ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 9 ارديبهشت 1403
يکشنبه 9 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 10 اسفند 1391     |     کد : 50451

40 درصد داد و ستد در بازار تبریز با گردشگران انجام می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی گفت: بیش از 40 درصد داد و ستد در بازار تبریز با گردشگران ورودی به استان و شهر تبریز انجام می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی:
40 درصد داد و ستد در بازار تبریز با گردشگران انجام می‌شود

 مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی گفت: بیش از 40 درصد داد و ستد در بازار تبریز با گردشگران ورودی به استان و شهر تبریز انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی، تراب محمدی در جلسه ستاد دائمی تسهیلات سفر استان افزود: تاثیر ارزآوری گردشگر بر افزایش رونق اقتصاد در بازار انکار‌ناپذیر است.

وی با تاکید بر اینکه آذربایجان‌شرقی از نظر احداث تاسیسات گردشگری توانسته موفق عمل کند، تصریح کرد: بخش قابل توجهی از سرمایه‌گذاری‌های حوزه گردشگری آذربایجان‌شرقی توسط سرمایه‌گذارهای بخش خصوصی خارجی انجام می‌گیرد که موجب شده این کلانشهر با وجود تحریم‌ها چندان احساس ضعف نکند.

وی با اشاره به آمادگی آذربایجان‌شرقی برای استقبال از بهار و گردشگران نوروزی یادآور شد: با توجه به افزایش تعطیلات نوروزی امسال نسبت به سال گذشته، از 28 اسفند تا 16 فروردین 92 علاوه بر اجرای جشنواره ملی صدای فصل بهار همگام با سراسر کشور، برنامه‌های متنوعی را نیز با همکاری اعضای ستاد تسهیلات سفر استان برگزار می‌کنیم.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه آذربایجان‌شرقی طی سال‌های گذشته محور و مسیر گردشگری قرار گرفته است، تصریح کرد: هنوز مناطق بکر فراوانی در این استان وجود دارند که با سرمایه‌گذاری در آن مناطق، گردشگری استان از رونق بیشتری برخوردار خواهد شد.

محمدی با اشاره به هدایت گردشگران نوروزی آذربایجان‌شرقی به مناطق زلزله‌زده استان، یادآور شد: امسال یکی از اهداف ستاد تسهیلات سفر استان زمینه‌سازی سفرگردشگران به این مناطق برای مشاهده اقدامات دولت و همیاری مردم است تا ببینند که روستاها به خوبی بازسازی شده است.

وی تصریح کرد: در همین راستا اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با همکاری مجتمع مس سونگون کتابچه‌ای برای ‌معرفی شهرستان‌های ‌اهر، هریس و ورزقان تدوین کرده تا علاوه بر معرفی جاذبه‌های بی‌شمار تاریخی، فرهنگی و گردشگری آنها، مقایسه‌ای از پیش و پس از زلزله نیز برای اطلاع گردشگران نمایش داده شود.

محمدی همچنین با اشاره به افزایش هتل آپارتمان‌ها و تعداد تخت‌های هتل‌های استان، اظهارکرد: امسال هیچ گردشگر ورودی به آذربایجان‌شرقی با هر توان مالی با مشکل اقامت روبه‌رو نمی‌شود.

جلسه ستاد دائمی تسهیلات سفر آذربایجان‌شرقی به منظور آمادگی برای استقبال از گردشگران نوروزی سال 92 با ریاست معاون عمرانی استاندار و دبیری محمدی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و نیز مدیران دستگاه‌های عضو ستاد تشکیل شد.


نوشته شده در   پنجشنبه 10 اسفند 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode