ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 22 ارديبهشت 1403
شنبه 22 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 15 اسفند 1391     |     کد : 50707

استاندار آذربایجان‌شرقی: تامین معیشت برای مردم بدون توجه به مسائل فرهنگی به مثابه سم است

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: تامین معیشت و ایجاد امکانات برای مردم بدون توجه به مسایل فرهنگی به مثابه سم است و نمی‌تواند موجب سعادت و رستگاری آنها شود.



 استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: تامین معیشت و ایجاد امکانات برای مردم بدون توجه به مسایل فرهنگی به مثابه سم است و نمی‌تواند موجب سعادت و رستگاری آنها شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، احمد علیرضابیگی در دیدار با مدیران کمیته امداد امام خمینی(ره) استان، با بیان این که کمیته امداد یکی از فعال‌ترین نهادهای حوزه اشتغال است، افزود: در شرایط جدید اقتصادی، موضوع اقتصاد خرد به کمیته امداد سپرده شده و این نهاد باید در زمینه توانمند ساختن افراد تحت پوشش خود و ایجاد زمینه اشتغال برای آنان تلاش کند.

وی تصریح کرد: یقین داریم که کمیته امداد با روحیه نهادی و انقلابی خود می‌تواند این کار مهم را به سامان برساند.

علیرضابیگی با بیان این که باید تلاش کنیم تا مردم بتوانند زندگی خود را مدیریت کرده و از امکاناتی که فراهم شده به عنوان پشتوانه زندگی بهره ببرند، افزود: اقدامات توانمند کننده کمیته امداد امام خمینی توانسته است در کنار پشتوانه حاصل از اجرای هدفمندی یارانه‌ها، موجب افزایش درآمد اقشار ضعیف به ویژه در روستاها شود.

وی اظهار داشت: در مقطع نهایی قانون هدفمندی یارانه‌ها، گروه‌های ضعیف جامعه مورد هدف قرار خواهند بود و تلاش خواهد شد شرایط واقعی اقتصاد به نحوی محقق شود که مردم با استفاده از مزایای این قانون بتوانند زندگی خود را مدیریت کنند.

وی با تاکید بر این که کمک به افراد نیازمند باید با حفظ عزت نفس آنها انجام شود و آنها احساس تحقیر نکنند بلکه این کمک‌ها را حق خود بدانند، گفت: دولت در صدد است خانواده‌های تحت پوشش نهادهای حمایتی سهم بیشتری از ثروت کشور داشته و امکان توانمندی پیدا کنند و این موضوع در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها مورد توجه قرار گرفته است.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به این که پرداخت نقدی یارانه‌ها، منتقدان زیادی دارد، اظهار داشت: منتقدان این سیاست از طرفی اعتقاد دارند که پرداخت مستقیم پول، مردم را تنبل بار می‌آورد و از طرفی اظهار می‌کنند که مبلغ یارانه نقدی، تاثیری در زندگی مردم ندارد و این تناقض نشان می‌دهد که انتقادها به قانون هدفمندی یارانه‌ها، سیاسی است و هدف این است که ثروت کشور بین مردم توزیع نشود.

وی افزود: برخی دیگر از مخالفان هدفمندی یارانه‌ها، این طور استدلال می‌کنند که ثروت‌های کشور باید صرف توسعه زیرساخت‌ها شود؛ سوال این است زمانی که این ثروت توزیع نمی‌شد کدام کار بزرگ انجام شده که این دولت آن را انجام نداده است.

استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت و نقش کمیته امداد امام خمینی در سیاست‌های محرومیت‌زدایی نظام اشاره کرد و با بیان این که تبلیغات منفی درباره عملکرد دستگاه‌های نظام به اندازه کافی وجود دارد، تاکید کرد: کمیته امداد باید شرح خدمات خود را برای مردم بیشتر بیان کند تا مردم آثار نیت‌های خیرخواهانه خود را به عینه مشاهده کنند.

وی با تاکید بر تمرکز کمیته امداد در حوزه فعالیت‌های فرهنگی، گفت: تامین معیشت و ایجاد امکانات برای مردم بدون توجه به مسایل فرهنگی به مثابه سم است و نمی‌تواند موجب سعادت و رستگاری آنها شود.

علیرضابیگی تاکید کرد: مطالبی که رهبر معظم انقلاب در خصوص سبک زندگی مطرح کرده‌اند باید دستمایه تلاش کمیته امداد در موضوع توانمندسازی گروه‌های ضعیف جامعه قرار گیرد.

وی با اشاره به نقش روحانیت در هدایت فرهنگی جامعه، خاطرنشان کرد: این نقش به قدری مهم و تاثیرگذار است که ما به روشنی در موضوع زلزله ارسباران دیدیم که ورود روحانیت موجب شتاب‌بخشی به امر امدادرسانی و بازسازی شد.

علیرضابیگی افزود: روحانیت در حوزه اقتصادی هم باید نقش خود را در ارتباط با لایه‌های مختلف اجتماعی ایفا کند و اقتضائات شرایط جدید اقتصادی را برای مردم بازگو کند.

در این دیدار که مدیران کمیته امداد امام خمینی(ره) و مسئولان ادارات زکات شهرستان‌های استان حضور داشتند، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان شرقی گزارشی از اقدامات این نهاد و برنامه‌های هفته احسان و نیکوکاری ارایه کرد.

حسین دشتی گفت: در آستانه هفته احسان و نیکوکاری، 107 پایگاه کمیته امداد در سراسر استان آماده دریافت کمک‌های مردمی بوده و از امروز فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

وی از جمع‌آوری بیش از 19 میلیارد و 700 میلیون ریال کمک‌های مردمی در آذربایجان شرقی در هفته احسان و نیکوکاری سال گذشته خبر داد.

در این دیدار همچنین استاندار آذربایجان شرقی به مناسبت هفته احسان و نیکوکاری، مبلغ 100 میلیون ریال به نیازمندان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) کمک کرد.


نوشته شده در   سه شنبه 15 اسفند 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode