ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 29 ارديبهشت 1403
شنبه 29 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 4 دي 1391     |     کد : 47755

کانون های فرهنگی و هنری در مساجد مرند فعال می شوند

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مرند از صدورمجوز تاسیس کانون فرهنگی و هنری به مساجد دارای شرایط در این شهرستان خبر داد.


 خبرگزاری مهر: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مرند از صدورمجوز تاسیس کانون فرهنگی و هنری به مساجد دارای شرایط در این شهرستان خبر داد.


به گزارش خبرنگار مهر ، محمد حسین شناور صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران با بیان این مطلب اظهار داشت : تاسیس کانونهای فرهنگی وهنری مساجد یکی از عوامل کیفیت بخشی به برنامه های مساجد است که باجذب جوانان و نوجوانان و حضور در مسجد شکل می گیرد.

وی افزود: یکی از نهادهایی که بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی از سال 1371 با هدف مقابله ی عملی ومنطقی با تهاجم فرهنگی دشمن فعالیت خود را زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز نموده است ، ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور است.

شناور افزایش و توسعه بیشتر کانونهای فرهنگی و هنری مساجد را با توجه به اهتمام دولت دور از دستر س ندانست و گفت: در حال حاضر 22 کانون فرهنگی وهنری مسجد در شهرستان مرند فعالیت دارند که در صورت تقاضای مساجد دارای شرایط وارائه درخواست هیئت امناء مسجد به اداره فرهنگ وارشاد اسلامی مرند ، نسبت به راه اندازی و صدور مجوز تاسیس و نیز حمایت از کانون های متقاضی اقدام خواهد شد.

وی ادامه داد: سیاست مسجد محوری دولت نهم و دهم عاملی برای گام های بسیار بلند در ارتقای فرهنگ دینی ایران اسلامی است و سیاست مسجد محوری در دولت نهم و دهم در کانون‌های فرهنگی وهنری مساجد به تحقق پیوسته است.

رئیس ارشاد اسلامی مرندافزود: در فرهنگ انبیاء و ائمه اطهار (ع) مساجدبه عنوان پایگاه هدایت و اجتماع بشریت نام برده شده است وهیچ نهاد فرهنگی و اجتماعی نمی تواندجایگاه رفیع آن را پر کند وحضور آگاهانه واز روی رغبت وروی آوردن به مسائل فرهنگی وهنری در کنار مسائل دینی ، معنوی ومذهبی برای نسل آتیه ساز، بسیار موثر است.

وی راه اندازی گسترده کانون فرهنگی هنری تاکنون، تاسیس و تجهیز کتابخانه در کانون فرهنگی هنری مسجد و ارسال نرم افزار کتابخانه ای ، تجهیز مسجد به امکانات میز وقفسه ورایانه و... کتابخانه باز، توزیع کتاب عمومی و کتاب کمک آموزشی در میان کانون های فرهنگی هنری مساجد، توزیع قرآن کریم در مساجد و اجرای طرح های متنوع قرآنی، آموزشی، پژوهشی و فرهنگی، هنری ونیز کمک های سرانه مالی را تنها بخشی از فعالیت های کانون های فرهنگی مساجد دانست.


نوشته شده در   دوشنبه 4 دي 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode