ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 28 ارديبهشت 1403
جمعه 28 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 11 ارديبهشت 1392     |     کد : 53065

پنجشنبه 12 ارديبهشت - 21جمادي الثاني ارديبهشت - 2 مي

12 ارديبهشت درگذر تاريخ ...


12 ارديبهشت درگذر تاريخ

*تشكيل دولت دكتر «محمد مصدق» (1330ش)
*شهادت عالم مجاهد، آگاه و انديشمند بزرگ اسلام استاد «مرتضي مطهري» (1358) و روز معلم
اشاره:
آيت‏الله مرتضي مطهري پايان يكي از جلسات كه به تنهايي راهي خانه‏اش بود، مورد سوءقصد يكي از اعضاي منحرف گروهك فرقان قرار گرفت و به لقاءاللَّه پيوست و پس از تشييع باشكوه در تهران و قم، در جوار حضرت معصومه(س) به خاك سپرده شد. از استاد شهيد مرتضي مطهري، قريب به 80 كتاب ارزنده برجاي مانده است كه امام خميني(ره) همگان را به پاس داشتن آنها سفارش كرده است. ايشان فرمود: «من به دانشجويان و طبقه روشنفكران متعهد توصيه مي‏كنم كه كتاب‏هاي اين استاد عزيز را نگذارند با دسيسه‏هاي غيراسلامي فراموش شود».
*روز معلم
12 ارديبهشت، سالروز شهادت اين معلم نمونه و اسوه تقوا در نظام جمهوري اسلامي ايران، به عنوان روز معلم نامگذاري شده است تا همواره و همه ساله ضمن بزرگداشت خاطره آن رادمرد بزرگ و مجتهد و فيلسوف بلندآوازه، از زحمات بي‏شائبه و ايثارگرانه طبقه عظيم معلمان كه وظيفه سنگين آموزش و پرورش كودكان، نوجوانان و جوانان اين مرز و بوم را برعهده دارند، قدرداني گردد.
21 جمادی الثانی
در گذر تاريخ
*درگذشت «محسن بن علي تنوخي» اديب، شاعر و مورخ مشهور مسلمان(384 ق)
*رحلت عالم رباني، آيت‏اللَّه «سيد محمد حسن ميرجهاني»(1413ق)
اشاره:
حاج سيد محمد حسن ميرجهاني طباطبايى اصفهاني فرزند ميرسيد علي در ذيقعده‏ي سال 1319 ق در يكي از روستاهاي اصفهان و بيت دانش و تقوا چشم به جهان گشود. از آثار اين عالم فرزانه مي‏توان به كتاب‏هاي مصباحُ البلاغه در 2 جلد، نوائبُ الدُّهور در 4 جلد، ولايت كلّيه در 2 جلد و چندين اثر ديگر اشاره كرد. از ويژگي‏هاي آيت اللَّه ميرجهاني، عشق به آستان اهل بيت(ع) زهد و قناعت، تقوا و تَهجُّد و كوشش در تأليف كتب اسلامي تبلور بيشتري دارند. اين عالم رباني در 94 سالگي بدرود حيات گفت و در جوار مقبره‏ي علامه مجلسي در اصفهان به خاك سپرده شد.


نوشته شده در   چهارشنبه 11 ارديبهشت 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode