ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 29 ارديبهشت 1403
شنبه 29 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 3 دي 1391     |     کد : 47736

استاندار آذربایجان‌شرقی: آماده حل مشکلات گمرکی با ترکیه هستیم

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: آماده برطرف کردن تمام مشکلات گمرکی با ترکیه به ویژه در زمینه تردد اتباع دو کشور هستیم.

 استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: آماده برطرف کردن تمام مشکلات گمرکی با ترکیه به ویژه در زمینه تردد اتباع دو کشور هستیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احمد علیرضابیگی بعد از ظهر امروز در دیدار با اعضای انجمن تجاری موسیاد (انجمن تجار و بازرگانان مسلمان ترکیه) در تبریز افزود: با وجود این که براساس بررسی های صورت گرفته از سوی جمهوری اسلامی ایران هیچگونه مشکلی در گمرک مرزی دو کشور وجود ندارد اما آمادگی داریم با احصای مشکلات از سوی طرف‌های ترکیه‌ای، آنها را در سریع‌ترین زمان ممکن حل و فصل کنیم.

وی اضافه کرد: مسئولان کشور دوست و همسایه ترکیه نیز باید برای از میان برداشتن مشکلات مربوطه اقدامات اساسی‌تری به انجام برسانند.

علیرضابیگی با بیان این که اشتراکات فرهنگی و دینی ایران و ترکیه باید موجب خیر و برکت برای مردم دو کشور باشد، افزود: علاقمندی دو طرف برای توسعه روابط اقتصادی، تجاری و فرهنگی و اجتماعی بسیار مهم است و در این میان استان های مختلف باید در این مسیر گام بردارند.

وی، وجود دانشگاه تبریز به عنوان قطب علمی شمال غرب ایران را یکی از مزیت های مهم آذربایجان شرقی برای توسعه روابط آکادمیک با دانشگاه های ترکیه و استان ارزروم عنوان کرد.
علیرضابیگی اضافه کرد: از گذشته های دور نیز روابط آکادمیک تبریز و ترکیه بین مراکز علمی و تحقیقاتی وجود داشته که این روند باید هم اکنون نیز ادامه یابد.

رییس شعبه ارزروم موسیاد نیز از تبریز به عنوان نزدیکترین و مهم‌ترین شهر برای مردمان «ارزروم» یاد کرد و گفت: ما در این شهر تاریخی به عیچ عنوان خود را بیگانه حس نمی‌کنیم چرا که فرهنگ، آداب و رسوم و اشتراک‌های بسیار فرهنگی و اجتماعی و زبانی بین ما وجود دارد.

مصطفی گوونلی افزود: علاقمندی های دوطرف برای بسط و توسعه روابط دوجانبه بسیار قابل توجه است که باید از چنین فضایی برای عملی ساختن پروتکل‌های همکاری بهره بگیریم.

وی، تقویت جاده ابریشم را یکی از مهمترین راهکارهای توسعه روابط اقتصادی و فرهنگی بین ایران و ترکیه برشمرد و اظهار کرد: هم اینک دانشگاه آتاتورک ارزروم طرح مطالعاتی و تحقیقاتی در این زمینه را شروع کرده که جمهوری اسلامی ایران به ویژه تبریز در آن جایگاه خاصی دارد.


نوشته شده در   يکشنبه 3 دي 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode