ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 16 مهر 1388     |     کد : 5042

انجام ورزش‌هاي سبک در کاهش ضربان قلب موثر است

يک متخصص بيماري‌هاي قلب و عروق با تاکيد بر اينکه در اکثر موارد تپش قلب بيماري خاصي در کار نيست گفت: با کاهش استرس و اضطراب و انجام ورزش‌هاي سبک مي توان تپش قلب را کاهش داد...


يک متخصص بيماري‌هاي قلب و عروق با تاکيد بر اينکه در اکثر موارد تپش قلب بيماري خاصي در کار نيست گفت: با کاهش استرس و اضطراب و انجام ورزش‌هاي سبک مي توان تپش قلب را کاهش داد.

دکتر سينا مرادمند، عضو هيأت علمي دانشگاه علوم پرشکي تهران در گفت‌وگو با ايسنا درباره تپش قلب اظهار داشت: هنگامي که فرد احساس کند که دچار تپش قلب شده است که به صورت‌هاي گوناگوني نظير: کوبيدن، لرزيدن، تپيدن و... احساس مي شود؛ ضربان قلب در حالت نرمال بين 60 تا 100 ضربه در دقيقه است و در تپش قلب بالاتر از 100 تا 130 تپش در دقيقه اتفاق افتد.

وي افزود: منظور از تپش قلب همان باز و بسته شدن آن است که در حالت انقباض و انبساط، تلمبه قلب درحالت انقباض يا بسته شدن خون را بيرون مي فرستد اما درحالت انبساط يا باز شدن خون را به درون قلب مي کشد.

اين متخصص قلب و عروق گفت: در اکثر موارد تپش قلب نشانه بيماري خاصي نمي‌باشد و جاي نگراني وجود ندارد اما استرس، هيجان و اضطراب باعث تحريک قلب مي شود و تپش قلب فرد را تشديد مي کند.

وي همچنين تصريح کرد: ورزش و فعاليت بدني شديد مي تواند باعث باعث تپش قلب براي مدت چند دقيقه در فرد شود. همچنين مصرف چاي غليظ، قهوه تلخ و برخي سيگارها ممکن است در افراد تپش قلب ايجاد کنند.

اين عضو هيأت علمي دانشگاه علوم پزشکي تهران تأکيد کرد: افراد کم خون و مبتلايان به پرکاري غده تيروئيد نيز قلبشان با سرعت و شدت بيشتري مي تپد، به علاوه در پرولايس دريچه ميترال که يکي از بيماري‌هاي خوش خيم دريچه ميترال قلب است تپش قلب به نسبت شايع مي باشد و افرادي که اين مشکلات را دارند، با کمي فعاليت بدني دچار درد و تپش قلب مي شوند.

وی ادامه در خصوص علائم همراه با تپش قلب افزود: تپش قلب همراه با علايمي مانند سرگيجه، تنگي نفس، سرفه هاي ناگهاني، درد قفسه سينه و غش کردن همراه است.

دکتر مرادمند ادامه داد: فردي که به تپش قلب دچار مي شود بايد پزشک مراجعه نمايد و پس از انجام معاينات لازم، نوار قلب از بيمار گرفته مي شود که تا حدودي مي تواند علت تپش قلب را تشخيص دهد, اگر علت تپش قلب مشخص نشود نوار قلب متحرک به فرد متصل شود تا اگر در طول 24 ساعت فرد دچار تپش قلب شد نوار قلب در همان حالت از بيمار گرفته شود و نوع بيماري مشخص شود و به علاوه مي توان از تست ورزشي استفاده کرد چون شايد فعاليت شديد عامل تپش قلب باشد.

وي درخصوص درمان تپش قلب گفت: عوامل بوجود آورنده تپش قلب را بايد تشخيص داد و بيماريهاي قندخون، اضطراب و هيجانات را بهبود بخشيد و با رعايت رژيم غذايي، پرهيز از استرس، هيجان، عدم فعاليت‌هاي ورزشي سنگين، پياده روي، شنا و با کاهش وزن مي توان ضربان قلب را کاهش داد.

اين متخصص قلب و عروق در پايان تأکيد کرد: درصورتي که مبتلا به کم خوني هستيد و احتمالاً احساس خستگي و ضعف بيش ازحد مي کنيد و انجام فعاليت‌هاي روزانه برايتان دشوار شده احتمال بروز تپش قلب در شما زياد است و حتماً بايد به پزشک مراجعه کنيد. از کشيدن سيگار خودداري کنيد زيرا احتمال تخريب رگهاي قلب را افزايش مي دهد. با انجام ورزشهاي سبک مي توان ضربان قلب را در فرد مبتلا به تپش قلب کاهش داد.


نوشته شده در   پنجشنبه 16 مهر 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode