ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 22 ارديبهشت 1403
شنبه 22 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 2 فروردين 1392     |     کد : 51419

رئیس‌جمهور به آذربایجان‌شرقی سفر می‌کند/ بهره‌برداری از 37 هزار مسکن مهر

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: به زودی با حضور رئیس‌جمهور، 37 هزار مسکن مهر در آذربایجان‌شرقی به بهره‌برداری می‌رسد.

استاندار آذربایجان‌شرقی:
رئیس‌جمهور به آذربایجان‌شرقی سفر می‌کند/ بهره‌برداری از 37 هزار مسکن مهر 
استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: به زودی با حضور رئیس‌جمهور، 37 هزار مسکن مهر در آذربایجان‌شرقی به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز و به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، احمد علیرضابیگی با بیان اینکه دشمن در تلاش است تا نقش تحریم‌های اقتصادی را در اداره کشور نشان دهد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی نشان داده است که با وجود تلاش‌های دشمن، می‌تواند هر تهدیدی را به فرصت تبدیل کند؛ همان‌طور که جنگ تحمیلی را به فرصتی برای قرار گرفتن در جایگاه قدرت برتر نظامی در منطقه تبدیل کرد.

ملت ایران قادر است تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کند

وی با اشاره به اینکه تحریم‌های اقتصادی، چشمه دیگری از ترفندهای نظام سلطه علیه ملت ایران است، تصریح کرد: ملت ایران قادر است این تحریم‌ها را هم به فرصتی برای دستیابی به قدرت راهبردی اقتصادی در منطقه تبدیل کند و در این زمینه چیزی کم ندارد.

علیرضابیگی با اشاره به اینکه امکانات و منابع طبیعی، نیروی انسانی ماهر، تحصیل کرده، ایمان و اعتقاد به آرمان‌های انقلاب، از جمله امکاناتی است که زمینه را برای عبور از تحریم‌های اقتصادی و تعالی و سعادت ملت ایران فراهم می‌کند، عنوان کرد: با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، چند سال گذشته با شعارهای اقتصادی توأم شده و تشخیص معظم‌له این بوده که تهدید اقتصادی جدی است و تلاش دشمن این است که نظام جمهوری اسلامی نتواند به مطالبات مردم جواب دهد.

لزوم تغییر سبک زندگی متناسب با شرایط جدید اقتصادی

علیرضابیگی مقابله با تحریم‌های اقتصادی را نیازمند درک بیشتر شرایط موجود دانست و گفت: همان‌طور که مقام معظم رهبری هم تأکید کرده‌اند؛ باید سبک زندگی خود را متناسب با شرایط موجود و آموزه‌های دینی و انقلابی مورد تجدیدنظر قرار دهیم، به نحوی که بتوانیم فارغ از سود و منفعت مادی، از بعد اقتصادی نیز از آرمان‌های خود دفاع کنیم.

وی به قابلیت‌های آذربایجان شرقی در حوزه اقتصادی اشاره و تصریح کرد: آذربایجان شرقی به عنوان نقطه‌ای اثرگذار در گستره جمهوری اسلامی در موضوع اقتصاد می‌تواند تأثیرات مثبت بسیاری بر جای بگذارد و بستر مجاهدت اقتصادی با همت و تلاش مردم استان فراهم شده است.

علیرضابیگی با اشاره به افزایش میزان صادرات استان، گفت: یک دهم صادرات غیرنفتی کشور در آذربایجان شرقی متمرکز شده و این استان می‌تواند در حوزه صادرات و تحصیل ارز که در مقطع کنونی نقش تعیین کننده‌ای دارد، مؤثر واقع شود.

فرصت بزرگ استان برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی

وی همچنین از قرار گرفتن آذربایجان‌شرقی در رتبه ششم جذب سرمایه‌گذاری خارجی در کشور خبر داد و افزود: این رتبه در رقابت با استان‌های نفت‌خیز و بهره‌مند از منابع گاز که طبعاً جاذبه بیشتری برای سرمایه‌گذاری دارند، به دست آمده و از این نظر فرصت بزرگی به شمار می‌رود.

علیرضابیگی یادآور شد: برای برداشتن گام‌های مؤثرتر در این زمینه آماده می‌شویم تا در تیرماه سال 92 چهارمین همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری آذربایجان شرقی را برگزار کنیم و قطعاً این اتفاق، امکان جذب بیشتر سرمایه‌گذاری خارجی را فراهم می‌کند.

شروع سال جدید؛ آغاز توسعه و آبادانی مناطق زلزله‌زده استان

استاندار آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از پیام نوروزی خود با بیان اینکه سال 91، سال پرفراز و نشیبی برای استان بود، به حادثه زلزله 21 مرداد در بخش‌هایی از استان اشاره کرد و گفت: بیش از پنج هزار کیلومتر مربع از وسعت استان از این حادثه متأثر شد و جماعت کثیری همه چیز خود را از دست دادند.

وی افزود: برای تمام کسانی که در اثر این حادثه در شهرستان‌های اهر، هریس، ورزقان و بخش مرکزی تبریز به رحمت خدا رفتند، مغفرت الهی و برای بازماندگان صبر مسئلت می‌کنم و از تمام زحماتی که در این رابطه کشیده شد و همکاری مردم، مسئولان، دستگاه‌ها، خیران و نیروهای مسلح که دست به دست هم دادند تا از مصیبت زلزله عبور کنیم، تشکر می‌کنم.

علیرضابیگی، حضور رهبر معظم انقلاب در مناطق زلزله‌زده را مایه برکت و تسلای خاطر مردم دانست و ابراز داشت: به فضل الهی امروز توانسته‌ایم نیازمندی‌های اولیه مردم را در این مناطق برطرف کنیم و آماده می‌شویم با شروع سال جدید بقیه اقدامات لازم را برای عمران و آبادانی این مناطق انجام دهیم.

وی با بیان اینکه در این حادثه همه کسانی که قلبشان برای ایران می‌تپید به شکل زیبایی دلبستگی خود را نشان دادند، افزود: زلزله فرصتی بود برای اثبات اینکه ایران یکپارچه است و اگر نقطه‌ای از آن آسیب ببیند، همه مردم برای مرهم گذاشتن بر آن زخم همدل و متحد می‌شوند.

علیرضابیگی با اشاره به اینکه اولویت سیاست‌گذاری در استان، بازسازی مناطق زلزله‌زده بود، گفت: با وجود مشکلات اقتصادی در زمان وقوع زلزله، برداشت ما این بود که زمانی می‌رسد که اعتبار و امکانات خواهیم داشت، اما فرصت برای هزینه کردن موجود نخواهد بود و شرایط آب و هوایی، اقدامات مهندسی و عمرانی را غیرممکن خواهد کرد؛ بنابراین به این نتیجه رسیدیم که باید از زمان استفاده کنیم و خوشبختانه با همت دستگاه‌ها و مردم، این اتفاق افتاد و ما امکانات خود را در مناطق زلزله‌زده متمرکز کردیم.

رتبه برتر استان در برنامه‌ریزی اقتصادی و اجرای پروژه‌های عمرانی

استاندار آذربایجان شرقی در عین حال با بیان اینکه امور مرتبط با زلزله، مانع از اقدامات توسعه‌ای نشد، افزود: در این مدت، روند توسعه استان با قدرت استمرار یافت و کارهای انجام شده باعث شد که در سطح ملی، از نظر برنامه‌ریزی‌های اقتصادی و تلاش برای تحقق پروژه‌های عمرانی به مقام برتر دست یابیم.

وی با اشاره به اینکه در سال 91، گام‌های قابل توجهی برای فراهم کردن فرصت‌های توسعه بخش کشاورزی و ارتقای راندمان منابع آب و خاک در آذربایجان شرقی برداشته شد، بیان داشت: با توجه به ظرفیت‌های استان در این بخش، از این امکان باید برای بهره ‌بردن از فرصت کشاورزی در جهت ایجاد اشتغال و توسعه استفاده شود و این امر نیازمند تجمیع اراضی و توجه به حوزه بهره‌وری و افزایش سطح زیرکشت است.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین به شاخص‌های استان در بخش مسکن شهری و روستایی اشاره کرد و گفت: امروز به روشنی اعلام می‌کنیم که در بخش مسکن که بدیهی‌ترین نیاز خانواده‌هاست به شاخص‌های قابل توجهی دست یافته‌ایم و تاکنون بیش از صد هزار مسکن مهر را در استان تحویل مردم داده‌ایم یا به زودی تحویل خواهیم داد.

بهره‌برداری از 37 هزار واحد مسکن مهر با حضور رئیس‌جمهور

وی افزود: آخرین ثمره تلاشگران عرصه مسکن و زحمات مسئولان راه و شهرسازی کشور و استان، 37 هزار واحد مسکن مهر است که به زودی با حضور رئیس جمهور کشورمان افتتاح می‌شود.

علیرضابیگی اضافه کرد: در حوزه مسکن روستایی هم توانسته‌ایم در هشت سال گذشته، 95 هزار واحد مسکن روستایی را مقاوم‌سازی کنیم و با همکاری و مشارکت بیشتر مردم، امکان بهره‌مندی بیشتر روستاها از مواهب انقلاب اسلامی و مصونیت در مقابل بلایای طبیعی وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: سایر طرح‌های توسعه‌ای استان نیز در چارچوب طرح‌های مهر ماندگار پیگیری می‌شود و با وجود محدودیت‌های اعتباری، این پروژه‌ها یکی بعد از دیگری آماده افتتاح می‌شوند.

علیرضابیگی با بیان اینکه همه این اقدامات در چارچوب سیاست‌های دولت جمهوری اسلامی ایران تحقق یافته، افزود: همت مردم و مسئولان، دستیابی به شاخص‌های بالا به واسطه ایمان، اعتقاد و پشتوانه‌های فرهنگی است و این کارها بدون بهره‌مندی از بستر فرهنگی میسر نخواهد بود.

حضور باشکوه مردم در انتخابات؛ زمینه‌ساز یاس دشمنان و دلگرمی دوستان

استاندار آذربایجان شرقی در آغاز سخنان خود در پیام نوروزی، سال 92 را مقطع خاصی از تاریخ انقلاب اسلامی دانست و گفت: برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در خرداد سال 92 حادثه تأثیرگذاری است که مسئولان استان در تلاش هستند این انتخابات را هم مشابه بقیه انتخابات‌های جمهوری اسلامی، با شوکت و عظمت بیشتری برگزار کنند و زمینه‌ساز حضور بیشتر مردم در صحنه باشند.

وی افزود: قطعاً حضور باشکوه مردم در انتخابات 92، موجب یأس دشمنان و دلگرمی بیشتر برای دوستداران جمهوری اسلامی و آغاز مسیر تازه‌ای در روند توسعه ایران خواهد بود.

علیرضابیگی با تبریک عید نوروز و فرارسیدن بهار، گفت: در این فرصت از شهیدان انقلاب اسلامی و امام راحل یاد می‌کنیم و برای کسانی که امروز در جمع ما نیستند، رحمت و مغفرت مسئلت می‌کنیم.

وی افزود: عید نوروز این امکان را فراهم می‌کند که نگاهی تازه به آینده داشته و با تأمل در گذشته، سال جدید را با نشاط و انرژی بیشتری آغاز کنیم و برای سعادت خود، خانواده و کشورمان مهیا شویم.

علیرضابیگی در پایان گفت: از خداوند متعال، برای رهبر معظم انقلاب، عزت و شوکت و برای جمهوری اسلامی و ملت ایران، سربلندی و سعادت آرزو می‌کنم و اضمحلال دشمنان انقلاب و توفیقات دولت کریمه جمهوری اسلامی را خواهانم.


نوشته شده در   جمعه 2 فروردين 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode