ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 23 ارديبهشت 1403
يکشنبه 23 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 2 فروردين 1392     |     کد : 51423

38 بنای تاریخی به فهرست آثار دیدنی آذربایجان‌شرقی اضافه شده است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی گفت: سال گدشته 38 بنای تاریخی استان مرمت و بازسازی شد و این تعداد به فهرست آثار دیدنی سال 92 آذربایجان‌شرقی اضافه شدند.

با پایان عملیات مرمتی در سال 91
38 بنای تاریخی به فهرست آثار دیدنی آذربایجان‌شرقی اضافه شده است
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی گفت: سال گدشته 38 بنای تاریخی استان مرمت و بازسازی شد و این تعداد به فهرست آثار دیدنی سال 92 آذربایجان‌شرقی اضافه شدند.
Tweet
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی، تراب محمدی در آیین افتتاح جشنواره ملی صدای بهار و نمایشگاه صنایع دستی و سوغات استان اظهار داشت: آذربایجان‌شرقی دارای آثار تاریخی بی‌شماری است که می‌تواند بر غنای سفر گردشگران نوروزی به ویژه علاقه‌مندان به آثار تاریخی و فرهنگی بیفزاید.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا علاوه بر مرمت آثار تاریخی، چهار موزه جدید نیز با تجهیز و بهره‌برداری به موزه‌های آذربایجان‌شرقی افزوده شده‌اند.

محمدی با اشاره به اضافه شدن 9 مکان اقامتی و رفاهی به تاسیسات گردشگری استان در سال 91 اظهار داشت: با بهره‌برداری از هفت هتل آپارتمان، دو هتل و یک اقامتگاه کوهستانی مجموعا یک هزار و 800 تخت به ظرفیت اسکان و اقامت آذربایجان‌شرقی اضافه شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان افزود: اما طبق مطالعات صورت گرفته، با توجه این افزایش قابل توجه، طی 10 سال آینده به بیش از 20 هزار تخت دیگر نیاز داریم.

محمدی ضمن اظهار امیدواری نسبت به تامین بخش قابل توجهی از این نیاز به اماکن اقامتی با بهره‌برداری از هتل‌های در دست ساخت استان، یادآور شد: در تلاش هستیم تا برای تمام ذائقه‌ها و با تمام توانایی‌های گردشگران امکان اسکان و اقامت را فراهم کنیم.

وی با اشاره به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب در آستانه سال نو مبنی بر شاد کردن گردشگران و ایجاد سفری خوش برای آنان، اظهار داشت: در همین راستا و برای عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری جشنواره ملی صدای بهار با برنامه‌های متنوع شاد و فرهنگی در کنار آثار تاریخی شاخص استان برگزار می‌شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: هدف از برگزاری این جشنواره ایجاد روحیه شادابی و نشاط در نوروز و آشناسازی هرچه بیشتر مردم با آیین‌ها و سنت‌های محلی و جذابی است که اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کوشیده طی سال های اخیر آنها را احیا و از خطر فراموشی برهاند.

محمدی این جشنواره را علاوه بر تاثیرات فرهنگی، منجر به غنی شدن اوقات فراقت گردشگران و همشهریان آذربایجان‌شرقی دانست و گفت: همزمان با این جشنواره، نمایشگاه‌های صنایع دستی، هنرهای سنتی و سوغات آذربایجان شرقی نیز در تبریز و سایر شهرستان های استان برپا شده است.

وی خاطرنشان کرد: بیش از 600 غرفه در قالب این نمایشگاه‌های نوروزی در شهرستان های استان به عرضه هنرهای سنتی و صنایع دستی و سوغات استان می پردازند.

جشنواره ملی صدای بهار به منظور استقبال از گردشگران نوروزی در محوطه مسجد کبود تبریز و سایر آثار تاریخی شهرستان‌های استان با برپایی برنامه‌های متنوع و متعدد فرهنگی، حرکات آیینی و نمایشی، هنری و صنایع دستی با محوریت آیین‌های نوروزی در آذربایجان‌شرقی تا 16 فروردین ادامه می‌یابد.


نوشته شده در   جمعه 2 فروردين 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode