان جنوبی الکرک قرار دارد به دست گروه‌های تکفیری به آتش کشیده شد. دولت اردن ضمن اختیار سیاست سکوت نسبت به این جنایت، از انتشار خبر حمله به مقبره جعفر طیار در رسانه‌های این کشور ممانعت کرده است.
بيانيه مزدوران صهيونيست
این در حالی است که جبهه تروریستی النصره، وابسته به القاعده مسئولیت حمله به مقبره حجربن‌عدی از صحابه امام علی(ع) در سوریه را به عهده گرفت.
جبهه تروریستی النصره با قرار دادن بیانیه‌ای در صفحه خود در پایگاه‌های اجتماعی مسئولیت نبش قبر حجر بن عدی، یکی از صحابه پیامبر (ص) و حضرت علی (ع) و انتقال جسد وي در منطقه عدرا در نزدیکی دمشق، پایتخت سوریه را بر عهده گرفت.
در این بیانیه آمده است: به حمد خدا و به فضل و یمن سربازانمان توانستیم قانون خداوند را اجرا کرده و ادوات شرک را از بین ببریم و بقایای جسد حجر بن عدی را برای دفن از این محل منتقل کنیم چرا که بر اساس شرع اسلام ایجاد مقبره برای مردگان، شرک در پرستش خدا و عبادت قبور است. لذا خارج کردن حجر بن عدی از این اصل اسلامی و ساختن معبد و مساجد برای وی خلاف قوانین الهی است و نیروهای ما به پاکسازی شهرک عدرا از این اقدامات مخالف شریعت اقدام کردند!
بيانيه وزارت اوقاف سوريه
از سوی دیگر، وزارت اوقاف سوریه نیز با صدور بیانیه‌ای حمله گروه‌های تکفیری و تروریستی سوریه به مقبره حجر بن عدی را محکوم و آن را تجاوز آشکار به حرمت اسلام و مسلمانان دانست.
در این بیانیه آمده است: گروه‌های تروریستی تکفیری عمدا به مقدسات اسلامی و مسیحی حمله می‌کنند و کسانی که پشت این حملات قرار دارند دشمنان امت عرب و اسلام هستند.
سید‌حسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان پیشتر نسبت به ادامه اقدامات گروه‌های تکفیری در نبش قبر اولیاء، صحابه و اهل بیت(ع) هشدار داده و اعلام کرده بود که حزب‌الله لبنان از مقبره حضرت زینب(س) در دمشق به منظور ممانعت از حملات گروه‌های تکفیری به این زیارتگاه حمایت می‌کند.
خشم مراجع تقليد
تخریب مقبره و نبش قبر حجربن عدی خشم حوزه‌های علمیه و مراجع تقليد را به دنبال داشت و حوزه علمیه ايران و نجف ديروز کلاس‌های خود را به نشانه اعتراض به این عمل وقیحانه تعطیل کرد.
در همين ارتباط، آيات عظام؛ مكارم، صافي و سبحاني با صدور بيانيه‌هاي جداگانه اين اقدام را محكوم كردند.
از سوی دیگر، آیت‌الله العظمی سید علی سیستانی، مرجع عالیقدر شیعیان روز جمعه در اعتراض به حمله گروه‌های تروریستی سوریه به مقبره حجر بن عدی در سوریه اعلام کرد: تمامی کلاس‌های حوزه علمیه نجف روز (شنبه) تعطیل است.
یکی از طلاب حوزه علمیه نجف در این خصوص گفت: مراجع دینی تصمیم گرفتند به منظور محکوم کردن این اقدام همه کلاس‌های حوزه را روز شنبه تعطیل کنند.
در همین راستا، جمعی از خطیبان جمعه نیز در استان‌ها و شهرهای مختلف عراق این جنایت گروه‌های تروریستی را محکوم کرده و آن را ننگی بر پیشانی عاملان این جنایت دانستند.
واكمش وزارت خارجه
جمهوری اسلامی ايران
حسین امیر عبداللهیان معاون وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران نبش قبر و هتک حرمت مقبره مقدس حجر بن عدی از صحابه بزرگوار را محکوم کرد و با هشدار به مسببین این اقدام ناشایست آنان را عوامل رژیم صهیونیستی خواند که اقدامات مشابهی را در اماکن مقدس مسلمین در فلسطین اشغالی انجام داده اند.
وی افزود: عاملین اصلی این اقدام ضد انسانی پاسخ پشیمان کننده ای را دریافت خواهند کرد.
جبهه تروریستی النصره وابسته به سلفی‌ها و تکفیری‌ها هم روز جمعه با صدور بیانیه ای مسوولیت این اقدام را بر عهده گرفت.
بيانيه‌هاي شخصيت‌هاي سياسي و مذهبي عراق
نوری المالکی، نخست‌وزیر عراق، خضیر الخزاعی، معاون رئیس‌جمهوری عراق، صالح الحیدری، رئیس دفتر اوقاف شیعیان عراق و جمعی دیگر از مسئولان بلندپایه عراقی نیز با صدور بیانیه‌های جداگانه این اقدام گروه‌های تروریستی را محکوم کردند.
بر اساس اعلام کارشناسان و تحلیلگران هدف از این اقدام تروریست‌ها ایجاد اختلاف مذهبی بین مسلمانان در راستای اهداف و برنامه‌های صهیونیست‌ها است.
اندكي درباره
جعفر طیار (ع)
جعفر ابن ابی طالب علیهما السلام؛ مشهور به جعفر طیار(س)، فرمانده شهيد و از بزرگان صحابه رسول خدا(ص) و برادر امیر المومنین علی(ع)، بسیار مورد علاقه و محبت رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم و از کسانی بود که در همان اوایل دعوت اسلام، مسلمان گردید.
هجرت به حبشه :
در سال پنجم بعثت که آزار و اذیت‌های کفار و شکنجه‌های آنان نسبت به مسلمانان فزونی گرفت و آنان را به ستوه آورد، گروهی ازمسلمانان به حضور رسول خدا(ص) آمده و اجازه خواستند تا به شهر و دیار دیگری بروند، حضرت به آنان اجازه داد که به سرزمین حبشه هجرت کنند. زیرا اهل حبشه از اهل کتاب و مسیحی بودند.در این هجرت، جعفر ابن ابی طالب (س) بعنوان سرپرست مسلمانان و بزرگ آنان، به همراه همسرش اسماء بنت عمیس حضور داشتند.
داستان دفاع او از اسلام و مسلمین در مقابل نجاشی پادشاه حبشه و پاسخ‌های مستدل وی موجب شد. نجاشی مسلمان گردد و فرستاده کفار قریش (عمروعاص) که بمنظور تحریک نجاشی برای اخراج مسلمین به حبشه آمده بود.، مأیوس و سرخورده از حبشه خارج شود، در کتب تاریخی موجود است.
روایتی در فضیلت
حضرت جعفر طیار (ع)
از حضرت رسول صلی الله علیه وسلم روایت شده : مردم از درختهای مختلفی خلق شده اند ولی من و جعفر از یک درخت خلق شده ایم .
شادي رسول خدا از بازگشت حضرت جعفر طیار (ع) از حبشه
در سال هفتم هجرت و هنگام غزوه خیبر و فتح آن، جعفر ابن ابی طالب (س) بهمراه همسرو فرزندانش و مسلمانانی که به حبشه هجرت کرده بودند مراجعت نمود و در روز فتح خیبر به حضور پیامبر اکرم(ص) رسیدند در روایت آمده است، حضرت دوازه گام به استقبال جعفر رفتند و از دیدار اوشادمان گشتند و فرمودند : نمی دانم از فتح خیبر شاد باشم یا از دیدار جعفر و این کلام رسول خدا (ص) عظمت حضرت جعفر(س) را نشان می دهد ودر بیان جایگاه رفیع ایشان نزد پیامبر همین بس که پیامبر (ص) نماز ی را به وی آموختند که به نماز جعفر طیار(س) مشهور است . جعفر طیار(س) از پیشگامان در راه اسلام و از مجاهدان راه خدا بود، جود و بخشش او سبب شده بود که مردم او را پدر مستمندان بنامند..خدای تبارک و تعالی در حبشه پسری به او عطا کرد که نامش را عبدالله گذاشت و حضرت زینب در سن یازده سالگی به ازدواج عبدالله ابن جعفر در آمد ند،اما این ازدواج با شرایطی انجام شد از جمله آنکه هر گاه ابا عبدالله (ع) اراده سفر داشتند زینب (س) نیز باید همسفر او باشد .
نحوه شهادت حضرت جعفر(ع)
و سخن جاودانه پیامبر(ص)
در سال هشتم هجری حضرت جعفر طیار(س) از جانب رسول خدا(ص) فرمانده سپاهی شد و به جانب موته از نواحی شام حرکت کرد . در جنگ موته از جنگ‌های بزرگ اسلام که نیروی دشمن 30 تا 40 هزار نفر بودند و نیروی اسلام 3 هزار نفر بیشتر نبودند جنگ شرو ع شد، وی در جنگ دست چپ و راست خود را از دست دا د و حدود 70 تیر از گلو تا ناف به ایشان اصابت کرد . عبدالله بن عمر گفت : من همراه او بودم وزمانی که هنوز رمقی داشت وی را به زیر خیمه بردم ولی چشمش بسته بود، من فهمیدم خیلی تشنه است به او گفتم آب میل داری فرمود: این آب را بالای سرم نگهدار تا موقع اذان اگر زنده بودم می خورم، اگر هم زنده نماندم با لب تشنه به پیشگاه خداوند می روم. و به آرزوی خود رسید و در لحظه شهادت با زبان روزه به لقاءالله شتافتند.
پیامبر(ص) در باره اش فرمود : جعفر با دو بال بهشتی در بهشت پرواز می کند.
و لذا به جعفر طیار مشهور گشت عبدالله فرزند جعفر می گوید من بیاد دارم که وقتی خبر شهادت پدرم جعفر به مدینه رسید پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله به خانه ما آمدند و تسلیت گفتند و دست مبارک بر سر من و سر برادرم کشیدند و بر روی ما بوسه زدند در حالی که اشک او روان بود و فرمودند: که جعفر به بهترین ثواب رسید و تا سه روز هر روز به خانه ما می آمدند و ما را تسلی می دادند و به مادرم اسماء بنت عمیس فرمود که غم مخور که من ولی ایشانم در دنیا و آخرت. 



نوشته شده در   يکشنبه 15 ارديبهشت 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode