ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 23 ارديبهشت 1403
يکشنبه 23 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 14 اسفند 1391     |     کد : 50660

«آتش‌بیگ» دهکده‌ای برای کوهنوردی، ماهیگیری و طبیعت‌گردی

دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفر آذربایجانشرقی با اشاره به تصویب «آتش بیگ» به عنوان روستای هدف گردشگری، گفت: «آتش بیگ» با برخورداری از انواع جاذبه‌های گردشگری، روستایی کم نظیر برای کوهنوردی، ماهیگیری و طبیعت‌گردی است

روستایی برای گرم شدن خاطرات

«آتش‌بیگ» دهکده‌ای برای کوهنوردی، ماهیگیری و طبیعت‌گردی 

دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفر آذربایجانشرقی با اشاره به تصویب «آتش بیگ» به عنوان روستای هدف گردشگری، گفت: «آتش بیگ» با برخورداری از انواع جاذبه‌های گردشگری، روستایی کم نظیر برای کوهنوردی، ماهیگیری و طبیعت‌گردی است.


تراب محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در هشترود افزود: روستای آتش بیگ در محدوده شهرستان هشترود واقع شده و اغلب جاذبه‌های گردشگری همچون طبیعی، تاریخی، ورزشی و فرهنگی را داراست.

وی تشریح کرد: جریان دو رودخانه دائمی، کوه‌های سر به فلک کشیده، امکان دسترسی آسان به آزاد راه پیامبر اعظم، امکانات گردشگری همچون کوهنوردی، ماهیگیری و طبیعت‌گردی و نیز وجود سرمایه‌گذار بومی روستا باعث شد آتش بیگ پس از طی مراحل به عنوان روستای هدف گردشگری مصوب شده و به هیئت محترم دولت برای تصویب نهایی پیشنهاد شود.

محمدی با بیان اینکه مطالعات اولیه توسط سرمایه‌گذار بومی روستا انجام گرفته است، افزود: سرمایه‌گذار طرح قرار است با مشارکت شرکت آب منطقه‌ای استان با احداث سدی خاکی، دریاچه‌ای مصنوعی در این روستا ایجاد کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، ایجاد شهرک سلامت با هدف ارائه خدمات به گردشگران سلامت، خدمات گردشگری، مجموعه ورزش‌های آبی و امکانات سایر ورزش‌ها نظیر کوهنوردی و نیز تاسیسات اقامتی، مسکونی و رفاهی را دیگر برنامه‌های سرمایه‌گذار برای راه‌اندازی در روستای هدف گردشگری آتش بیگ اعلام کرد.

محمدی با اشاره به قرارگیری شهرستان هشترود در فاصله 33 کیلومتری تبریز، وجود محوطه‌‌های باستانی فراوان را مبین ارزش‌های تاریخی و سابقه تمدنی این منطقه خواند و گفت: قلعه ضحاک، بقعه بایزید بسطامی و مسجد جامع هشترود در زمره شاخص‌ترین آثار این شهرستان هستند.


نوشته شده در   دوشنبه 14 اسفند 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode