ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 22 ارديبهشت 1403
شنبه 22 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 16 اسفند 1391     |     کد : 50736

سرانه فضای سبز تبریز به 15 مترمربع رسید

شهردار تبریز از افزایش سرانه فضای سبز شهر تبریز از هشت متر به 15 مترمربع در سال‌های اخیر خبر داد.


 شهردار تبریز از افزایش سرانه فضای سبز شهر تبریز از هشت متر به 15 مترمربع در سال‌های اخیر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، علیرضا نوین در مراسم کاشت درخت در محدوده طبیعی آرپادره‌سی و نیز اجرای طرح جنگل کاری این محدوده اظهار کرد: تلاش و برنامه‌ریزی در راستای توسعه و افزایش سرانه فضای سبز شهر تبریز از جمله محوری‌ترین سیاست‌ها و برنامه‌های راهبردی شهرداری طی سال‌های اخیر بوده و این مجموعه موفق شده است طی این سال‌ها و در سایه اجرای طرح‌های متعدد، سرانه فضای سبز موجود شهر تبریز را از 8 متر به 15 متر مربع افزایش دهد.

وی افزود: با وجود اقدامات و برنامه‌ریزی‌های اساسی صورت گرفته از سوی شهرداری طی سال‌های اخیر، شهر تبریز همچنان نیازمند ایجاد فضاهای سبز جدید است و باید با اجرای طرح‌ها بزرگی همچون طرح‌های جنگل‌کاری، نسبت به افزایش هرچه بیشتر این سرانه تلاش کنیم.

شهردار تبریز در ادامه حفظ و صیانت از فضای سبز و تلاش برای توسعه و افزایش آن را وظیفه تمامی آحاد جامعه دانست و بر لزوم مشارکت عمومی شهروندان در راستای افزایش سرانه فضای سبز شهری تأکید کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات شاخص شهرداری در حوزه فضای سبز شهری طی سال‌های اخیر افزود: اجرای طرح های جنگل کاری در ارتفاعات عون بن علی ، پارک عباس میرزا ، پارک الغدیر ، کاشت درخت و درختچه در فضاهای خالی شهر ، کاشت محوطه خالی ادارات و سازمان ها و نهادهای دولتی و کارخانجات ، احداث 120 پارک و بوستان محلی جدید ، اجرای طرح شبکه آبیاری قطره‌ای، توسعه پارک ائل گلی، الحاق ائل باغی به ائل گلی و طرح‌های متعدد دیگر از جمله اقدامات شاخص مدیریت شهری تبریز طی سال‌های گذشته در حوزه فضای سبز به شمار می‌رود.

شهردار تبریز با تأکید بر لزوم اجرای طرح ایجاد فضای سبز عمودی در شهر خواستار برنامه‌ریزی علمی در راستای اجرای طرح مذکور بر روی پشت بام ساختمان‌های بلند مرتبه شد.

نوین در عین حال از عموم شهروندان تبریزی خواست در راستای ایجاد ، توسعه و نیز صیانت و حفظ فضای سبز شهری مشارکت مستقیم و هدفمند کنند.


نوشته شده در   چهارشنبه 16 اسفند 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode