ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 10 ارديبهشت 1403
دوشنبه 10 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 15 مهر 1388     |     کد : 5018

چهار شنبه 15 مهر 17 شوال 7 اکتبر

درگذشت شيخ راضي كاظمي در سال 1349 هجري قمري...

 درگذشت شيخ راضي كاظمي در سال 1349 هجري قمري

شيخ راضي كاظمي از علماي بزرگ كاظمين در سال 1349 هجري قمري بدرود حيات گفت شيخ راضي كاظمي بخش عمده تحصيلات خود رانزد آيت الله شيخ محمد مهدي خالصي زاده به پايان رساند. وي عالمي زاهد، وباتقوي بود و علماي شيعه و سني جملگي به فضل او اقرار مي كردند. شيخ راضي كاظمي تقرير خوب و بيان لطيف داشت ودر دو سال آخر عمر خود، عهده دار امامت نماز جماعت حرم مطهر كاظمين شد. شيخ راضي كاظمي سرانجام بر اثر بيماري سختي دار فاني را وداع گفت؛ پيكرش در نجف اشرف به خاك سپرده شد.

 

تولد آيت الله پسنديده برادر گرامي حضرت امام خميني (ره) در سال 1313 هجري قمري

آيت الله پسنديده برادر گرامي حضرت امام خميني (ره)، در سال 1313 هجري قمري درخمين متولد شد اين عالم مجاهد تحصيلات خود را در اصفهان و قم به پايان رساند و سپس به خمين بازگشت آيت الله پسنديده تا زمان تبعيد حضرت امام خميني (ره) در خمين بود و مدتي هم به حالت تبعيد در انارك بسر برد. آن زمان كه رژيم شاه قصد داشت نام امام و قيام ايشان را از اذهان محو سازد آيت الله پسنديده به منزله وكيل تام الاختيار حضرت امام حلقه ارتباط مقلدان و مبارزان با ايشان بود؛ گفتني است آيت الله پسنديده در جريان اعتراض گسترده مراجع و علما بازداشت حضرت امام در سال 1342 شمسي و هجرت اعتراض آميز آنان به تهران مهمترين نقش را داشت.

 

 تولد سهراب سپهري شاعر در سال1307هجري شمسي

سهراب سپهري شاعر، نقاش و طراح اهل كاشان در سال1307هجري شمسي در اين شهر متولد شد. سپهري شاعرنوپرداز و سپيدگوي معاصرايران بشمارمي رود. او دردانشگاه تهران دردانشكده هنرهاي زيبا تحصيل كرد و دوره نقاشي را با رتبه ممتازبه پايان رساند. اولين مجموعه شعرسپهري درسال1304هجري شمسي با نام «مرگ رنگ» منتشرشد. اما تحول عظيم و چشمگير درشعرسپهري دردومين مجموعه شعراو يعني «زندگي خوابها» كاملاً مشهود است. او دراين مجموعه نخست وزن عروضي نيمايي را كنارگذاشت و به شعرسپيد روي آورد. همچنين معاني انتزاعي درزندگي خوابها بسيارهويداست و شاعربيشتر به سراغ دنياي دروني خويش و بازتاب آن درجهان رفته است. همين ويژگي درديگر مجموعه اشعار سپهري مشهود است و بعدها ويژگي اساسي شعرسپهري مي شود. ازديگر آثار سهراب سپهري «آوارآفتاب، ماهيچ، مانگاه و صداي پاي آب» را مي توان نام برد. سپهري درمشهد اَردهال كاشان مدفون است.

 

درگذشت استاد مجيد اسدزاده هنرمند درعرصه هنرفرشبافي در سال 1375هجري شمسي

استاد مجيد اسدزاده متخلص به حسيني هنرمند تلاشگر تبريزي درعرصه هنرفرشبافي در سال 1375هجري شمسي به ديارباقي شتافت. نام وي درميان جامعه فرشبافان و ديگرهنرمندان اين رشته نامي آشنا و شناخته شده است. استاد حسيني نزديك به 70سال ازعمر پربركت خود را صرف بافت فرشها و قالي هاي زيبا كرد. وي همچنين دراين مدت شاگردان بسياري تربيت كرد كه هريك از قاليبافان زبده و هنرمند كشورمان بشمارمي روند.

 

امضای پيمان اتحاد بزرگ سياسي اروپا در سال 1701 ميلادي

نمايندگان 3 دولت اروپايي در سال 1701 ميلادي ؛ در لاهه هلند پيمان اتحاد بزرگ سياسي اروپا را امضاء كردند. دولتهاي انگلستان، هلند و آلمان اين پيمان را بر ضد فرانسه و اسپانيا منعقد كردند و نتيجه اين اتحاد ؛ وقوع جنگهاي 13 ساله در اروپا بود .

 

 استقلال كشور برزيل در سال 1822ميلادي 

كشور برزيل از سلطه پرتغال رهايي يافت و در سال 1822ميلادي استقلال خود را اعلام كرد. برزيل از كشورهاي آرام آمريكاي لاتين در قرن 19 ميلادي بود اما پس از حمله ناپلئون بناپارت به كشورهاي اروپايي ناآرامي در اروپا بروز كرد و اين ناآرامي در برزيل تاثير گذاشت زيرا پس از تصرف پرتغال بدست ناپلئون خانواده سلطنتي پرتغال به برزيا گريخت و دربار پرتغال به پايتخت برزيل منتقل شد. بعد از شكست ناپلئون ژان ششم شاه پرتغال به كشورش بازگشت اما پسرش در مقام نايب السلطنه در برزيل به حكومت پرداخت. او مدتي طولاني با نام پدروي اول بر برزيل حكمراني كرد اما از سال 1822 ميلادي حكومت برزيل مستقل شد.

 

وقوع قيام تاريخي «بوكسورها» در سال 1899 ميلادي

قيام تاريخي «بوكسورها» در سال 1899 ميلادي در چين بوقوع پيوست. بوكسورها لقب گروهي از نظاميان چيني موسوم به «آي ـ هو ـ چوآن» يا «مشت هاي هماهنگ عادل» بود كه در مخالفت بادخالتهاي روزافزون دولتهاي غربي و ژاپن در امور كشور چين، قيام كردند. از جمله اقدامات بوكسورها تصرف سفارتخانه هاي دولتهاي غربي در شهر پكن و مبارزه شديد با فعاليت هاي مبلّغان مذهبي اروپايي بود. اما سرانجام قيام ضد استعماري بوكسورها را نيروهاي متحد اروپايي، آمريكايي و ژاپني در چين سركوب كردند و دولت چين مجبور شد كه غرامت سنگيني به آنها بپردازد.

 

بمباران شهر لندن توسط 6000 هواپیمای بمب افکن آلمانی در سال 1940 ميلادي

600هواپيمايي بمب افكن آلماني شهر لندن را در سال 1940 ميلادي بمباران كردند. بمب افكن هاي آلماني با 400 هواپيماي شكاري محافظت مي شدند. اين بمباران كه بدستور مارشال گورنيگ وزير هواپيمايي آلمان نازي صورت گرفت 11ساعت بطول انجاميد. در اين حادثه بيش از نيمي از شهر لندن ويران شد و عده ريادي از مردم اين شهر جان خود را از دست دادند.

 

 


نوشته شده در   چهارشنبه 15 مهر 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode