ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 31 ارديبهشت 1403
دوشنبه 31 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 27 فروردين 1387     |     کد : 521

کرک چيست؟

«کرک» ها به دسته های مختلفی تقسیم شده اند که هر کدام کار خاصی انجام می دهد؛ ولی تنها کار مشترکی که انجام می دهند از بین بردن محدودیت نرم افزار مورد نظر و یا استفاده از تمامی امکانات برنامه است. برای مثال، نرم افزاری که شما از آن استفاده می کنید امکان استفاده بیشتر از ۱۵ روز را به شما نمی دهد؛ و برای استفاده همیشگی از آن باید حتما بعد از ۱۵ روز آن نرم افزار را خریداری کنید. کرک این محدودیت را بر می دارد تا شما برای استفاده همیشگی نرم افزار خود هزینه ای پرداخت نکنید.
استفاده از تمامی امکانات نرم افزار هم مانند این است که شما نرم افزاری گرافیکی را دانلود کرده اید (البته نسخه آزمایشی) و هیچ محدودیت زمانی هم ندارد؛ ولی این امکان را به شما نمي دهد که عکسی را که ویرایش کرده اید یا ساخته اید روی حافظه رايانه تان ذخیره کنید و به شما پيغام مي دهد كه بايد نسخه اصلی نرم افزار را خریداری کنید تا بتوانید از این امکان ذخیره استفاده کنید. کرک باعث می شود که شما این نسخه آزمایشی را به نسخه کامل تغییر دهید.
چگونگی کار با کرک ها:
بعضی از مواقع به صورت نشان (آيكون) خود نرم افزار شماست که بعد از نصب نرم افزار مورد نظر خود باید آن را در جایی کپی کنید که نرم افزار را نصب کردید و نشان خود نرم افزارتان آنجاست تا روی نشان نرم افزارتان قرار گیرد ( Overwriteشود).
بعضی از کرک ها با نام «کی ژن» ( KeyGen ) و یا «کی میکر» (KeyMaker ) معروف اند که با دادن نامی به نرم افزار و یا در بعضی از نرم افزارها مانند «ام ام بی» ( MMB ) باید نشانی پست الكترونيكي هم به آنها داد تا سریال نصب برنامه را به شما بدهد. حال این سریالی را که با این کرک مشخص شده کجا باید قرار داد تا نرم افزار به نسخه اصلی تبدیل شود؟
بیشتر نرم افزارها اشتراکی دارند که همیشه برای وارد کردن سریال و ثبت کردن آن باید به فهرست «About» بروید و در آنجا « Register » یا « Enter Code » یا «egistration » را انتخاب کنید و آن سریال و نامی را که در آن کرک درست کرده اید در آن قسمت وارد کنید. بعضی از کرکها به نامهای « Patch» و یا « Patcher » معروف اند که معمولا باید در قسمتی از کرک دکمه ای به نام « Choose » یا «Browse » یا « Patch » داشته باشد که بعد از فشردن آن باید نشان و یا فایلی از نرم افزار را که خود کرک مشخص کرده در پوشه ای گرد آورید که نرم افزار مورد نظرتان نصب شده است تا نرم افزار را به صورت کامل تبدیل کند. بعضی از کرکها هم هستند که هم «کی میکر»ند و هم «پچر».


نوشته شده در   سه شنبه 27 فروردين 1387  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode