ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 29 ارديبهشت 1403
شنبه 29 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 9 دي 1391     |     کد : 47977

سبلان نامزد یونسکو می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان‌شرقی گفن: کوه سبلان که به صورت مشترک بین آذربایجان‌شرقی و اردبیل ثبت ملی شد، به عنوان یک اثر طبیعی پرونده‌اش در حال آماده شدن برای ثبت در فهرست آثار جهانی یونسکو قرار دارد.

 مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان‌شرقی گفن: کوه سبلان که به صورت مشترک بین آذربایجان‌شرقی و اردبیل ثبت ملی شد، به عنوان یک اثر طبیعی پرونده‌اش در حال آماده شدن برای ثبت در فهرست آثار جهانی یونسکو قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان‌شرقی، تراب محمدی در جلسه کارگروه گردشگری سراب از تکمیل و بهره‌برداری طرح‌های مرمتی نیمه تمام سراب تا خردادماه سال 92خبر داد و اظهار کرد: بیشتر طرح‌های مرمتی این شهرستان از پیشرفت فیزیکی بالای 95 درصد برخوردارند که با تامین اعتبار مورد نیاز تا پایان سال کار 91 به اتمام می‌رسند.

وی مسجد جامع، امامزاده بزرگ، خانه علامه امینی، مسجد اسنق و پل گاودوشان را از طرح‌های مرمتی در دست اجرای این شهرستان عنوان و نسبت به بهره‌برداری آنها در سال 92 اظهارامیدواری کرد.

محمدی با تاکید بر توسعه و ترویج رشته‌های صنایع دستی در سراب، اظهارکرد: آموزش صنایع دستی به ویژه در رشته‌هایی با متقاضی بالا افزایش یافته و پس از آموزش، به هنرمندانی که در این رشته‌ها مشغول شوند امکان اعطای تسهیلات بانکی و بیمه فراهم می‌شود.

وی راه‌اندازی نمایشگاه و بازارچه دایمی صنایع دستی با مشارکت شهرداری سراب را از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه عنوان کرد.


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یادآوری کرد: این شهرستان هم اکنون 75 اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی دارد و مرمت تمام مساجد تاریخی آن یا به اتمام رسیده و یا از پیشرفت فیزیکی بالایی برخوردار است.

محمدی با اشاره به راه‌اندازی مراکز دائمی اطلاع رسانی گردشگری در چهار نقطه ورودی استان، اظهار کرد: ملکان، میانه، مرند و سراب چهار نقطه‌ای هستند که سال آینده در آنها مرکز دائمی اطلاع رسانی گردشگری راه‌اندازی می‌شود.

وی همچنین دامنه آب گرم‌های موجود در دامنه «بزغوش» را ظرفیت طبیعی بی‌نظیری برای جذب گردشگر به منطقه دانست و افزود: اسب فروشان، الله حق، اردهای و شالقون چشمه‌هایی هستند که سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زیرساخت‌های گردشگری لازم را در آنها ایجاد کرده تا سرمایه‌گذار با دلگرمی بیشتری به این طرح ها ورود پیدا کند.

عضو شورای مشورتی گردشگری کشور ادامه داد: کوه سبلان که سال گذشته به صورت مشترک بین آذربایجان‌شرقی و استان اردبیل ثبت ملی شد، هم اکنون به عنوان یک اثر طبیعی پرونده‌اش در حال آماده شدن برای معرفی به عنوان نامزد ثبت در فهرست آثار جهانی یونسکو قرار دارد.

محمدی با اشاره به ثبت ملی اخیر هفت آیین عاشورایی این استان، اظهار کرد: هر منطقه و شهرستانی می تواند با معرفی مکان رویدادها و آیین‌های سنتی و مذهبی اصیل و منحصربه‌فرد خود، زمینه را برای ثبت ملی این میراث های معنوی فراهم کند.


نوشته شده در   شنبه 9 دي 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode