ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 29 ارديبهشت 1403
شنبه 29 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 8 دي 1391     |     کد : 47938

معماری ایرانی در صدر معماری های جهان می درخشد

رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت: امروزه معماری ایرانی – اسلامی باوجود روح معنوی حاکم بر آن در صدر معماری های جهان قرار دارد.


خبرگزاری مهر: رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت: امروزه معماری ایرانی – اسلامی باوجود روح معنوی حاکم بر آن در صدر معماری های جهان قرار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، تراب محمدی قبل از ظهر پنجشنبه در همایش معماری و شهرسازی مدرن در دانشگاه پیام نور تبریز گفت: کشور ایران در دوره قاجار توانست وارد دوره جدیدی از معماری و شهرسازی شود و تا قبل از آن هیچ تنوعی در ساخت خانه ها و دیگر اماکن وجود نداشت.

وی ادامه داد:معماری ایرانی از لحاظ طراحی مناسب، محاسبات دقیق، ستون های بلند واستفاده از تزئینات گوناگون که معرف معماری ایرانی- اسلامی است، در جهان جایگاه رفیعی دارد.

محمدی به اثرات تاثیر پذیری معماری ایرانی از معماری غرب در چند دهه گذشته اشاره کرد و گفت: اما متاسفانه در طول چند سال گذشته معماری ایرانی به شدت متاثر از معماری غربی شده و روح معنوی خود را ازدست داده است.

وی افزود: مردم کشور گاه برای فرار از خانه از هر فرصتی استفاده می کنند که این امر نشان دهنده نقص در طراحی و ساخت خانه های امروزی است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان ادامه داد: امروزه در آذربایجان شرقی شش هزار و 800 بنای تاریخی به ثبت ملی رسیده که توجه به این بناها باید الگویی برای دیگر معماران و فعالان حوزه شهرسازی شود.

وی با اشاره به ثبت شدن دو اثر از اثار تاریخی استان درثبت جهانی، افزود: بازار تبریز و مجموعه کلیساهای استان از جمله این آثار هستند.

محمدی ادامه داد: متاسفانه امروزه در ساختن مساجد نیز به معماری اسلامی هیچ توجهی نمی شود که باید با دقت به این امر روح معنویت را در جامعه افزایش داد.


نوشته شده در   جمعه 8 دي 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode