ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 30 ارديبهشت 1403
يکشنبه 30 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 31 فروردين 1392     |     کد : 52563

رعایت اخلاق و قانونمندی ضرورت برگزاری یک انتخابات موفق است

رییس ستاد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در آذربایجان شرقی گفت: رعایت اخلاق و قانونمندی توسط مردم و داوطلبان ضرورت همکاری با مسوولان برگزاری انتخابات و تحقق یک انتخابات موفق است.



 رییس ستاد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در آذربایجان شرقی گفت: رعایت اخلاق و قانونمندی توسط مردم و داوطلبان ضرورت همکاری با مسوولان برگزاری انتخابات و تحقق یک انتخابات موفق است.

ˈمحمدعلی نصرتیˈ روز جمعه در حاشیه بازدید از شعبه های نامنویسی از داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای تبریز، اسکو و خسروشهر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این دوره از انتخابات نیز همچون گذشته فضایی آرام و مطمئن برای حضور حداکثری مردم ایجاد شده است.

وی ادامه داد: پایبندی کامل مردم و نامزدها به قانون می تواند تاثیر بسزایی در برگزاری انتخابات باشکوه و گزینش افراد اصلح داشته باشد.

نصرتی تاکید کرد: تخریب داوطلبان به دور از شرع و قانون و اصول جوانمردی بوده و باید از این ناهنجاری ها به شدت دوری کرد.

وی ادامه داد: استقبال خوب داوطلبان برای نامنویسی و شور و نشاط حاکم بر جامعه نوید بخش برگزاری انتخاباتی باشکوه است.

نصرتی گفت: برای تحقق این هدف بزرگ باید دست در دست یکدیگر دهیم تا با برگزاری یک انتخابات باشکوه، نتیجه ای درخشان در کارنامه عملکرد نظام مقدس جمهوری اسلامی به یادگار گذاریم.

وی با اشاره به شرط مدرک تحصیلی در روستاهای بالای 200 خانوار، اظهار کرد: در این زمینه شورای نگهبان مصوب مجلس شورای اسلامی را تصویب و با مغایر ندانستن آن با قوانین و شرع موضوع را ابلاغ کرده که با سیر مراحل قانونی، تا ساعاتی دیگر تعیین تکلیف می شود.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار آذربایجان شرقی گفت: انتظار می رود در صورت ابلاغ حذف شدن داشتن حداقل مدرک تحصیلی، آمار داوطلبان خواهان نامنویسی برای این دوره از انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به طور چشمگیری افزایش یابد.

وی با اشاره به آخرین آمارهای داوطلبان شرکت در این دوره از انتخابات شهر و روستا یادآوری کرد: تا پایان وقت اداری روز پنجشنبه، دو هزار و 767 نفر در آذربایجان شرقی نامنویسی کرده اند که از این تعداد دو هزار و 712 نفر مرد و 55 نفر زن هستند.

نصرتی بیشترین تعداد ثبت نام کنندگان را با احتساب شهر و روستا در شهرستان اهر با 305 نفر و پس از آن در میانه و تبریز به ترتیب با 281 و 279 نفر اعلام کرد.

وی با بیان اینکه با استقبال خوب داوطلبان پیش بینی می شود جمعیت قابل توجهی برای ثبت نام اقدام کنند، تاکید کرد: برای جلوگیری از ازدحام، بهتر است داوطلبان، ثبت نام خود را به روز آخر و ساعات پایانی موکول نکنند.

نصرتی اظهار امیدواری کرد: مردم همیشه در صحنه ایران همچون گذشته با آگاهی کامل از بین نامزدها افرادی متخصص و با انگیزه خدمت که می توانند در پیشرفت، آبادانی و توسعه کشور تاثیرگذار باشند، انتخاب کنند.

وی ادامه داد: برای تحقق این هدف بزرگ زمینه استقرار سه هزار و 460 شعبه اخذ رای در نقاط مختلف آذربایجان شرقی فراهم و نزدیک به 76 هزار نفر عهده دار برگزاری انتخابات شده اند.

نصرتی گفت: این شعبه ها در تمام شهرستان های 20 گانه آذربایجان شرقی پراکنده بوده و به تناسب جمعیت و تعداد روستاها و شهرهای دارای واجد شرایط برای انتخابات شوراهای اسلامی استقرار می یابد.

چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری 24 خرداد برگزار می شود.

آذربایجان شرقی با سه میلیون و 800 هزار نفر جمعیت دارای 20 شهرستان، 42 بخش، 61 شهر و 144 دهستان است.


نوشته شده در   شنبه 31 فروردين 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode