ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 22 ارديبهشت 1403
شنبه 22 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 17 اسفند 1391     |     کد : 50774

کاهش سهم ارزش افزوده بخش صنعت و معدن و کشاورزی در استان‌های شمال‌غرب

استاندار آذربایجان‌شرقی خواستار ایجاد و راه‌اندازی بانک منطقه‌ای در شمال‌غرب کشور گفت: ارزش افزوده در شمال‌غرب کشور در بخش صنعت و معدن و کشاورزی در 10 ساله گذشته کاهش یافته است.


بانک منطقه‌ای در شمال‌غرب کشور راه‌اندازی شود

کاهش سهم ارزش افزوده بخش صنعت و معدن و کشاورزی در استان‌های شمال‌غرب
استاندار آذربایجان‌شرقی خواستار ایجاد و راه‌اندازی بانک منطقه‌ای در شمال‌غرب کشور گفت: ارزش افزوده در شمال‌غرب کشور در بخش صنعت و معدن و کشاورزی در 10 ساله گذشته کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احمدعلیرضا بیگی بعد از ظهر امروز در نخستین نشست مشترک مجمع نمایندگان استان‌های شمال‌غرب کشور در مجلس شورای اسلامی با مسئولان اجرایی اظهار کرد: این مجمع می‌تواند با تشکیک مساعی، مطرح کردن موضوعات مشترک، لابی در تمام مسائل از سیاسی گرفته تا سایر بخش‌ها منافع مشترک منطقه را به اولویت‌ها تبدیل کنند.

وی با اشاره به جایگاه استان‌های شمال‌غرب کشور در تمامی ابعاد گفت: این استان‌ها 7.5 درصد کل کشور را شامل می‌شوند که از نظر جمعیتی 12 درصد کشور را به خود اختصاص داده‌اند.

علیرضابیگی ضرورت همگرایی موجود بین استان‌های شمال‌غرب کشور را با توجه به قابلیت‌های مشترک موجود در ارتقاء جایگاه منطقه مفید دانست و گفت: این تشکل می‌تواند تحرک و شتاب بخش تحولات در منطقه باشد.

استاندار آذربایجان‌شرقی، از کاهش سهم ارزش افزوده استان‌های شمال غرب در بخش صنعت و معدن در یک دهه گذشته خبر داد و افزود: در حالی که ارزش افزوده این بخش در سال 79 معادل 4.4 درصد بود این رقم در سال 89 به 4.1 درصد کاهش پیدا کرد.

وی اضافه کرد: بر همین اساس ارزش افزوده بخش کشاورزی از 14.1 درصد در سال 79 به در سال 89 13.6درصد تنزل یافته و در بخش خدمات نیز این رقم از 9.1 درصد به 7.6 درصد کاهش پیدا کرده است.

علیرضابیگی، با اشاره به اینکه در ارزش افزوده بخش ساختمان در شمال‌غرب کشور شاهد رشد بوده‌ایم گفت: این رقم در سال 79، 9.2 درصد بود که در سال 89 به 9.3 درصد افزایش یافت.

وی از نمایندگان خواست تا راه آهن شمال‌غرب، تکمیل شبکه آزاد راهی و بزرگراهی به شمال‌غرب کشور، تشکیل بانک منطقه‌ای، موضوعات اقتصادی، دریاچه ارومیه، ذخایر آبی منطقه، مناطق آزاد از جمله ارس را جزو رئوس برنامه‌های خود قرار دهند که به واسطه این طرح‌ها می‌تواند توسعه تمام استان‌های شمال‌غرب را شاهد بود.

آذربایجان‌شرقی 19 نماینده در مجلس، آذربایجان‌غربی 12 نماینده، اردبیل هفت نماینده و زنجان پنج نماینده در مجلس دارند که معادل یک ششم نمایندگان کل کشور است.


نوشته شده در   پنجشنبه 17 اسفند 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode