ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 29 ارديبهشت 1403
شنبه 29 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 7 دي 1391     |     کد : 47904

تدوین منشور توسعه قرآنی از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به تدوین منشور توسعه قرآنی از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی، این امر را حرکت خوبی در جهت هدایت متمرکز فعالیت‌های قرآنی دانست.


 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به تدوین منشور توسعه قرآنی از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی، این امر را حرکت خوبی در جهت هدایت متمرکز فعالیت‌های قرآنی دانست.
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، علی داننده در نشست اعضای کمیته قرآنی استان، اظهار داشت: ارتقای فرهنگ دینی و قرآنی در سطح جامعه نیازمند برنامه‌ریزی مدون و هدفمندی است که خوشبختانه از لحاظ تامین اعتبار این امر صورت گرفته و اعتبارات مناسبی به نهادهای دولتی در راستای ترویج این فرهنگ متعالی اختصاص یافته است.

وی افزود: سرمایه‌گذاری قرآنی باید از سیاست گذاری های کلان آغاز شده و آموزه‌های قرآنی بیش از پیش وارد فعالیتهای فرهنگی و هنری شود و فضای آثار تولیدی در تمام زمینه‌ها معطر به مضامین قرآنی باشد.

داننده بر لزوم تولید آثار فاخر فرهنگی و هنری مرتبط با قرآن برای تقویت و ارتقای سطح درک مخاطبان تاکید کرد.

وی با اشاره به تدوین منشور توسعه قرآنی از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی، این امر را حرکت خوبی در جهت هدایت متمرکز فعالیت‌های قرآنی دانست و هدف از تدوین منشور توسعه فرهنگ قرآنی را ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های دولتی،‌ موسسات و گروههای فعال غیردولتی در جهت هم افزایی و ارتقاء فعالیتهای قرآنی در سطح ملی و بین المللی و همچنین تقویت ایمان و اعتقاد به قرآن کریم و تمسک به تعالیم آن عنوان کرد.

وی همچنین بر تقویت و گسترش انس با قرآن کریم و ترویج آیات و مفاهیم این کتاب عظیم در حوزه فرهنگ عمومی و ارتقاء بخشی نظام تعلیم و تربیت،‌ نظام رسانه ای ،‌نظام تبلیغات دینی و سایر نظام های موثر با الهام از تعالیم قرآن کریم تاکید کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: این اداره کل با تاسی از منویات مقام عظمای ولایت اولویت فعالیت خود در حوزه قرآن را تربیت حافظان قرآن عنوان کرد.

وی همچنین از اهتمام ویژه این اداره کل برای برگزاری دومین جشنواره وبلاگ نویسی قرآنی خبر داد و گفت: این جشنواره با هدف تبیین اهمیت و گسترش فرهنگ وبلاگ نویسی در زمینه توسعه، تبلیغ و ترویج معارف قرآن کریم، ترغیب و تشویق قشر جوان و فرهیخته به استفاده بهتر از خدمات آنلاین و جهت‌دهی به آنها، تولید محتوایی و تجمیع اطلاعات قرآنی در محیط‌های تحت وب و اطلاع رسانی فعالیت‌های بلاگرهای قرآنی در سطح کشور برگزار می‌شود.

وی آخرین مهلت ثبت نام در جشنواره وبلاگ نویسی قرآنی را اول بهمن ماه جاری عنوان کرد.

براساس این گزارش،‌اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، نماینده امام جمعه تبریز در امور قرآنی، سازمان اوقاف، سازمان تبلیغات اسلامی، صدا و سیمای مرکز استان، آموزش و پرورش، حوزه علمیه، نماینده نهاد رهبری در دانشگاه‌های استان، نیروی انتظامی و تشکلهای مردمی و قرآنی از اعضای کمیته قرآنی استان هستند.


نوشته شده در   پنجشنبه 7 دي 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode