ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403
پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 1 اسفند 1391     |     کد : 49985

ولایت و حکومت

موسسه ایمان جهادیکتاب «ولایت و حکومت» برگرفته از بیانات مقام معظم رهبری درباره ولایت و حکومت از سوی موسسه ایمان جهادی منتشر شد.


ناشر: موسسه ایمان جهادی کتاب «ولایت و حکومت» برگرفته از بیانات مقام معظم رهبری درباره ولایت و حکومت از سوی موسسه ایمان جهادی منتشر شد.

خبرگزاری مهر - گروه فرهنگ و ادب: این کتاب شامل مجموعه بیانات مقام معظم رهبری در ارتباط با موضوع ولایت و حکومت است که از سال 1353 تا 1390 از سوی ایشان ایراد شده است.

بخش اول کتاب شامل سخنرانی‌های پیوسته‌ای است که در ماه مبارک رمضان سال 1353 ایراد شده و «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» نام دارد و شامل مباحثی درباره ولایت و حکومت است.

بخش دوم کتاب شامل خطبه‌های نماز جمعه ایشان در دوران ریاست جمهوری در سال‌های 62، 63 و 66 و بخش سوم هم بعضی سخنرانی‌های پراکنده در دوران ریاست جهوری و رهبری ایشان است.

کتاب «ولایت و حکومت» دربرگیرنده فصولی با عناوین بعثت و نبوت، ولایت الهی، اولی الامر، طاغوت، حکومت الهی، حاکم اسلامی، جریان ولایت در دوران غیبت، مهدویت و پروردگارا، است.

فرازی از سخنان مقام معظم رهبری را که در این کتاب آمده است، باهم می‌خوانیم:

چگونه پیغمر انسان‌ها را می‌سازد: مدرسه درست می‌کند؟ مکتب فلسفی درست می‌کند؟ صومعه و جایگاه عبادت، درست می‌کند؟ نه؛ پیغمبر برای ساختن انسان، کارخانه انسان‌سازی درست می‌کند. پیغمبر ترجیح می‌دهد که 10 سال، 20 سال، دیرتر موفق بشود؛ اما آنچه می‌سازد، یک انسان و دو انسان و بیست تا انسان نباشد؛ کارخانه انسان سازی درست کند که به طور خودکار، انسان کاملِ پیغمبرپسند تحویل بدهد. پس پیغمبر برای ساختن انسان‌ها و به قوام آوردن مایه انسان، از کارخانه انسان‌سازی استفاده می‌کند. کارخانه انسان‌سازی چیست؟ کارخانه انسان سازی، جامعه و نظام اسلامی است (19/07/1353).

کتاب 388 صفحه‌ای «ولایت و حکومت» که تیرماه امسال در 3000 نسخه و با بهای 15 هزار تومان منتشر شده بود، تا ماه جاری دو بار دیگر در همین تعداد نسخه تجدید چاپ شده است. 


نوشته شده در   سه شنبه 1 اسفند 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode