ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 28 ارديبهشت 1403
جمعه 28 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 25 فروردين 1392     |     کد : 52270

سه شنبه 27 فروردين 1392 -5 جمادي الثاني 1433 - 16 آوريل 2012

شهید سیدحسین سجادی، سال ١٣۴۲ش در محله جاوان اصفهان چشم به جهان هستی گشود. چهار ساله بود که به محله مسعودیه نقل مکان کردند.

26 فروردین - 4 جمادی الثانی - 15 آوریل
26 فروردین در دفاع مقدس
* شهادت شهید سیدحسین سجادی (1362ش)
اشاره:
شهید سیدحسین سجادی، سال ١٣۴۲ش در محله جاوان اصفهان چشم به جهان هستی گشود. چهار ساله بود که به محله مسعودیه نقل مکان کردند. سیدحسین، ورزشکار بود. به مشت‌زنی علاقه زیادی داشت و به نائب قهرمانی هم رسید. سیدحسین توانست رقیب خود را که ۵ سال پشت سر هم قهرمان شده بود، شکست دهد. او جوانی تنومند و قوی‌بنیه بود. سیدحسین چندی بعد به خدمت سربازی رفت. او را به تیپ ذوالفقار برای تکاوری بردند و سپس به منطقه جنگی و اندیمشک اعزام شد و ۹ ماه خدمت کرد. در آخرین مرخصی‌اش که بود، خود را به عملیات والفجر ۱ رساند. او آر.پی.جی زن بود؛ پس از منهدم کردن چندین تانک، به‌وسیله اسلحه دوربین‌دار تیرانداز روی تانک، هدف قرارگرفته و تیر مستقیماً به پیشانی‌اش اصابت کرد و بدین‌ترتیب، در تاریخ بیست و ششم فروردین‌ماه سال ۱۳۶۲ هجری شمسی در سن بیست سالگی به مقام والای شهادت نائل گردید و جنازه‌اش در زیر آتش دشمن در شمال فکه باقی ماند و نتوانستند پیکر مطهرش را به عقب بیاورند.
26 فروردین در گذرتاريخ
* رحلت عالم بزرگوار و فقيه مجاهد آيت ‏اللَّه «شيخ محمد تقي بافقي» (1325 ش)
اشاره:
آيت‏اللَّه شيخ محمد تقي بافقي در حدود سال 1253 ش (1292 ق) در بافق يزد به دنيا آمد. وي پس از طي تحصيلات مقدماتي در يزد، راهي نجف اشرف گرديد و از محضر درس آخوند خراساني، سيد محمد كاظم يزدي و سيد احمد كربلايي استفاده‏اي وافر برد. آيت‏اللَّه بافقي پس از اقامت 19 ساله در نجف، در قم اقامت گزيد و به درس و بحث پرداخت. او از افرادي بود كه در تهيه مقدماتِ انتقال آيت‏اللَّه حاج شيخ عبدالكريم حائري يزدي به قم و تأسيس حوزه علميه قم، تلاش بسياري كرد و پس از تأسيس حوزه، معاونت آيت‏اللَّه حائري را بر عهده گرفت. اين فقيه مبارز در جهت جلوگيري از منكرات از هيچ مصيبتي نمي‏هراسيد به طوري كه بر اثر مخالفت علني با جريان كشف حجاب و ورود خانواده بي‏شرم و بي‏حجاب پهلوي به حرم حضرت معصومه(س)، در دوم فروردين 1306، توسط شخص رضاخان مورد ضرب و شتم قرار گرفت و سپس سال‏ها در شهر ري در تبعيد بود. آيت‏اللَّه بافقي پس از شنيدن واقعه خونين مسجد گوهرشاد مشهد توسط عمال پهلوي در تيرماه 1314، دچار سكته قلبي شد و برخي از اعضاي بدنش آسيب ديد. وي پس از فرار و اخراج پهلوي اول به قم بازگشت و سرانجام در 26 فروردين سال 1325 ش برابر با 12 جمادي الاول 1365 ق در 72 سالگي درگذشت و در حرم حضرت معصومه(س) مدفون گرديد.
* رحلت آيت‏اللَّه «سيد ابوالفضل موسوي تبريزي» (1382 ش)
اشاره:
آيت‏اللَّه سيد ابوالفضل موسوي تبريزي پس از پيروزي انقلاب اسلامي، دو دوره به نمايندگي مجلس شوراي اسلامي و سه دوره نمايندگي مجلس خبرگان رهبري را برعهده گرفت و در اين سنگرها خدمت نمود. آيت‏اللَّه موسوي تبريزي همچنين مدتي به عنوان دادستان كل كشور و رياست ديوان عدالت اداري، مشغول فعاليت بود و منشأ خدمات ارزنده‏اي گرديد. ايشان در سال‏هاي پاياني عمر خويش به عنوان مشاور عالي قوه قضائيه و عضو مجمع جهاني اهل‏بيت در خدمت نظام اسلامي حضوري فعال داشت تا اينكه در 26 فروردين 1382 ش برابر با سيزدهم صفر 1424 ق در 68 سالگي دار فاني را وداع گفت و در حرم حضرت معصومه(س) به خاك سپرده شد.
* خونین ترین نبرد بین اسرائیل و سوریه برای تصرّف کوه حرمون آغاز شد(1353ش)
* در لبنان یک شبکه که قصد ترور منصور قدر سفیر ایران را داشت کشف شد(1354ش)
4 جمادی الثانی
در گذرتاريخ
* عزيمت «شاه طهماسب اول صفوي» به جنگ سلطان سليمان عثماني(955 ق) 


نوشته شده در   يکشنبه 25 فروردين 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode